دانلود و خرید کتاب خانواده ایرانی (جلد دوم) سیدرضا صالحی امیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خانواده ایرانی (جلد دوم) اثر سیدرضا صالحی امیری

کتاب خانواده ایرانی (جلد دوم)

معرفی کتاب خانواده ایرانی (جلد دوم)

کتاب الکترونیکی «خانواده ایرانی (جلد دوم)» نوشتهٔ سیدرضا صالحی امیری و زهرا خدائی در نشر جهاد دانشگاهی چاپ شده است. در جلد دوم، «آسیب‌شناسی خانوادهٔ ایرانی» مورد بررسی قرار گرفته است. مطالعهٔ آسیب‌های اجتماعی ایران نشان از درهم‌تنیدگی آسیب‌های اجتماعی از یک‌سو و فراگیرشدن آن‌ها از سوی دیگر دارد.

درباره کتاب خانواده ایرانی (جلد دوم)

کتاب خانواده ایرانی در سه مجلد نگاشته شده است؛ مجلد نخست: مبانی و مفاهیم، الگوها و مکاتب و تغییر و تحولات نظام خانواده؛ مجلد دوم: آسیب‌شناسی اجتماعی خانواده ایرانی و مجلد سوم: آینده‌پژوهی خانوادهٔ ایرانی، راهبردها و بهره‌گیری از نظرات نخبگان به منظور دستیابی به الگوی مطلوب خانواده مستحکم و پایدار را مورد بررسی قرار داده است.

جلد دوم این مجموعه به بررسی آسیب‌هایی می‌پردازد که خانواده را تهدید می‌کند؛ زیرا گسست بنیان‌های خانوادگی و نابسامانی یکی از مسائلی است که نه‌تنها امنیت و سلامت روانی اعضای یک خانواده را در معرض آسیب‌پذیری قرار می‌دهد، بلکه زمینه‌ساز مشکلات متعدد اجتماعی نیز می‌شود.

 باتوجه‌به نقش خانواده به‌عنوان اصلی‌ترین رکن نظام اجتماعی و تأثیرگذاری وسیع و گستردهٔ این نهاد بر سایر نهادهای اجتماعی، لزوم توجه به آسیب‌شناسی آن بسیار ضروری بوده است؛ لذا بایستی زمینه‌های ناامن‌کنندهٔ ثبات، تهدیدآفرین و بحران‌ساز خانواده مورد بررسی قرار گیرد تا مانع از فروپاشی نهاد خانواده گردد زیرا در پی فروپاشی خانواده، فروپاشی اجتماعی حادث‌شده و گسل خانواده، بزرگ‌ترین تکانه‌ها را در آینده به جامعه تحمیل خواهد کرد.

کتاب خانواده ایرانی (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ موضوعات مربوط به خانواده پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب خانواده ایرانی (جلد دوم)

«آمارها و شواهد نشان می‌دهند که پس از فرار نه تنها مشکلات دختران کاهش نمی‌یابد، بلکه فرد وارد یک چرخه آسیب‌زای اجتماعی می‌شود که پیامدهای منفی زیادی را برای او و جامعه دارد که این پیامدها در سطح فردی، خانوادگی و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرند. پیامدهای فردی فرار دختران: دختران نوجوان و جوان، به محض فرار از خانه درمعرض خطرات بسیاری قرار می‌گیرند. درواقع اکثریت قریب‌به‌اتفاق موارد فرار دختران از خانه، در حالی اتفاق می‌افتد که دختر هیچ برنامه‌ای برای بعد از فرار خود از خانه ندارد و از پیامدهایی که در انتظارش است، آ گاهی ندارد.

آوارگی، بی‌خانمانی و سرگردانی پس از فرار، دختران را با سرخوردگی و شوک مواجه می‌کند. به گفته برخی از این دختران، فرار از خانه بیشتر به خود فرد ضربه می‌زند تا به خانواده و او را در کارهایی که هیچ گریزی از آنها نیست، گرفتار می‌کند. پیامدهای خانوادگی فرار دختران: از آنجا که خانواده و اعضاء آن، نزدیکترین اشخاص برای هر فرد هستند، مشکلاتی که برای فرد به‌وجود می‌آید، بیشترین تأثیر را پس از خود فرد بر خانواده او میگذارد. از جمله مهمترین پیامدهای خانه‌گریزی دختران در خانواده، ایجاد مشکلات عاطفی و روحی - روانی برای اعضاء خانواده به‌ویژه پدر و مادر است.

تعداد زیادی از والدین به دنبال فرار دخترشان دچار شرم و سرافکندگی می‌شوند. زیرا فرار فرزندشان، حیثیت و شرافت خانوادگی آنان را مورد تهدید جدی قرار می‌دهد. پیامدهای اجتماعی فرار دختران: این پدیده اجتماعی علاوه بر خود فرد و خانواده او، آسیب‌های فراوانی را به جامعه وارد می‌كند. افزايش مشكلاتی چون: اعتیاد، قاچاق، فحشا، دزدی، دوستی‌های خیابانی، روسپی‌گری، آلودگی و بيماری‌های جنسی از مهم‌ترين پيامدهای خانه‌گريزی برای جامعه می‌باشد كه هر‌كدام از مشكلات ياد‌شده آسيب‌های متعددی را در جامعه به وجود می‌آورد. علاوه‌براين، ضررهای اقتصادی كه پديده فرار دختران بر جامعه می‌گذارد نبايد ناديده گرفته شود.

افراد زيادی در ارگان‌های مختلف مانند دادگستری، نيروی انتظامی، بهزيستي و... در ارتباط با فرار از خانه فعاليت می‌كنند و هزينه‌های زيادی صرف اين مسأله می‌شود. با در‌نظرگرفتن پيامدهای فرار همچون اعتياد، بزهكاری و... می‌توان گفت كه بخش زيادی از سرمايه‌های كشور صرف پديده فرار نوجوانان و جوانان از خانه و پيامدهای آن مي‌گردد و به‌عبارتی ديگر دختران فرار به اقتصاد جامعه نیز زيان می‌رساند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان