دانلود و خرید کتاب جعبه خیال فریده شیرژیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جعبه خیال اثر فریده شیرژیان

کتاب جعبه خیال

معرفی کتاب جعبه خیال

کتاب جعبه خیال نوشتهٔ فریده شیرژیان است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است. این کتابْ شامل نمایشنامه‌‌ای دربارهٔ نوجوانان امروز و برای آن‌هاست.

درباره کتاب جعبه خیال

داستان این نمایشنامه دربارهٔ دختر خیال‌پردازی به نام شهرزاد است که علامت سوال‌هایی بر صورت و بدنش نقش بسته است. در کلاس او، بهترین دانش‌آموز کسی است که به جای پرسیدن پاسخ دهد! او تصمیم می‌گیرد جعبهٔ ذهنش را برای هم‌کلاسی‌های واقع‌گرایش بگشاید و آن‌ها را به دنیای ادبیات ببرد تا بتواند هم پاسخ سؤال‌هایش را بیابد و هم دوستانش را با موضوعات عمیق‌تر و تفکربرانگیزتر درگیر و آن‌ها را تشویق به پرسش کند. یکی از کسانی که در جعبهٔ ذهن شهرزاد زندگی و او را در این سفر همراهی می کند نادانی اوست.

خواندن کتاب جعبه خیال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای نوجوانان خواندنی و جذاب است. نوجوانانی که دوست دارند در مدرسه نمایش اجرا کنند، این کتاب گزینهٔ بسیار مناسبی است.

بخشی از کتاب جعبه خیال

«نمایش‌نامه‌ی جعبه‌ی خیال، سومین تولید گروه تئاتر مردمی، بر اساس گزیده‌ای از درس‌های کتاب فارسی سال سوم راهنمایی نوشته شده است.

گمانمان بر این بود که پس از کسب دو تجربه در این پروژه، می‌توانیم سومین تولیدمان را راحت‌تر برای اجرا آماده کنیم.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که با کتاب فارسی داشتیم پرش‌های تاریخی و موضوعی بسیار زیاد بود. ناگهان از یک صفحه با شعری از سهراب سپهری به صفحه‌ی بعد می‌رفتیم که حکایتی به قلم ابوالفضل بیهقی بود!

در وهله‌ی اول توجه به فصل‌بندی کتاب فارسی (اسلام و انقلاب اسلامی، علم و فرهنگ، زیبایی آفرینش، شکفتن، اخلاق و زندگی، نام‌ها و یادها، سرزمین من، ادبیات جهان) دو نکته را برایمان آشکار کرد:

۱. نبود ارتباط و ساختار هدفمند بین فصل‌های کتاب

۲. عدم توفیق در آموزش تاریخ ادبیات ایران

بی‌تردید با خواندن این کتاب فارسی کمتر کسی به ادبیات ایران علاقه‌مند می‌شود و از آن لذت می‌برد. چون کتاب نه‌تنها دور از خیال‌پردازی و خلاقیت است، بلکه مثل گذشته دانش‌آموزان امروز را موظف به حفظ‌کردن و معنی‌کردن اشعار سخت و یادگرفتن دستور زبانی می‌کند که به‌درستی آن را نمی‌فهمند؛ به همین دلایل اولین هدفمان چشاندن لذت ادبیات به دانش‌آموزان به روشی خلاقانه بود.» 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۳۵۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان