دانلود رایگان کتاب وصیت نامه شهدای مدافعان حرم (دفتر اول)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب وصیت نامه شهدای مدافعان حرم (دفتر اول)

کتاب وصیت نامه شهدای مدافعان حرم (دفتر اول) از اداره کل اسناد و انتشارات (بنیاد شهید و امور ایثارگران) و ویراستهٔ نسرین خادمی خالدی است و نشر شاهد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب وصیت نامه شهدای مدافعان حرم (دفتر اول)

مدافعان حرم، مدافعان حرم حضرت زینب (س) یا مدافعان حرم اهل بیت، گروه‌هایی که عمدتا پس از تخریب مقبره حجر بن عدی توسط گروه‌های تکفیری ـ تروریستی و تهدید این گروه‌ها مبنی بر حمله به حرم حضرت زینب (س)، با هدف مقابله با داعش و دیگر گروه‌های مهاجم و جلوگیری از پیشروی آن‌ها، به سوریه رفتند. عبارت مدافعان حرم، از اوایل ۱۳۹۲ ش وارد ادبیات اجتماعی در ایران شد.

مدافعان حرم در واکنش به حمله گروه‌های تندرو تکفیری به سمت حرم حضرت زینب (س) شکل گرفت. ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ ش، گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه، علاوه بر نبش قبر حجر بن عدی، تهدید به تکرار این اقدام در حرم حضرت زینب (س) کرد. سید حسن نصرالله، در اولین واکنش‌ها، ضمن آنکه حمله به حرم حضرت زینب را دارای پیامدهای بسیار خطرناک دانست، از کسانی سخن گفت که در حال دفاع از حرم حضرت زینب هستند و در این راه به شهادت می‌رسند.

پیش از نبش قبر حجر بن عدی، در۳ شهریور ۱۳۹۱ ش، مزار محسن بن حسین (ع) در منطقه المشهد حلب در سوریه، مورد حمله نیروهای مخالف دولت سوریه قرار گرفت و پس از آن بود که گروه‌هایی برای جلوگیری از تکرار این اقدام درباره حرم سکینه دختر امام حسین (ع)، اقدام به دفاع از آن کردند. تشکیل تیپ ابوالفضل العباس در عراق، و اعزام به سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) هم اقدامی بود که در بهمن ۱۳۹۱ رخ داد، اما استفاده از عبارت «مدافعان حرم»، اواخر اردیبهشت ۱۳۹۲ ش در رسانه‌های ایرانی و فارسی‌زبان رایج شد.

به تدریج، پایگاه‌های اینترنتی مختلف و برخی نهادهای رسمی و غیررسمی، برای ثبت‌نام از علاقه‌مندان به حضور در سوریه و دفاع از حرم‌های اهل بیت، تشکیل شد. اولین همایش با عنوان «مدافعان حرم»، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ از سوی «کنگره بین المللی امام علی النقی (ع)» و با هدف «اعلام محكومیت جنایات فوق و اعلام آمادگی برای دفاع از حرم حضرت زینب (س)» برگزار شد. برخی منابع، از حضور ۱۰هزار نفری مردم در این همایش خبر دادند. همایش‌ها و برنامه‌های مختلفی با عنوان «مدافعان حرم» در نقاط مختلف ایران برگزار شده است. 

لشکر فاطمیون: لشکر فاطمیون، در سال ۱۳۹۰ ش در یک گروهان شکل گرفت. به‌تدریج تبدیل به تیپ شد و از سال ۱۳۹۴ ش با عنوان لشکر شناخته می‌شود. فاطمیون، شیعیان افغانستانی هستند و هسته اولیه آن، اعضای «سپاه محمد(ص)» و «تیپ ابوذر» و همچنین افغانستانی‌های مقیم سوریه بوده‌اند. سپاه محمد(ص)، در جریان مبارزه مردم افغانستان با نیروهای شوروی سابق شکل گرفت. هسته اولیه فاطمیون با ۲۵ نفر شکل گرفته و در اوایل سال ۱۳۹۲ش، به سوریه اعزام شد. آن‌ها ابتدا در کنار گروه‌های عراقی مانند کتائب سیدالشهدا به مبارزه با معارضان سوری پرداختند. اعضای این گروه به‌تدریج افزایش یافت. افغانستانی‌های مقیم سوریه که غالبا در اطراف زینبیه زندگی می‌کردند هم به این جمع پیوستند. علیرضا توسلی ملقب به ابوحامد، فرمانده و بنیانگذار فاطمیون، ۹ اسفند ۱۳۹۳ در سوریه شهید شد.

تیپ زینبیون: لواء زینبیون یا تیپ زینبیون، از گروه‌های در حال جنگ با نیروهای معارض سوری است و اعضای آن شیعیان منطقه شیعه‌نشین پاراچنار و برخی دیگر از مناطق پاکستان هستند. ۷ تن از نیروهای عضو این تیپ، فروردین ۱۳۹۴ در قم به خاک سپرده شدند.

گروه‌های دیگر: به نظر می‌رسد گروه‌ها و نیروهایی از مسلمانان کشورهای دیگر نیز در دفاع از حرم اهل بیت (ع)‌ حضور داشته باشند که آمار موثقی در این زمینه یافت نشده است.

کتاب وصیت نامه شهدای مدافعان حرم (دفتر اول) وصیت‌نامهٔ چند تن از شهدای گران‌قدر مدافع حرم را قید کرده است.

خواندن کتاب وصیت نامه شهدای مدافعان حرم (دفتر اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که دوست دارند وصیت‌نامهٔ شهدای بزرگوار را مطالعه کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب وصیت نامه شهدای مدافعان حرم (دفتر اول)

«اینجانب مصطفی خلیلی بلوطکی شما را به رعایت تقوای الهی تذکر می‌دهم و از شما می‌خواهم که در هر حالی و زمانی و مکانی حواستان به رعایت تقوا و دوری از گناه باشد. خواهر من رعایت حجاب بر شما واجب است، برادر من رعایت عفت نیز بر شما واجب است.

این فکر را نکنید که ما در راهی قدم برداشتیم راهی کم ارزش است بلکه رفتن ما برای این جهاد دفاع از حریم والیت و اهل بیت و مظلومیت شیعه و در کل مظلومیت مردم سوریه بوده است،

مطمئن باشید اگر من و امثال من به این جهاد نمی‌رفتند ما باید الان در مرزهای خودمان با این قوم از خدا بیخبر می‌جنگیم و این بمب‌ها و تیرها بر سر مردم خودمان فرود می‌آمد. پس کار ما دفاع از حریم مردم خودمان هم است، وقتی این وصیت خوانده می‌شود از خدا می‌خواهم که نوشته‌های من تأثیر خودشان را بر شما عزیزان بگذارد. عزیزان به این نکته حتما توجه کنید هرکسی با هر اعتقادی هستید پیروی خط ولایت فقیه باشید و از رهبر عزیزمان، مولا و سرورمان حضرت سیدعلی خامنه‌ای (دام ظله) پشتیبانی و حمایت کنید.

گوشتان به فرامین ایشان باشد و عامل به نصیحت‌ها و صحبت‌های ایشان باشید خط حق و راست را از ایشان دریافت کنید و ایشان را معیار و میزان قرار دهید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۷۱ صفحه

حجم

۱۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۷۱ صفحه

قیمت:
رایگان