دانلود و خرید کتاب اخلاق و احکام کسب و کار علیرضا زمانیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اخلاق و احکام کسب و کار

کتاب اخلاق و احکام کسب و کار نوشتهٔ علیرضا زمانیان و حامد طالبی و فاطمه عزیزی است و نشر سردار شهید طوسی آن را منتشر کرده است. این کتاب، اخلاق و احکام کسب و کار را برمبنای مدیریت و معارف اسلامی بررسی کرده است.

درباره کتاب اخلاق و احکام کسب و کار

دین جامع و هدایتگر اسلام برای هر یک از زوایای زندگی انسان، احکام بخصوصی دارد و بر هر مکلفی لازم است احکام مورد نیاز خود، در هر زمینه را فراگرفته و به آن عمل نماید.

یکی از این زوایا که احکام آن برای بیشتر افراد مورد نیاز است، معاملات و روابط مالی و کسب‌وکار است. در میان معاملات، اولین و مهم‌ترین قرارداد متداول در روابط اقتصادی بیع (خرید و فروش) است که نقش بسیار مهمی در روابط اجتماعی دارد. مسئلهٔ خرید و فروش همچون سایر فعالیت‌ها باید در محدودۀ مقررات اسلام باشد. از این رو یادگیری احکام خرید و فروش، پیش‌شرط داد و ستد صحیح است. اسلام، مالکیت خصوصی و فردی را که ریشه و زیربنای اصلی آن کار است، تا حدودی محترم شمرده و اساس مالکیت در اسلام همان احترام به حقوق فرد و حفظ انگیزۀ وی بر تلاش و کوشش آزادانه است. اسلام خواسته است شوق به کار و فعالیت همواره در انسان زنده بماند و هر کس به استفادۀ از بازده کار خود نیز امیدوار باشد. ولی در عین حال این را هم خواسته است که بهره‌­مندشدن یک فرد از بازدۀ کار خود، زمینۀ استثمار و تسلط او را بر دیگران و سبب محروم‌کردن آنان از بازدۀ کارشان نشود.

کتاب اخلاق و احکام کسب و کار در دو فصل به صورت مفصل به این موضوع پرداخته است:

۱. اخلاق کسب‌و‌کار

شامل اخلاق کسب‌وکار، مسئولیت‌های اخلاقی در تجارت، اخلاق در بازاریابی، مسئولیت اجتماعی

۲. احکام کسب‌وکار

شامل اهمیت و جایگاه کسب‌وکار در اسلام، احکام کسب‌وکار، قواعد فقهی

خواندن کتاب اخلاق و احکام کسب و کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ اسلام و فقه اسلامی و همچنین کسانی که می‌خواهند قواعد اسلامی را در زمینهٔ کسب‌وکار اجرا کنند پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۷ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۷ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان