دانلود و خرید کتاب حسابداری مدیریت (پیشرفته) ترجمه سیدمحمدرضا طباطبایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حسابداری مدیریت (پیشرفته) اثر سیدمحمدرضا طباطبایی

کتاب حسابداری مدیریت (پیشرفته)

انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حسابداری مدیریت (پیشرفته)

کتاب حسابداری مدیریت (پیشرفته) نوشتهٔ سیدمحمدرضا طباطبایی در انتشارات نظری چاپ شده است. هدف این کتاب نمایش کاربرد حسابداری بهای تمام‌شده درخدمت‌دهی به شرکت‌ها، با تأکید راهبردی است.

درباره کتاب حسابداری مدیریت (پیشرفته)

 مدیریت بهای تمام‌شده شاخه‌ای از حسابداری است که اطلاعات مدیریت بهای تمام شده را ایجاد و استفاده می‌کند. حسابداران مدیریت، افراد حرفه‌ای هستند که اطلاعات مدیریت بهای تمام‌شده و سایر اطلاعات حسابداری را تنظیم و تحلیل می‌کنند. حسابداری مالی صورت‌های مالی را برای کاربران بیرونی نظیر سرمایه‌گذاران و دولت، و... تهیه می‌کنند که براساس استانداردهای خاصی تنظیم می شوند. در حالی‌که اطلاعات مدیریت بهای تمام‌شده، کاربرد داخلی داشته و برای کمک به مدیریت تهیه می‌شود و تابع این استانداردها نیست، فقط باید مفید و به‌موقع باشد.

مدیریت مناسب و مؤثر نیاز به اطلاعات دارد و اطلاعات مدیریت بهای تمام‌شده عامل مهمی در مدیریت سازمان‌ها و شرکت‌هاست. این اطلاعات شامل اطلاعات مالی دربارهٔ بهای تمام‌شده و درآمد و همچنین اطلاعات غیرمالی مرتبط در مورد بهره‌وری، کیفیت و سایر عوامل کلیدی موفقیت است. اطلاعات مالی به‌تنهایی، به‌دلیل بعد کوتاه‌مدت ممکن است گمراه‌کننده باشد و مدیریت را به کاهش هزینه‌ها و توجه‌نکردن به استانداردهای کیفی هدایت کند. این امر می‌تواند اشتباه فاحشی باشد و منجر به کاهش مشتریان و ازدست‌رفتن سهم بازار شرکت گردد.

هدف مدیریت بهای تمام‌شده، سازماندهی داده‌های مبهم با اعمال قضاوت برای ارائهٔ اطلاعات مفید و به‌موقع به مدیران است. چارچوب راهبردی کتاب حسابداری مدیریت (پیشرفته) به این شرح است:

بخش ۱ - مقدمه مدیریت بهای تمام‌شده

بخش ۲ - برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری

بخش ۳ - هزینه‌یابی فرایند و تخصیص هزینه

بخش‌های ۴ و ۵ - کنترل عملیاتی و کنترل مدیریتی

بخش ۶ - موضوع‌های پیشرفته در مدیریت بهای تمام‌شده

کتاب حسابداری مدیریت (پیشرفته) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به حسابداری و امور مالی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب حسابداری مدیریت (پیشرفته)

«ساختار سازمانی نمونه – کارکردهای پایشگر (کنترولر)

چهار کارکرد مدیریت

حسابدار مدیریت، اطلاعات مدیریت بهای تمام شده لازم را برای پایور مالی کل و مدیران و کارکنان تنظیم می‌کند تا شرکت را در رقابت، با موفقیت مدیریت نمایند. کاربرد اطلاعات مدیریت بهای تمام شده در کارکردهای چهارگانه مدیریت به‌شرح زیر می‌باشد:

۱. مدیریت راهبردی: اتخاذ تصمیم‌های صحیح راهبردی در مورد انتخاب فراورده‌ها، روش‌های تولید، شگردهای بازاریابی، مجراهای آن و سایر موارد بلند مدت.

۲. برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری: پشتیبانی تصمیمات درخصوص جایگزینی تجهیزات، مدیریت جریان نقدی،‌ بودجه‌بندی خرید مواد اولیه، جدول‌بندی تولید و قیمت‌گذاری.

۳. پایش مدیریتی و عملیاتی: تدارک مبنایی منصفانه و موثر برای شناسایی عملیات غیر کارآمد و تشویق و انگیزه ‌دادن به مدیران موثر.

۴. تهیه صورت‌های مالی: حسابداری دقیق موجودی‌ها و سایر دارایی‌ها، براساس نیازهای گزارشگری،‌ برای تهیه گزارش‌های مالی و برای استفاده در سه کارکرد دیگر مدیریت.

بین کارکردهای فوق، مدیریت راهبردی از همه مهمتر است، زیرا موفقیت شرکت منوط به داشتن راهبردهای رقابتی مزیت‌دار براساس مجموعه هدف‌ها و برنامه‌های اجرایی آنهاست.

وظیفه بعدی مدیریت برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در چارچوب راهبرد شامل تدوین بودجه برنامه‌ریزی سود، جریان نقدی و تصمیمات مربوط به عملیات شرکت است.

سومین حوزه کارکردهای مدیریت ، پایش‌ فعالیت‌های مدیران عملیاتی و کارکنان بوسیله مدیران میانی و همچنین پایش مدیریتی و ارزیابی عملکرد مدیران میانی توسط مدیران سطح بالاست.

چهارمین وظیفه مدیریت رعایت الزامات گزارشگری پیکره‌های ناظر و قانون‌گذار، ‌در تهیه و ارائه گزارش‌های مالی به ذینفعان بیرونی و درونی است.

انواع سازمان‌ها:

اطلاعات مدیریت بهای تمام شده در تمامی سازمان‌ها، شامل شرکت‌های تجاری (کلی‌فروش و خرده‌فروش)، شرکت‌های تولیدی و شرکت‌های خدماتی کاربرد دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان