دانلود و خرید کتاب ‌‫استراتژی امنیت ملی سایبری (جمهوری اسلواکی)‬‌‫ ترجمه سمیرا لطفی نوکنده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ‌‫استراتژی امنیت ملی سایبری (جمهوری اسلواکی)‬‌‫

کتاب ‫استراتژی امنیت ملی سایبری (جمهوری اسلواکی)‬‌‫ نوشتهٔ رومن کونشنی و ترجمهٔ سمیرا لطفی نوکنده، شقایق پورصباغ، شکوه رفتنی امیری، پدرام ایمانی رودبارکی و ابولفضل لطفی نوکنده است و انتشارات پشتیبان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ‫استراتژی امنیت ملی سایبری (جمهوری اسلواکی)‬‌‫

مدرنیته‌شدن جامعه از طریق فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی، دیجیتالی‌شدن آن و توسعهٔ خدمات نوآورانه یک واقعیت غیرقابل‌انکار است که به بخش طبیعی و روزمرهٔ زندگی ما تبدیل شده است. باوجوداین، توسعه‌ای که با گسترش فرصت‌های گوناگون همراه است حتماً باید از طریق گرفتن مسئولیت خطرات ذاتی ناشی از ضررهای جامعهٔ دیجیتال متعادل شود.

امنیت سایبری حالتی است که در آن سیستم‌ها و خدمات اطلاعاتی در برابر تهدیدها و آسیب‌پذیری‌های فعلی مقاوم بوده و آمادهٔ تشخیص و رسیدگی به حوادث امنیت سایبری، بازیابی داده‌ها و فرآیندها و به‌حداقل‌رساندن پیامدهای ناشی از این حوادث هستند. باوجوداین، امنیت سایبری تنها مربوط به سازمان‌ها و نهادهای خاصی نیست که با انجام اقدامات مناسب از دارایی‌های خود محافظت می‌کنند.

تقریباً در هیچ جای دنیا، جهان مدرن به‌سرعت با چالش‌های ناشی از حکومت امنیت سایبری دولت در حال پیشرفت نیست. مجموعه کاملی از فرایندها، رویه‌ها و اهداف باید کاملاً با پویایی این روند تطبیق داده شوند.

استراتژی ملی جدید امنیت سایبری در حالی در حال ظهور است که ممکن است برای انجام بسیاری از اقدامات حتی دیر به نظر برسد. مهاجمان مختلف هرروز پیشروی‌های زیادی را انجام می‌دهند. حتی این امکان وجود دارد که در همین لحظه هرکسی بدون اینکه متوجه باشد مورد هدف حمله سایبری قرار گیرد.

دولت و زیرساخت‌های حیاتی آن برای مدت طولانی مورد هدف گردانندگان دولتی و غیردولتی بوده‌اند. امروزه حوادث امنیت سایبری اغلب پیچیده، خلاقانه و سطح بالا هستند. رویکرد آن‌ها باید دقیقاً یکسان باشد.

هرکدام از ما یک کشور مدرن و دیجیتالی می‌خواهیم که در آن به‌جای ایستادن در صف‌ها و شلوغی‌ها، بتوانیم ترتیب همه کارها را به‌راحتی در خانه یا محل کارمان انجام دهیم. بااین‌حال، راحتی دنیای مدرن نیاز به هوشیاری بیشتری هم دارد. چشم‌انداز سازمان امنیت ملی تقویت و ایجاد فضای مجازی باز و آزاد، رایگان و ایمن برای همه است.

پیش‌شرط موفقیت در امنیت جمعی به‌خصوص در تعامل مشترک است. هر نهادی به‌اندازهٔ ضعیف‌ترین عنصر خود قوی است. پس هر استراتژی اساساً به‌منظور متحدکردن افراد به گروه‌ها، گروه‌ها در سازمان‌ها و سازمان‌ها در سیستمی با هدف مشترک است.

بنابراین، استراتژی ملی امنیت سایبری که توسط سازمان امنیت ملی تدوین شده است، برای هرکسی که به هر نحوی در ایجاد سیستم حکمرانی امنیت سایبری دخیل است، در نظر گرفته شده است. این سند مانند چتری است که جهت اصلی کشور در این زمینه بر آن استوار است و خواهد بود.

خواندن کتاب ‫استراتژی امنیت ملی سایبری (جمهوری اسلواکی)‬‌‫ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای متخصصان حوزهٔ امنیت سایبری مناسب است.

بخشی از کتاب ‫استراتژی امنیت ملی سایبری (جمهوری اسلواکی)‬‌‫

«امنیت سایبری جمهوری اسلواکی با یک سیستم پیچیده که نه‌تنها شامل مقررات بلکه شامل فعالیت‌های عملی مانند مدیریت ریسک، شناسایی و مدیریت حوادث در فضای مجازی، بازیابی سیستم، آموزش، انتشار آگاهی‌های امنیتی و در آخر، تحقیق و بررسی توسعه ابزارها و فرآیندها است. برای اینکه چنین سیستم جامعی کار کند و ذینفعان مختلف برای حفظ و توسعه بیشتر آن باهم همکاری داشته باشند، اصول اساسی که مبتنی بر ارزش‌های دموکراتیک حاکمیت قانون استوار است و نشان‌دهنده رویکردی مدرن در امنیت سایبری ملی و همکاری بین‌المللی در این زمینه هستند باید محترم شمرده شود.

حقوق و آزادی‌های پایه و اساسی بشر در فضای مجازی حرف اول را می‌زند

فضای مجازی جایی است که تعداد بسیار زیادی از کاربران با دیجیتالی شدن مداوم روبرو می‌شوند، جایی که نه‌تنها نیازهای خود را درک می‌کنند، بلکه بخشی از هویت و حریم خصوصی خود را نیز منتقل می‌کنند. ما از اینترنت برای ارتباط با خانواده و دوستان، خرید کالاهای مصرفی، پرداخت قبوض یا مدیریت خانه‌های هوشمند خود استفاده می‌کنیم. فضای مجازی همچنین یک حوزه عملیاتی ویژه است که توسط سازمان پیمان اطلس شمالی به رسمیت شناخته شده است.

فضای مجازی هم مثل فضای فیزیکی مکان ایده آلی نیست. در دو دهه گذشته، ما شاهد افزایش روزافزون حملات سایبری، پیچیدگی و بالاتر رفتن سطح مهاجمان و افزایش تلفات قربانیان بوده‌ایم. جمهوری اسلواکی قول می‌دهد به حقوق بنیادین بشر که در اعلامیه جهانی حقوق بشر تعریف‌شده است احترام بگذارد و همچنین این موضع را ترویج می‌کند که حقوق بشر هم در «آفلاین» و هم در فضای «آنلاین» قابل‌اجرا است. جمهوری اسلواکی این موقعیت را در درازمدت حفظ و اجرا می‌کند و متعهد به سایر ایالت‌ها با سیستم ارزشی یکسان است و همچنین از رفتار مسئولانه دولت‌ها و تفسیر یکسان و متحدالشکل حقوق بین‌الملل در فضای مجازی حمایت می‌کند.

ما باید فضای مجازی را معادل دنیای فیزیکی در نظر بگیریم، همراه با به‌کارگیری قوانین واضح و روشن که حقوق و آزادی‌های اساسی بشر را که در قانون اساسی مقرر شده است، ازجمله حق حریم خصوصی، رعایت می‌کند، به‌طوری‌که نه‌تنها از امنیت برخوردار است، بلکه باز، رایگان و در دسترس همه افراد مربوطه قرار می‌گیرد. امنیت فضای مجازی باید متصل به آزادی آن باشد و حقوق و آزادی‌های اساسی بشر در فضای دیجیتالی تنها در صورتی می‌تواند تضمین شود که حاکمیت و سلطهٔ دیجیتالی کشورهای اتحادیه اروپا به‌طورکلی حفظ شود و این امر استقلال و حاکمیت فضای مجازی را نیز تضمین می‌کند.»





نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۴ صفحه

حجم

۳۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان