دانلود و خرید کتاب خورشید مفسران منصور پهلوان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خورشید مفسران اثر منصور پهلوان

کتاب خورشید مفسران

معرفی کتاب خورشید مفسران

کتاب خورشید مفسران نوشتهٔ منصور پهلوان (استاد دانشگاه تهران) است. انتشارات همشهری این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، مروری بر زندگی و آثار ابوعلی طبرسی است.

درباره کتاب خورشید مفسران

کتاب خورشید مفسران از ولادت و وفات طبرسی آغاز می‌شود و سپس دوران حیات او را تشریح می‌کند. پس از این درمورد استادان این شخصیت تاریخی ایران می‌گوید و شاگردان او را نیز معرفی می‌کند. گسترهٔ دانش طبرسی بخش بعدی این کتاب است که به دانسته‌های طبرسی در زمینه‌های فقه، تفسیر، نحو، شعر، علوم ریاضی و سایر فنون ادبی پرداخته است.

ابوعلی فضل بن الحسن الطبرسی، معروف به طبرسی، در سال ۴۶۸ یا ۴۶۹ هجری قمری در مشهد به دنیا آمد و در سال ۵۴۸ هجری قمری در سبزوار درگذشت. او در حرم علی بن موسی الرضا دفن شده است. یکی از مشهورترین کتاب‌های او مجمع‌البیان نام دارد که به زبان عربی نوشته شده و به فارسی نیز برگردانده شده است. محتوای این کتاب، تفسیر قرآن کریم است.

مجموعه ۵۰ جلدی «اندیشه‌‌مندان ایران و اسلام» برای آشنایی نسل جوان و دانش‌‌دوست با بنیادگذاران ایرانی‌ -‌ اسلامی فرهنگ و تمدن بشری، نه فقط از جنبه شناخت تاریخ، افکار و آثار این بزرگان بلکه برای ساختن پایگاهی که با تکیه بر آن و با توجه به دانش‌های روز بتوانند به قله‌‌های جدید معارف بشری صعود کنند، منتشر شده است. 

خواندن کتاب خورشید مفسران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب خورشید مفسران

«دیگر از فتاوای خاص فقهی طبرسی که در کتب دانشمندان خاص وی نقل گردیده است، فتوای کبیره بودن همهٔ معاصی است چنان‌که علّامه مجلسی در حق الیقین و شیخ حرّ عاملی در وسائل شیعه و صاحبان ریا ض العلماء و روضات الجنات و ریحانة‌الاداب در شرح احوال وی در این موضوع سخن گفته‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۶۲۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۴۶,۹۰۰
تومان