دانلود و خرید کتاب کهکشان پنجم شاهین زراعتی رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کهکشان پنجم اثر شاهین زراعتی رضایی

کتاب کهکشان پنجم

انتشارات:نشر ایده سبز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کهکشان پنجم

«کهکشان پنجم» نوشته شاهین زراعتی رضایی(-۱۳۵۲)، پیرامون تحولات نوین در عرصه ارتباطات و فناوری‌ها در جهان امروز است.

سال‌ها قبل دانشمندی کانادایی به نام «مارشال مک لوهان» نظریه‌ای را در حوزه‌ی علم ارتباطات ارایه کرد که نقش به‌سزایی در شکل‌گیری نظریات آینده‌ی ارتباطات داشت. او در نظریه‌ای که به «سه کهکشان مک‌ لوهان» معروف است بیان می‌دارد که در گذر تاریخ، سه تحول اساسیِ عرصه‌ی ارتباطات در پیدایش سه دوره‌ی تکامل بشر نقش داشته است.

در مباحث بعدی، این نظریه به تفصیل بیان خواهد شد و سپس نویسنده بر مبنای رویکرد ابداعی خود و متناسب با اسلوب «مک لوهان» تلاش می‌کند کهکشان چهارم و پنجم را پس از گذر از سه کهکشان قبلی معرفی کند. به عبارتی جامعه‌ی بشری در حال گذار از کهکشانی به کهشکانی دیگر تصویر می‌شود. هرچند در سال‌های اخیر، برخی اندیشمندان با رویکردهای متفاوت، کهکشان‌های دیگری را قبل یا بعد از سه کهکشان مک‌ لوهان مفروض داشته‌اند که دستاوردی بسیار ارزشمند محسوب می‌شود و به فراهم‌سازی بستر بحث پیرامون آینده‌ی ارتباطات و سرنوشت جامعه‌ی بشری کمک خواهد کرد، اما هدف این کتاب، مقایسه‌ تطبیقی بین نظریات گوناگون نیست بلکه به‌نوبه‌ی خود می‌خواهد دیدگاهی متفاوت ارایه کند تا شاید بر اساس آن بتوان تصویری دقیق‌تر از وضعیت کنونی و آینده‌ی زندگی بشر ترسیم کرد.

کتاب حاضر چهار فصل دارد. در فصل اول با عنوان «کلیات ارتباط‌شناسی» به ارکان و ابعاد نظری مقوله‌ی ارتباط انسانی توجه می‌شود. در فصل دوم با عنوان «سه کهکشان مک‌لوهان» به نظریه‌ی معروف «مارشال مک‌ لوهان» در حوزه‌ی تحول ارتباطات پرداخته خواهد شد. در فصل سوم با عنوان «کهکشان چهارم: عصر اینترنت»، پس از عبور از سه کهکشان قبلی، به رویدادهای کنونی جوامع متمدن و نقش اینترنت در شکل‌گیری تحولات چشم‌گیر جهانی اشاره خواهد شد. در فصل چهارم نیز با عنوان «کهکشان پنجم: عصر شبیه‌سازها»، با رویکردی آینده‌نگر، ورود آرام بشر به مرزهای کهکشانی جدید و تحولات شگرف آینده، تشریح خواهد شد.

نظرات کاربران

مجتبی 8501
۱۳۹۵/۰۷/۰۸

به نام خدا به این کتاب میان یک تالیف واقعی در فضای ترجمه محور فعلی. امیدوار م همه علاقمندان، محققان، دانشجویان و اساتید، شانس آشنایی و مطالعه این کتاب رو داشته باشند. کتاب نویسنده آقا رضایی، واقعا مصداق تولید علم بود.

کاربر 292888
۱۳۹۵/۰۹/۱۶

امیدوارم اندیشمندان ایران این کتاب رو ببینن به بیانی بهتر امیدوارم"مروارید در صدف پنهان نماند"

زهرا خوره کتاب
۱۳۹۵/۰۷/۱۳

موجز و پرمحتوا

....
۱۳۹۵/۰۷/۱۱

خیلی کوتاه بود با این حال جالب بود

حسین 99
۱۳۹۵/۰۷/۱۰

باید کتاب جذابی باشه. من تازه شروع کردم ولی اون چیزی که از دیباچه برداشت میشه اینه که موضوع کتاب اهمیت زیادی داره. مخصوصا تو این روزا که نقش ارتباطات از نوع اینترنت وشبکه های اجتماعی این قدر داغ هست.

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

حجم

۱۸۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان