دانلود و خرید کتاب نماز و نیایش در دین مسیحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نماز و نیایش در دین مسیحی اثر فاطمه علی جعفری

کتاب نماز و نیایش در دین مسیحی

معرفی کتاب نماز و نیایش در دین مسیحی

کتاب الکترونیکی «نماز و نیایش در دین مسیحی» نوشتهٔ فاطمه علی جعفری و پارسا علی جعفری در انتشارات حکمت و عرفان چاپ شده است. این مجموعه موضوع نماز و نیایش در ادیان مختلف را با رجوع به متون مقدس و کتب دینی هریک، مورد تحقیق، بررسی و گردآوری قرارداده است.

درباره کتاب نماز و نیایش در دین مسیحی

مهم‌ترین شکل عبادت مسیحیان، آیین‌های هفت‌گانۀ آنان است نه نمازهای روزانه. به سخن دیگر، به اعتقاد مسیحیان هنگامی که فرد مسیحی در این آیین‌های هفت‌گانه شرکت می‌کند، مانند آن است که با عیسای زنده و حیّ و حاضر روبه‌رو شده و از فیض او بهره‌مند شده است. در واقع، آنان معتقدند عیسی (ع) هنوز زنده و در میان جامعۀ مسیحیان است و این شعائر، رابط میان مسیح و پیروان اوست.

هفت آیین مقدس مسیحیان عبارت‌اند از: ۱. تعمید ۲. تأیید ۳. ازدواج ۴. دست‌گذاری ۵. اعتراف ۶. تدهین ۷. عشای ربانی

کتاب نماز و نیایش در دین مسیحی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعه در ادیان و عرفان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب نماز و نیایش در دین مسیحی

«گسترش مسیحیت

مسیحیت در نیمۀ اول قرن چهارم میلادی، دین رسمی امپراتوری روم شد. بدین ترتیب، مسیحیت که دینی ماهیتاً تبلیغی بود با اعزام هیئت‌های تبلیغی وسیعی به مرور در بخش وسیعی از دنیای آن روز گسترش پیدا کرد. هم‌چنین کلیسا قوت گرفت و به دستگاه مفصلی از نظام روحانیت و ثروت تبدیل شد. اسقف‌ها، هر کدام رهبر یکی از کلیساهای محلی بودند و کشیش‌ها به معاونت آنان می‌پرداختند. مقام شمّاسان پایین‌تر بود؛ لذا به امور مربوط به بینوایان و خدمات کلیسا می‌پرداختند. خادمان کلیسا منحصر در این سه گروه نبود و در طول تاریخ مسیحیت، افرادی با عناوین گوناگون مانند: مبشران، شبانان، معلمان و رسولان ملهم از روح‌القدس، از مواهب مادی و معنوی کلیسا برخوردار می‌شدند. مراکزی که به مرور زمان از اهمیت و قدرت خاصی برخوردار شدند، عبارتند از: رُم، بیت‌المقدس، اسکندریه و انطاکیه. امور مذهبی این چهار شهر به عهدۀ افرادی به نام پاتریک یا پاتریارک (جاثلیق) واگذار شده بود.

در قرن چهارم، هنگامی که قسطنطین (متوفای ۳۳۷ م.) پایتخت جدید خود قسطنطنیه (استانبول) را بنا کرد، این شهر نیز به مرکز مهمی در مسیحیت تبدیل شد. نکتۀ مهم این است که کلیساهای بزرگ حق داشتند شکل و ساختار مراسم عبادی خود را به دلخواه و صلاحدید خود طراحی کنند؛ از این رو، هنگامی که جدایی بین کلیساهای شرق و غرب کامل شد، هر یک از آنها مراسم عبادی، فلسفه، الهیات و سنت خاص خود را شکل دادند. هم‌چنین کلیسای قبطی در مصر، کلیسای سریانی در سوریه و کلیسای نسطوری در عراق و ایران هنوز به سنت‌های قدیمی خود پای‌بندند.

در قرن‌های یازدهم تا سیزدهم، دولت‌های اروپایی جنگ‌های صلیبی را به راه انداختند و بر اثر آن، دشمنی و نفرت بین مسلمانان و مسیحیان به اوج خود رسید. کشتارهایی که مسیحیان در هجوم به قدس (۱۰۹۹ م.) و قسطنطنیه (۱۲۰۴ م.) مرتکب شدند، از ننگین‌ترین صفحات تاریخ مسیحیت است.

پاپ‌ها

درست است که جنگ‌های صلیبی، بسیاری از مسیحیان را به بدبختی و بینوایی کشاند، اما در این میان بر قدرت پاپ، رهبر کلیسای روم افزود و او را قادر ساخت تا ادعای جانشینی انحصاری حضرت عیسی (ع) را داشته باشد. عنوان پدر که پاپ‌ها برای خود انتخاب کردند تا ریاست خود را بر تمام مسیحیان نشان دهند، برخلاف توصیۀ صریح حضرت عیسی (ع) بود.

از ابتدای تاریخ کلیسا تاکنون بیش از ۲۶۰ پاپ، رهبری مسیحیت کاتولیک را بر عهده داشته‌اند. جالب توجه است که مسیحیان، پاپ‌ها را جانشینان واقعی حضرت عیسی (ع)، و مؤید به روح‌القدس و دارای مقام عصمت می‌دانند، در حالی که تعدادی از پاپ‌ها به قدری از نظر اخلاقی منحرف و گمراه بودند که لقب ناپاپ به آنها داده شد. کلیسا در همین زمینه کتاب‌هایی نوشته و تلاش کرده است تا از نظر کلامی به حل این مسئله بپردازد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

حجم

۶۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۳ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان