دانلود و خرید کتاب تربیت دانش آموزان خلاق مهری توکلی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تربیت دانش آموزان خلاق اثر مهری توکلی پور

کتاب تربیت دانش آموزان خلاق

معرفی کتاب تربیت دانش آموزان خلاق

کتاب تربیت دانش آموزان خلاق نوشتهٔ مهری توکلی پور است. نشر برگ و باد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر الگوی «۶ کلاه تفکر» را توضیح داده و برای همهٔ افرادی که با کودکان کار و زندگی می‌کنند، سودمند است.

درباره کتاب تربیت دانش آموزان خلاق

کتاب تربیت دانش آموزان خلاق سخن خود را با توضیح درمورد ویژگی‌های افراد خلاق آغاز کرده و سپس به موضوعاتی همچون تکنیک‌های توسعهٔ خلاقیت گروهی، «تکنیک شش کلاه تفکر» و تفکر خلاق بر اساس الگوی ۶ کلاه تفکر و... پرداخته است. در این کتاب می‌توان تعریف خلاقیت و اجزا و عناصر آن و نیز شرحی دربارهٔ تفکر خلاق را نیز خواند.

«خلاقیت» واژه‌ای عربی است که از ریشهٔ خلق‌کردن گرفته‌شده است. خلق کردن در لغت‌نامهٔ دهخدا به معنی به‌وجودآوردن است و خلاق کسی است که دارای عقایدی تازه باشد. کلمهٔ آفرینندگی نیز می‌تواند معنی فارسی کلمه خلق باشد و آفریننده به معنی خالق است. تعاریف متعددی از مفهوم خلاقیت در روان‌شناسی ارائه شده است. گاه خلاقیت را «فرآیند احساس مشکلات و مسائل، کم‌بودن اطلاعات، فقدان عناصر، حدس‌زدن، نظریه‌ساختن دربارهٔ این کمبودها، ارزیابی و امتحان‌کردن این حدسیات و نظریه‌ها، احتمالاً بازنگری، امتحان مجدد و درنهایت بیان نتایج» معرفی می‌کنند.

خواندن کتاب تربیت دانش آموزان خلاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن این کتاب را به معلم‌ها، مربی‌ها، پدرها و مادرها پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب تربیت دانش آموزان خلاق

«کودکان سرشار از خلاقیت هستند، زیرا هنوز در قید و بند قواعد و چارچوب‌های بزرگترها قرار نگرفته‌اند، اما مانند هرچیز دیگر، بزرگترها باید تفکر خلاق کودکان را هدایت کنند. این کار هم وظیفهٔ والدین و هم وظیفهٔ معلمان و مربیان است. در این مقاله، روش‌ها و بازی‌های متنوعی برای ایجاد و تقویت تفکر خلاق در کودکان به والدین و مسوولین مدارس یا مهدکودک‌ها معرفی شده است.

همهٔ ما اصولا خلاقیت شگفت‌انگیزی را در نقاشی‌ها، بازی‌ها و ابتکارات کودکان می‌بینیم. تفکر خلاق در کودکان در رنگ‌آمیزی خلاقانه‌شان، انشاها و زبان‌های رمزی و عجیب‌وغریبی که طراحی می‌کنند، دیده می‌شود. مدارس در شکوفایی تفکر خلاق در کودکان نقش مهمی دارند. آنها باید در جهت بهبود قدرت بیان کودکان بکوشند، شیوهٔ حل مشکلات را به آنها بیاموزند و توانایی‌های هنری را پرورش دهند.

مدارس و مهدکودک‌ها، بیشتر به تأمین امنیت و سلامت کودکان و نیز تدریس مهارت‌های شناختی مانند اَشکال، رنگ‌ها، آموزش رفتار اجتماعی، سوادآموزی و مهارت‌های عددی می‌پردازند. وقتی بیشترِ زمانِ مدرسه به آموزش چنین مهارت‌هایی اختصاص داده شود، دیگر برای کمک به شکوفایی تفکر خلاق در کودکان زمان چندانی نمی‌ماند. درحالی‌که کمک به پرورش خلاقیت در کودکان، اشتیاق آنها به یادگیری را بالا می‌برد و توسعهٔ فکری را هم بسط می‌دهد.

اگر از پنج معلم تعریف خلاقیت را بپرسید، احتمالا پنج جواب متفاوت خواهید گرفت. یکی از تعاریف خلاقیت روی فرایند «تفکر واگرا» تمرکز دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

- کنار گذاشتنِ ایده‌های قدیمی.

- ایجاد ارتباطات جدید.

- گسترش دانش.

- خلق ایده‌های شگفت‌انگیز.

زمانی که کودک را به تفکر واگرا تشویق می‌کنیم، در واقع انگیزه و اشتیاق کودک را برای یادگیری عمیق بالا برده‌ایم. تشویق به تولید ایده‌های جدید، توانایی تفکر خلاق در کودکان را افزایش می‌دهد. وقتی کودک یاد بگیرد که «ابهام» چیز ترسناکی نیست، مهارت تفکر پیچیده خودنمایی می‌کند. برای مثال کودکی که به تولد دوستش دعوت شده است، از یک طرف، از اینکه به یک مهمانی دعوت شده هیجان‌زده است، از طرف دیگر چون مانند دوستش کادو دریافت نمی‌کند، عصبانی است. کودک در این موارد به کمک احتیاج دارد تا بیاموزد هیچ اشکالی ندارد که در یک لحظه دو احساس یا ایدهٔ متضاد داشته باشد. برای کودکان این فرصت را فراهم کنید تا مجبور شوند در فضایی مبهم یا نامعلوم ایده پردازی کنند. می‌توانید به کودک کمک کنید تا بفهمد:»

صنعت فرهنگ و مخاطبان مشارکتی
اما کلتی
همیشه فردایی هست
بهار افشاری
تفکر سیاه و سفید
کوین دوتون
رابطه ارزش های اخلاقی با روابط حقوقی در خانواده
عصمت سوادی
پولیچو ترسناکه
لاله جعفری
بررسی جایگاه مهریه در بین ارکان نکاح در حقوق ایران و کشورهای اسلامی
فرنوش شریعتی سرابی
خودآموز تعبیرخواب (جلد هشتم: حرف چ)
امیر رضاعلی
کاربرد نرم افزار شازم در اقتصاد سنجی و اقتصاد مالی
مهدی امینی راد
دل‌هایی که نمی‌میرند
نور موید الجندلی
ماه دل‌ انگیز مه
جیمز جونز
جامعه آرمانی از دیدگاه امام علی (ع)
فاطمه کاظمی آرانی
سکه ای که سلیمان یافت
رهنورد زریاب
رهنمودهایی برای آموزش دستورِ زبانِ فارسی
رضامراد صحرایی
عروج ستاره
عزت ملاابراهیمی
آموزش آسان دستور زبان فارسی (ویژه‌ متوسطه اول)
فاطمه کربلائی ولی ها
مثل سرو
نوال عزیزنیا
زنبود
امل نبهانی
پراگماتیسم در پسافهم مانیفست ها
افسانه پلیس پایه (سپنتا)
درمان شناختی رفتاری و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب امتحان دانش آموزان
مریم رامشی فر
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱۱۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان