دانلود و خرید کتاب کتاب وصایا ذبیح الله علی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب وصایا اثر ذبیح الله علی زاده

کتاب کتاب وصایا

معرفی کتاب کتاب وصایا

کتاب وصایا نوشتهٔ ذبیح الله علی زاده است و انتشارات فردوس آن را منتشر کرده است. این کتابْ وصیت‌نامهٔ سیاسی و الهی امام خمینی (ره) مخصوص دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است.

درباره کتاب وصایا

در نظام عالم هستی که اساس آن بر حق و عدل و صدق استوار است مقدار بهره‌مندی هر چیزی از حق و صدق به اندازه وجودی آن چیز با حق و صدق صرف است که همان خدای قادر منّان باشد. به‌راستی که وحی الهی از هر گفتاری صادق‌تر است.

پیامبر عظیم‌الشأن اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلّم ـ در توصیه به اسلام، جریان کتاب و عترت را مطرح نمودند: انّی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی ـ زیرا عترت طاهره مبین و ممثل قرآنند. اولیای الهی رهبران مردمند و ولایت آنان ایجاب می‌کند که از توصیه و سفارش به حق غفلت نشود. امام خمینی (ره) که از سلاله پاک عترت طاهرین ـ علیه‌السلام ـ هستند و از چشمه زلال نورانیت علم دین، کتاب خدا و عترت سیراب گشته‌اند. خلاصه وجودی خود را در گفتار صدق و کردار عدل الهی قرار داده و در خدمت به اسلام عزیز و امت اسلامی، برای رضای خالق عالم هستی وقف نمودند. که لطف خداوند شامل حالشان گردید، تا انقلابی به عظمت معنویت حق در قلوب مسلمین و مستضعفین ایجاد نمودند که اثر وجودی آن انقلاب درونی، انقلاب اسلامی ایران است که احیاگر اسلام ناب محمدی ـ صلی الله علیه و آله و سلّم ـ و تفکر بلند علوی و برپا کننده قیام عاشورا و بت‌شکن عصر حاضر بودند که گفتارهای مسیحایی و کردار علوی او کالبد روح زنگار گرفته ملت ایران را صیقل داد تا آینه شفاف قلوب نورانی امت اسلامی، طاغوت زمان را از کشور اسلامی محو نموده و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به ارمغان آوردند. شهیدان گلگون کفن بوستان انقلاب اسلامی که آلاله‌های سرخ معنویت به تن نمودند و در جبهه عشق و ایثار سربرکف، جان خود را به معبود خالق فروختند تا فرزندان راستین اسلام به حق و حقیقت برسند در واقع وامدار و مدیون آن رهبر فرزانه و عبد صالح خداوند بودند او درس آزادگی و حریت در مکتب عاشورا را به آنان آموخت و پرچم اسلام را در کف آنان به اعتزاز درآورد و آنان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وصیت‌نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) به حق مرامنامه عدل و اساسنامه رهروان راستین رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلّم ـ و ائمه اطهار ـ علیه‌السلام ـ و بنیانگذار جمهوری اسلامی است. اکنون اگر گفتارهای معنوی آن امام راحل را سرلوحه زندگی و عملکرد خود قرار دهیم. قطعا این وصیت‌نامه تأمین‌کننده اهداف مقدس ارزشی و دینی دنیا و آخرتمان خواهد بود.

نویسنده این کتاب را به سبک حاضر تدوین کرده تا بهتر و آسان‌تر مورد استفاده استادان و دانشجویان عزیز قرار گیرد. اصل وصیت‌نامه از نمونه چاپ شده توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برداشت شده است که به سیزده درس تقسیم شده و در پایان هر درس سؤالات و پاسخ‌های مربوطه ذکر شده که مجموعا هشتاد سؤال و جواب طرح شده است.

خواندن کتاب وصایا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

بر همه استادان و دانشمندان و دانشجویان عزیز دانشگاه لازم است که در جهت تحقیق و مطالعه دقیق این وصیت‌نامه جدیت نموده و آن را سرلوحه زندگی خود قرار بدهند.

بخشی از کتاب وصایا

«و هر چه این بنیان کج به جلو آمد کجیها و انحرافها افزون شد تا آنجا که قرآن کریم را که برای رشد جهانیان و نقطه جمع همه مسلمانان بلکه عائله بشری، از مقام شامخ احدیت به کشف تامّ محمدی (ص) تنزل کرد که بشریت را به آنچه باید برسند برساند و این ولیده «علم الاسماء» را از شرّ شیاطین و طاغوتها رها سازد و جهان را به قسط و عدل رساند و حکومت را به دست اولیاءالله معصومین ـ علیهم صلوات الاولین و آلاخرین ـ بسپارد تا آنان به هر که صلاح بشریت است بسپارند ـ چنان از صحنه خارج نمودند که گویی نقشی برای هدایت ندارد و کار به جایی رسید که نقش قرآن به دست حکومتهای جائر و آخوندهای خبیثِ بدتر از طاغوتیان وسیله‌ای برای اقامه جور و فساد و توجیه ستمگران و معاندان حق تعالی شد و مع‌الأسف به دست دشمنان توطئه گر و دوستان جاهل، قرآن این کتاب سرنوشت‌ساز، نقشی جز در گورستانها و مجالس مردگان نداشت و ندارد و آنکه باید وسیله جمع مسلمانان و بشریت و کتاب زندگی آنان باشد، وسیله تفرقه و اختلاف گردید و یا بکلی از صحنه خارج شد، که دیدیم اگر کسی دم از حکومت اسلامی برمی‌آورد و از سیاست، که نقش بزرگ اسلام و رسول بزرگوار ـ صلی الله علیه و آله و سلّم ـ و قرآن و سنت مشحون آن است سخن می‌گفت، گویی بزرگترین معصیت را مرتکب شده؛ و کلمه «آخوند سیاسی» موازن با آخوند بی‌دین شده بود و اکنون نیز هست. و اخیرآ قدرتهای شیطانی بزرگ به وسیله حکومتهای منحرف خارج از تعلیمات اسلامی که خود را به دروغ به اسلام بسته‌اند، برای محو قرآن و تثبیت مقاصد شیطانی ابرقدرتها قرآن را با خط زیبا طبع می‌کنند و به اطراف می‌فرستند و با این حیله شیطانی قرآن را از صحنه خارج می‌کنند.

ما همه دیدیم قرآنی را که محمدرضاخان پهلوی طبع کرد و عده‌ای را اغفال کرد و بعض آخوندهای بی‌خبر از مقاصد اسلامی هم مداح او بودند و می‌بینیم که ملک فهد هر سال مقدار زیادی از ثروتهای بی‌پایان مردم راصرف طبع قرآن کریم و محالّ تبلیغاتِ مذهبِ ضد قرآنی می‌کند و وهابیت این مذهب سراپا بی‌اساس و خرافاتی را ترویج می‌کند؛ و مردم و ملتهای غافل را سوق به سوی ابرقدرتها می‌دهد و از اسلام عزیز و قرآن کریم برای هدم اسلام و قرآن بهره‌برداری می‌کند.

ما مفتخریم و ملت عزیز سرتا پا متعهد به اسلام و قرآن مفتخر است که پیرو مذهبی است که می‌خواهد حقایق قرآنی که سراسر آن از وحدت بین مسلمین بلکه بشریت دم می‌زند، از مقبره‌ها و گورستانها نجات داده و به عنوان بزرگترین نسخه نجات دهنده بشر از جمیع قیودی که بر پای و دست و قلب و عقل او پیچیده است و او را به سوی فنا و نیستی و بردگی و بندگی طاغوتیان می‌کشاند، نجات دهد. و ما مفتخریم که پیرو مذهبی هستیم که رسول خدا مؤسس آن به امر خداوند تعالی بوده و امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب، این بنده رها شده از تمام قیود، مأمور رها کردن بشر از تمام اغلال و بردگی‌ها است.»




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۹۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۳۷,۵۰۰
۵۰%
تومان