دانلود و خرید کتاب چهل درس مکتب عشق (جلد اول) علیرضا رضیی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهل درس مکتب عشق (جلد اول) اثر علیرضا رضیی

کتاب چهل درس مکتب عشق (جلد اول)

معرفی کتاب چهل درس مکتب عشق (جلد اول)

کتاب چهل درس مکتب عشق (جلد اول) نوشته علیرضا رضیی و پریسا عدنانی و صبورا نوری کبیر است. این کتاب را انتشارات نوروزی منتشر کرده است.

درباره کتاب چهل درس مکتب عشق (جلد اول)

این کتاب ماحصل گفتگوها و مباحث روان‌شناختی و عاطفی در مورد درک و آگاهی از فرایند عشق است که در یک کلاس گفتگو محور مجازی به شکل‌های مختلف با تعدادی از افراد مختلف ارائه گردید و مباحث و نکات مهم آن را در این کتاب با عنوان درس‌های مکتب عشق در اختیار علاقه‌مندان و دوستداران مکتب عشق قرار دادیم تا درک و بینش شما نسبت به موضوع عشق و روابط به شکل زیباتری ارتقا پیدا کند. آنچه که امروز در بین بسیاری از مردمان جهان و مردم ما وجود دارد این است که علت اصلی عمده مشکلات در جامعه بشری، کج‌فهمی و بدفهمی و نافهمی مفهوم عشق در بین انسان‌هاست و امیدواریم با شفاف‌سازی این مفهوم، در روزگاری که هر روز از درودیوار اخبار منفی و یأس‌آور می‌بارد، شور و امید و آرامش بیشتری خلق کنیم و بدانیم که عشق از جنس آگاهی است.

در زندگی‌های خالی از عشق دنبال آرامش و موفقیت نباشیم. خیلی از زندگی‌ها از روزی تلخ و بی‌مزه و سرد شد که به‌جای بالابردن آگاهی و درک و فهم خودمان در مورد عشق و کنارگذاشتن همین کج‌فهمی‌ها و بدفهمی‌ها و نافهمی‌هایمان در مفهوم عشق: آمدیم عشق را در قاموس هواوهوس و دادوستد و مادیات و معامله‌گری و... بردیم و بعد ناراحتیم از شرایطی که در زندگی تجربه می‌کنیم و منکر عشق می‌شویم و جالب‌تر اینکه نمی‌خواهیم قبول کنیم که ما خودمان هم معنا و مفهوم عشق را به‌درستی نفهمیدیم.

اینکه چرا بسیاری از زنان و مردان در زندگی مشترک و یا در روابط عاطفی و احساسی و عشقی و جنسی دچار مشکل می‌شوند و روابطشان یا زندگی مشترکشان دچار ازهم‌پاشیدگی و جدایی و یا وارد فاز خیانت و روابط فرا زناشویی می‌شوند و کشش و هیجان عشق خود را از دست می‌دهند؛ تمام اینها برمی‌گردد به همان کج‌فهمی‌ها و بدفهمی‌ها و نامفهومی‌های افراد از موضوع فرایند عشق و انتخاب همسر و معشوق و تا زمانی که به این درک و آگاهی نرسید و قوانین یک رابطه خوب و زیبا را یاد نگیرید، مطمئن باشید در هر زمان و مکانی هم که باشید و یا ازدواج کنید و رابطه‌ای را تشکیل دهید باز هم پس از مدتی روابط شما دچار شکست و جدایی شده و یا به خیانت متوسل خواهید شد.

خواندن کتاب چهل درس مکتب عشق (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به شعر فارسی می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب چهل درس مکتب عشق (جلد اول)

درس دوم: لیلی و مجنون کیستند؟

یکی از شاگردان سؤال می‌کنه در مسیر عشق لیلی بودن بهتر است یا مجنون؟ استاد خطاب به شاگردان مکتب عشق میگه؛ لیلی و مجنون، بخش‌های وجود من و تو هستند. اما اگر مجنون به‌راستی مجنون باشد، لیلی هم به‌راستی لیلی است؟ برای پذیرش هر چیزی در هستی، اشتیاق و نیاز الزام است و هر چیزی را که جذب کردی آگاه باش که بخشی از همون رو، در وجودت داری! انسان روشن‌بین، قبل از آنکه در فکر جذب باشه، خودش رو اصلاح می‌کنه. هر خطایی که می‌کنه فلش رو به سمت خودش نشونه می‌گیره؛ مراقبت می‌کنه؛ اون می‌دونه هرچه منزه‌تر بشه و روانش رو پالایش بکنه، تصویر حقایق بدون توهم و تردید، روی صفحه دلش منعکس می‌شه. هرچه به سمتش میاد، برای اون بهترینه! چون تعارضی با هستی نداره، همه‌چیز رو در صلح می‌بینه و درک می‌کنه. آرامه و می‌دونه در مسیر قرار داره و این راه و جاده‌ای که توش هست، هرچیزی رو که از جنس خودشه بهش می‌رسونه. نیمه یک سیب، فقط با نیمه سیب دیگه، کامل میشه.

در بطن تو، نیرویی قدرتمند نهفته، این نیرو اگه درست هدایت بشه، می‌تونه معجزه بی‌آفرینه، خلق کنه و تو رو به خودت بشناسونه. این نیروی محرک از هرچیزی که از جنس روح تو نیست، فاصله می‌گیره. فقط در تنها بودن، می‌تونی اون رو ملاقات کنی. وقتی که ذهنت، ساکته، طبیعت خودش راه خودش رو می‌دونه، اگه دست‌کاری ما نباشه، دل راهنمای بزرگی برای ماست. اون وقته که تو می‌تونی بی‌هیچ وسواس و تردیدی، یار خودت رو پیدا کنی، نه کسی که خلوت تنهایی تو رو پر کنه، نه کسی که باعث بشه تو گذشته رو از یاد ببری! نه کسی که فقط با بودن در کنار اون، احساس شادمانی کنی. کسی که وقتی به تو وصل شد، احساس کنی در کنارش، بیش‌تر میشی. انگار در کنار او بودن، تو رو در اون چیزی که هستی، هماهنگ‌تر میکنه. اون لحظه باشکوه‌ترین لحظه حیاته، جایی که دونیمه گمشده، همدیگر رو جذب می‌کنند و با هم یک دایره کامل می‌سازند. دقت کنید: این یک رازه. هر چیزی رو که بدی، همون رو می‌گیری و هرچیزی رو که بگیری، همون هستی. حال خوب توجه کن. نیمه گمشده‌ات، کجاست؟ و تو نیمه چه کسی هستی؟ پیش‌ازاین که بخواهی پاسخ بدهی، فراموش نکن اول خودت رو بشناس.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۴۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

حجم

۹۴۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
۳۵,۰۰۰
۵۰%
تومان