دانلود و خرید کتاب پاندمی های آنفلوآنزا لیزابت هاردمن ترجمه فاطمه شاداب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پاندمی های آنفلوآنزا اثر لیزابت هاردمن

کتاب پاندمی های آنفلوآنزا

معرفی کتاب پاندمی های آنفلوآنزا

کتاب پاندمی های آنفلوآنزا نوشتهٔ لیزابت هاردمن است و با ترجمهٔ فاطمه شاداب در گروه انتشاراتی ققنوس منتشر شده است. این اثر یکی از کتاب‌های مجموعه مشهور تاریخ جهان انتشارات ققنوس است.

درباره کتاب پاندمی های آنفلوآنزا

آنفلوانزا گاه‌وبی‌گاه در سراسر کره زمین شایع می‌شود که آن را پاندمی یا همه‌گیری جهانی می‌خوانند و میلیون‌ها نفر را به کام مرگ می‌کشاند. بیماری‌ای که امروزه آنفلوانزا نامیده می‌شود از هزاران سال پیش مایه رنج و عذاب انسان بوده است. در قرن چهارم قبل از میلاد، بقراط پزشک و فیلسوف یونانی، که امروزه از او به عنوان پدر علم طب یاد می‌شود، در مورد بیماری شبه‌آنفلوانزایی شرح داد که امروزه آن را سرفه پرینتوس می‌نامند. شیوع گسترده آنفلوانزا، که اپیدمی یا همه‌گیری نامیده می‌شود، هرساله و معمولاً در فصل پاییز در جوامع انسانی بروز می‌کند و باعث مرگ ده‌ها هزار نفر می‌شود.

آنفلوانزا بیماری‌ای است که بسیاری از کارشناسان بهداشت عمومی از آن می‌ترسند، زیرا این تنها بیماری‌ای است که باعث «فزونی مرگ‌ومیر» می‌شود. افزایش موارد ابتلای فصلی آنفلوانزا نه‌تنها باعث افزایش مرگ‌ومیر بر اثر خود بیماری و ذات‌الریه ناشی از آن می‌شود، بلکه باعث می‌شود موارد بیشتری از مرگ‌ومیر در مبتلایان به نارسایی‌های قلبی و بیماری‌های ریوی و عوارض بیماری دیابت نسبت به مواقعی که آنفلوانزا شایع نیست بروز کند.

ویروس آنفلوانزا با تغییرات مداوم تمام تلاش‌های ما را برای محافظت از خودمان به‌وسیله واکسیناسیون بی‌اثر می‌کند. آنفلوانزا با سایر بیماری‌های عفونی یا قابل انتقال متفاوت است، زیرا ویروس آن می‌تواند ساختار ژنتیکی‌اش را در چند هفته تغییر دهد. هرساله آنفلوانزا در جوامع انسانی تلفات و خسارات بسیاری به بار می‌آورد. طبق مستندات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آتلانتای جورجیا، ۵ تا ۲۰ درصد جمعیت ایالات متحده هرساله به آنفلوانزا مبتلا می‌شوند. سالانه بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر بر اثر عوارض آنفلوانزا در بیمارستان بستری می‌شوند و حدود ۳۶۰۰۰ نفر بر اثر آنفلوانزا جانشان را از دست می‌دهند. آنفلوانزا یکی از ۱۰ علت اول مرگ‌ومیر در ایالات متحده است.

این کتاب تاریخ این بیماری، انواع آن و روش‌های پزشکان برای مقابله با آن را بررسی کرده است. 

خواندن کتاب پاندمی های آنفلوآنزا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ جهان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پاندمی های آنفلوآنزا

«آنفلوانزا نوعی بیماری دستگاه تنفسی است (دستگاه تنفسی شامل بینی، حلق، نای و ریه‌ها می‌شود). آنفلوانزا در پرندگان و بعضی از پستانداران و نیز انسان‌ها بروز می‌کند. آنفلوانزا نوعی بیماری عفونی است، به این معنی که به‌آسانی از فردی به فرد دیگر یا از حیوانی به حیوان دیگر منتقل می‌شود. بعضی از انواع آن این قابلیت را دارند که از حیوان به انسان منتقل شوند و سپس افراد دیگر را مبتلا کنند. شایع‌ترین زمان ابتلا به آنفلوانزا ماه‌های پاییز و زمستان است ــ «فصل آنفلوانزا» ــ زیرا در این زمان ویروس پایدارتر است و در هوای خشک و سرد قابلیت انتقال بیشتری دارد. هر سال در فصل آنفلوانزا، بیماری در بسیاری از مناطق جهان شایع می‌شود که آن را اپیدمی [همه‌گیری] می‌نامند. اپیدمی‌های فصلی آنفلوانزا سالانه ممکن است به مرگ ده‌ها هزار نفر منجر شود.

گاهی یک گونه یا سویه جدید از ویروس آنفلوانزا ظاهر می‌شود که توانایی بیماری‌زایی بیشتری دارد، به این معنی که بسیار سریع‌تر انتقال می‌یابد و علایم شدیدتری ایجاد می‌کند. این نوع آنفلوانزاها ممکن است به پاندمی منجر شوند که به معنی شیوع بسیار گسترده بیماری در سراسر جهان است. پاندمی‌های آنفلوانزا در طول تاریخ چندین مرتبه اتفاق افتاده‌اند. تا زمانی که راه‌های مؤثری برای پیشگیری و درمان بیماری پیدا نشده بود، پاندمی‌های آنفلوانزا باعث مرگ میلیون‌ها انسان می‌شد ــ که برای موجود بسیار کوچکی که حتی بسیاری از دانشمندان آن را موجود زنده هم نمی‌دانند دستاورد بزرگی به شمار می‌آید.»

نظرات کاربران

مهراد حسن پور
۱۴۰۲/۰۲/۰۲

جالب نیست. به نظرم ارزش وقت گذاشتن نداره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان