دانلود و خرید کتاب عروس حضرت قرآن محمود دیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عروس حضرت قرآن اثر محمود دیانی

کتاب عروس حضرت قرآن

معرفی کتاب عروس حضرت قرآن

کتاب عروس حضرت قرآن از محمود دیانی است و نشر سردار شهید طوسی آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارهٔ انعکاس کلام‌ الاهی در شخصیت و اندیشه حضرت فاطمه زهرا (س) است.

درباره کتاب عروس حضرت قرآن

نزدیکی و انس حضرت فاطمهٔ زهرا (س) با کلام الهی و آیات قرآن کریم موضوعی کتاب عروس حضرت قرآن است. شخصیت آن حضرت، آمیزه‌ای از قرآن، عرفان و برهان است که اگر توفیق رفیق راه کسی شود و روزی چند را به مرور زندگی و کلمات آن درهٔ نادره بگذراند، این حقیقت را در لابه‌لای کلمات و جای‌جای سیره آن بزرگوار خواهد یافت. علل فراوانی در تکوین چنین شخصیتی برای دختر رسول خدا دست‌به‌دست هم داده‌اند که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

 او تربیت‌یافتهٔ دامان وحی است. منزل پدر فاطمه (س) محل آمد و رفت فرشتگان مقرب خداوند است. پدر بزرگوارش کسی است که به تعبیر قرآن کریم از سر هوس سخن نمی‌گوید و این سخن به جز وحی که نازل می‌شود، نیست. انس با چنین انسانی آن هم به عنوان پدر، عامل مهمی برای قرآنی‌شدن شخصیت حضرت زهرا (س) است.

میزان آشنایی، انس و تأثیرپذیری انسان از آموزه‌های قرآنی، با مقدار نزدیکی انسان به خدای متعال، رابطهٔ مستقیم دارد تا آنجا که در شناخت شخصیت و اندیشهٔ حضرت فاطمهٔ زهرا (س) نیز از این حیث می‌توان تحقیق کرد.

در بخش‌های مختلف این پژوهش، از زوایای گوناگون به رابطهٔ حضرت فاطمه (س) و قرآن کریم اشاره شده است:

- نقل و شرح اجمالی برخی کلمات آن حضرت درباره قرآن کریم؛

- نقل برخی از جملات آن حضرت در خطبهٔ فدک و حضور حقایق قرآنی در اندیشهٔ تابناک او و همچنین سیطرهٔ آن بزرگوار بر آیات قرآنی؛

- الهام اسلوب سخن آن حضرت از ترکیب‌ها و ساختارهای قرآنی؛

- بررسی رابطهٔ یکی از تربیت‌یافتگان آن حضرت با قرآن کریم.

نتیجه آنکه، انس و علاقهٔ بی‌پایان حضرت فاطمهٔ زهرا (س) به کلام الهی و تأثیرپذیری آن حضرت از قرآن کریم، تا این اندازه دارای اهمیت است که باید به این حقیقت، اعتراف کرد که: زهرا (س) و قرآن، یک روح‌اند در دو بدن.

خواندن کتاب عروس حضرت قرآن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پیروان سیرهٔ حضرت فاطمه (س) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب عروس حضرت قرآن

«درنگی کوتاه در خطبه فدک، قرابت و همدمی و شیفتگی فاطمه (س) را نسبت به قرآن کریم به منصه ظهور می‌نهد. در این خطبه نه چندان دراز، حضور بیش از چهل آیه از قرآن کریم به سه شکل: نقل مستقیم همراه با استشهاد، تضمین آیات بدون هیچ تصرف و تضمین گوشه‌هایی از آیات با اندکی دخل و تصرف، گویای آن است که چگونه روح آسمانی فرزند دلبند رسول اکرم از آیات بینات الهی سیراب و اشراب شده است که نه تنها مطالب و مقاصد خود را به وسیله این آیات اثبات می‌کند؛ بلکه به‌طور طبیعی در تبیین مطالب خود از ساختارهای صوری قرآنی نیز بهره می‌گیرد. بر اهل فن و نظر پوشیده نیست که شیفتگی و دلدادگی به کسی، موجب تأسی و مدل‌گیری از او شده و آرام‌آرام روش و منش معشوق بر روش، منش و نطق عاشق تأثیر می‌گذارد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۶۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۶۶۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان