دانلود و خرید کتاب پند دانه های الف در جاده زندگی زهرا محبوبی نیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پند دانه های الف در جاده زندگی اثر زهرا محبوبی نیه

کتاب پند دانه های الف در جاده زندگی

معرفی کتاب پند دانه های الف در جاده زندگی

کتاب پند دانه های الف در جاده زندگی نوشتهٔ زهرا محبوبی نیه است و انتشارات مانیان آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارهٔ صلح با درون و رسیدن به آسایش و خوشبختی در زندگی است.

درباره کتاب پند دانه های الف در جاده زندگی

سالیان سال است که هرکدام از ما با او زندگی می‌کنیم یک طفل خرد و کوچک در درون خود و یک خود برتر و نازنین و خردمند. در تمامی این سال‌ها اگر متوجه بشویم چقدر به خود ظلم کرده‌ایم، آن کسی که بیشتر از همه به مهر و توجه نیاز داشته و دارد خودمان بودیم و خیلی گذرا و ناباورانه بی‌توجه به آن سالیان سال از کنار خود گذر کردیم و او را نادیده گرفتیم. تا بالاخره یک جایی یک روزی این آتشفشان خاموش پرآشوب و بلوا طغیان می‌کند.

اشک‌ها که همان خون تصفیه‌شده هست بسان ماگما از لابه‌لای سنگ‌ها و لایه‌های درون به سطح دیدگان همانند مروارید غلتان بر روی گونه‌ها سرازیر می‌شوند. و آهی سوزناک از درون قفسه سینه بر فضای لایتناهی رها می‌گردد. حال ببینیم که این طفل آشفته که به او بی‌توجهی شده چه می‌گوید: از ما چه می‌خواهد؟ پیام او برایمان چیست؟ چگونه او را نوازش کنیم؟ چگونه باید بودیم و باشیم که نبودیم و نیستیم؟

زهرا محبوبی نیه که خود متخصص سلامت روان است، بر آن شد که به این طفل نازک و ظریف درون، بها دهد و همچنین توجه به خود نماید؛ چراکه باورش بر این است که صلح باید از درون اتفاق بیفتد. جنگل زمانی به‌وجود می‌آید که تک‌تک درختان آن سالم و با طراوت باشند. هرکس با درون خود به صلح برسد و خود را بشناسد می‌تواند به صلح جهانی برسد. این طفل کوچک درون، آن‌قدر زخم خورده و آسیب‌ دیده و بدون توجه از کنارش گذر کردیم که دیگر توانی برایش نمانده و خسته و ناتوان گشته.

از خدا راه‌حل بگیریم نه از من ذهنی و راه‌حل‌های کهنه که از من ذهنی می‌آید را رها کنیم. ما خود زندگی هستیم. ما از جنس خداییم و باید با برداشتن نقاب و بدون من ذهنی با خدا هم هویت بشویم و بگذاریم خدا همه چیز را اداره کند چون منی وجود ندارد. (ای هیچ، برای هیچ، بر هیچ، مپیچ)

دیگر زمان آن رسیده که سفری به درون داشته باشیم و به آن بپردازیم و التیام‌بخش آسیب‌های درون باشیم و پیشگیری کنیم از ایجاد آسیب‌های دیگر. سپس بپردازیم به مسائل برون زندگی و غیره.... ایجاد صلح جهانی با ازدواج مناسب و پرورش فرزندان دارای سلامت روان و جسم. تربیت صحیح نهال زندگی می‌تواند در به‌وجودآمدن صلح جهانی نقش به سزایی را ایفا کند.

نگارنده برای صرفه‌جویی در وقت مخاطب و راحتی مطالعه، این کتاب را به‌صورت جملات قصار به رشته تحریر درآورده که شامل ۴ فصل است با عدد ۶۹۳ پنددانه و زمزمه‌های ترغیب‌کننده، داستانک و نکات آموزشی خانواده و فرزندپروری.

در این نگارش سعی شده در ابتدا انگیزه و توجه به خود و درون پرداخته شود و سپس به داستانک‌های پندآموز و نکاتی چند در مورد ایجاد خانواده‌ای با صلح و نهایتاً به دنبال آن فرزندپروری توأم با صلح و صمیمیت. 

خواندن کتاب پند دانه های الف در جاده زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مخاطب این اثر عموم مردم جامعه هستند و هرکس که بخواهد تغییری در زندگی‌اش ایجاد کند این کتاب برای او بسیار مناسب است.

بخشی از کتاب پند دانه های الف در جاده زندگی

«قانون کنترل

بر اساس اين قانون، شما زمانی احساس آرامش خواهید کرد که احساس کنید زندگی‌تان در کنترل شما و تصمیم‌گیرنده زندگی خودتان هستید.

***

بیشترین توجه را به دیگران داشته باشید

انسان موفق کسی است که در کارهای خود با ديگران مدارا کند و از رفاقت با آنان به انتظارات خود دست يابد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲۹ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲۹ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان