دانلود و خرید کتاب جامعه شناسی مصرف و سبک زندگی زهره روغنیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه شناسی مصرف و سبک زندگی اثر زهره روغنیان

کتاب جامعه شناسی مصرف و سبک زندگی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جامعه شناسی مصرف و سبک زندگی

کتاب جامعه شناسی مصرف و سبک زندگی نوشتهٔ زهره روغنیان در انتشارات متخصصان چاپ شده است. این اثر ویژهٔ دانشجویان رشتهٔ علوم اجتماعی (دانشگاه فرهنگیان) است. امید آنکه در خلال تدریس مباحث و مطالب، دانشجویان عزیز بتوانند شناخت کامل و همه‌جانبه درخصوص این پدیده کسب نمایند و با روشنگری، دانش‌آموزان را با پیامدهای مصرف‌گرایی آشنا سازند.

درباره کتاب جامعه شناسی مصرف و سبک زندگی

امروزه، وسایل ارتباط‌جمعی تغییر و تحولات گسترده‌ای را در جوامع ایجاد کرده است. این وسایل در پیدایی سبک زندگی، هویت‌های چندگانه، عادات تازه و تغییر در خلق‌وخوی انسان‌ها نقش بسیار مهمی را برعهده داشته است. از آنجا که دانشجو معلمان فارغ‌التحصیل از دانشگاه فرهنگیان، مستقیماً وارد آموزش وپرورش می‌شوند و رسالت و وظیفهٔ خطیری در امر تربیتی و جامعه‌پذیرشدن دانش‌آموزان دارند، بدین منظور سعی شده تا با برخی از مفاهیم و اصطلاحات مطرح در باب سبک زندگی، منشأ و پیامدهای آن، پدیدهٔ مصرف و مصرف‌گرایی آشنایی لازم را کسب نمایند. همچنین تلاش بر این است تا دیدگاه‌ها و نظریات صاحب‌نظران این حوزه، مورد بررسی قرار گیرد تا دانشجومعلمان قادر باشند در مواجهه با دانش‌آموزان و اثراتی که مصرف‌گرایی نه‌تنها در شیوهٔ زندگی که بر نگرش و تفکرات آنان می‌گذارد، مثمرثمر واقع شوند. ایدهٔ اصلی نگارنده زمانی شکل گرفت که بعد از تدریس این درس در کلاس‌های دانشجویان علوم اجتماعی نیاز به یک مجموعهٔ کامل از تمامی مطالب مندرج در سرفصل‌ها‌ی این درس احساس شد. از آنجا که منابع معرفی‌شده تمامی سرفصل‌های مربوط به این درس را پوشش نمی‌داد؛ همچنین عدم‌دسترسی دانشجو‌معلمان به منابع معرفی‌شده، سبب شد تا نگارنده اقدام به تنظیم مباحث و جمع‌آوری اطلاعاتی درخصوص مصرف و سبک زندگی کند تا این کتاب به‌نحوی تنظیم گردد که کلیهٔ اهداف و سرفصل‌های موردنظر وزارت علوم و تحقیقات را تأمین و دسترسی آسان را برای دانشجو معلمان فراهم سازد.این کتاب در شش فصل سازماندهی شده است:

 فصل اول کتاب به مفاهیم و کلیاتی در باب سبک زندگی می‌پردازد.

 فصل دوم شامل رویکردها و نظریات مطرح در این حوزه است که در این فصل به بررسی آراء، صاحب‌نظرانی از جمله تورشتاین وبلن، ماکس وبر، جورج زیمل، بوردیو، پارسونز، دوگلاس،ایشرود، بوردیو و گیدنز پرداخته شده است.

در فصل سوم به الگوهای مصرف و فراغت پرداخته شده است.

در فصل چهارم مباحثی از کتاب رها‌شده اثر آنتونی گیدنز شامل یک‌پارچگی جهانی، پدیدهٔ ریسک و پدیدهٔ سنت مطرح شده است

فصل پنجم به منشأ و پیامدهای سبک زندگی و مصرف‌گرایی می‌پردازد.

در فصل ششم به روش‌شناسی تحلیل سبک زندگی اختصاص پیدا کرده است.

کتاب جامعه شناسی مصرف و سبک زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پیشنهاد می‌شود.

نظرات کاربران

عطااله جوادی
۱۴۰۲/۱۰/۲۷

عالی است خوب می باشد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۷۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

حجم

۷۷۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان