دانلود رایگان کتاب احکام نماز جماعت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب احکام نماز جماعت اثر مجید داورزنی

کتاب احکام نماز جماعت

معرفی کتاب احکام نماز جماعت

کتاب احکام نماز جماعت به‌وسیلهٔ مجید داورزنی و رضا ملوندی گردآوری شده و ویراستاری آن را نیز سیدحمید حیدری ثانی انجام داده است. انتشارات زائر رضوی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر برای استادان و مبلغان نوشته شده است. کتاب احکام نماز جماعت به بیان اهمیت نماز جماعت می پردازد.

درباره کتاب احکام نماز جماعت

کتاب احکام نماز جماعت در نخستین فصل به اهمیت نماز جماعت پرداخته و حکم آن، ثواب آن و ترک آن و... را شرح داده است. فصل دوم درمورد شروط نماز جماعت است که نخستینِ آنها نیت، دوم نبودن حائل، سوم محلّ ایستادن امام و مأموم و... عنوان شده است. فصل سوم به احکام نماز جماعت پرداخته و فصل چهارم به شروط آن اشاره کرده است. ۲ فصل پایانی کتاب حاضر نیز دربارهٔ آداب نماز جماعت و متفرقات نماز جماعت است.

کتاب احکام نماز جماعت با هدف خلاصه‌کردن کتاب‌های موجود در این رابطه، جمع‌بندی پاسخ‌ها و نیز بی‌نیازکردن استادها از رجوع به منابع پرشمار در هنگام پاسخ‌گویی به پرسش‌ها نوشته شده است.

این کتاب، به‌صورت، پرسش و پاسخ تهیه و تنظیم شده است.

مستنداتی که در این کتاب از آنها استفاده شده و استادان را از مراجعه به آنها بی‌نیاز کرده است، عبارت‌اند از: العروه الوثقی، تحریر الوسیله، منهاج الصالحین، توضیح المسائل و نیز استفتائات مراجع عظام تقلید مانند حضرت امام، آیت الله صافی، آیت الله مکارم، آیت الله سیستانی، آیت الله وحید، آیت الله نوری همدانی، آیت الله شبیری زنجانی و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای.

تمامی استفتائات از کتاب‌ها یا سایت‌های معتبر مراجع عظام استفاده شده است. در صورت نیاز به استفتای جدید نیز هیئت‌علمی این استفتا را انجام داده است.

خواندن کتاب احکام نماز جماعت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به اساتید و تبلیغ‌کننده‌هایی که فعالیتشان به نماز جماعت ارتباط دارد، پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب احکام نماز جماعت

«پرسش: وظیفهٔ مأموم در رکعت اول و دوم درحالی‌که امام درحال خواندن قرائت است، چیست؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
رایگان