دانلود و خرید کتاب کلیات علم اقتصاد شکوفه نوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیات علم اقتصاد اثر شکوفه نوری

کتاب کلیات علم اقتصاد

نویسنده:شکوفه نوری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کلیات علم اقتصاد

کتاب کلیات علم اقتصاد نوشتهٔ شکوفه نوری است. انتشارات نور علم این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر با پاسخ به این پرسش آغاز می‌شود: «علم اقتصاد در مورد چه چیزی بحث می‌کند؟»

درباره کتاب کلیات علم اقتصاد

کتاب کلیات علم اقتصاد پس از آنکه موضوع علم اقتصاد را شرح می‌دهد به‌سراغ تعریف «نظریه اقتصادی» رفته است. این کتاب علم اقتصاد را معرفی می‌کند.

فصل ۱ به ارائهٔ برخی مقدمات لازم پرداخته؛ فصل ۲ از نظام‌های اقتصادی سخن گفته؛ فصل ۳ «عرضه، تقاضا، تعادل» نام دارد؛ فصل ۴ «کشش» نام دارد و فصل‌های ۵ و ۶ نیز به‌ترتیب به موضوعات تولید و هزینه پرداخته‌اند.

این کتاب در ۲ بخش نوشته شده است. بخش دوم «اقتصاد کلان» نام دارد و به موضوعاتی همچون محاسبات درآمد ملی، عرضه و تقاضای پول، اشتغال و بی‌کاری، تعاریف و مفاهیم توسعه، نابرابری توزیع درآمد، توسعه و محیط‌زیست پرداخته و هر یک از آنها را در فصلی جداگانه ارائه کرده است.

از‌این‌رو کتاب کلیات علم اقتصاد ۱۲ فصل دارد.

خواندن کتاب کلیات علم اقتصاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب کلیات علم اقتصاد

«اقتصاد مجموعه بزرگی از فعالیت‌های تولید، مصرف و مبادله مرتبط با یکدیگر است که به تعیین نحوه تخصیص منابع کمیاب کمک می‌کند. تولید، مصرف و توزیع کالاها و خدمات برای برآوردن نیازهای کسانی که در اقتصاد زندگی می کنند و در حال فعالیت هستند استفاده می شود که از آن به عنوان یک سیستم اقتصادی نیز یاد می شود. در این کتاب مروری کلی بر مهم‌ترین مفاهیم علم اقتصاد در دو حوزه خرد و کلان شده است. در بخش اول و تحت عنوان اقتصاد خرد، مهم‌ترین تعریف و مفاهیم و همچنین سرفصل‌های مرتبط با اقتصاد خرد بحث خواهد شد. در بخش دوم نیز مهم‌ترین مباحث و مفاهیم مرتبط با اقتصاد کلان در قالب چندین فصل بررسی و ارائه شده است و مثال‌هایی نیز برای فهم بهتر موضوع ارائه شده است. مخاطب اصلی این کتاب دانشجویان کارشناسی در رشته‌های اقتصاد، مدیریت، حسابداری و علاقه‌مندان به مطالعات اقتصاد خرد و کلان است.

اقتصاد یک علم اجتماعی است که به مطالعه رفتار اقتصادی افراد و پدیده‌های اقتصادی می‌پردازد و همچنین در انتخاب‌های بده - بستانی به عوامل منحصر به فرد نظیر مصرف‌کننده‌ها، بنگاه‌ها و کارگزارن دولتی در تخصیص منابع محدود از میان مصارف و کاربردهای رقابت‌آمیز یاری می‌رساند. خواسته‌های افراد نامحدود است اما منابع محدود هستند؛ در نتیجه افراد باید روابط بده – بستان داشته باشند. ما در بررسی و مطالعه تضاد اساسی مذکور و چگونگی یا نحوه انتخاب و گزینش بهترین بده-بستان به علم اقتصاد نیاز داریم.»

نظرات کاربران

کاربر ۴۷۴۰۶۴۰
۱۴۰۱/۰۴/۱۵

عالیه واقعا بهتون تبریک میگم👏👏 خیلی خوب 👏👏

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان