دانلود و خرید کتاب رویکردی بومی به امنیت ملی شاهین زراعتی رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رویکردی بومی به امنیت ملی اثر شاهین زراعتی رضایی

کتاب رویکردی بومی به امنیت ملی

معرفی کتاب رویکردی بومی به امنیت ملی

«رویکردی بومی به امنیت ملی» نوشته شاهین زراعتی رضایی(-۱۳۵۲) است.

امنیت ملی. مفهومی آشنا و غریب که پیرامون آن مکاتب نظری گوناگون شکل گرفته است. کلماتی «گوش آشنا» که از مردم کوچه و بازار گرفته تا رسانه‌های جمعی و شبکه های اجتماعی، مکرر آن را به کار می‌برند ولی کمتر به معنایی منسجم از آن دست می‌یابند.

گستره مفهومی امنیت ملی، جنگلی انبوه از تعاریف و نظریات گوناگون خصوصا از نوع غربی است. در کشورهای غربی، همیشه سیاستمداران در این عرصه نظری جولان داده‌اند و زیاد مایل نیستند شهروندان عادی به حریم آن «سرک» بکشند. در دنیای غرب هر چه این مفهوم مبهم‌تر باشد ابزاری ساده تر در اختیارشان قرار می دهد تا در مقولات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، انتظامی و... «سر خلق را به طاق بکوبند» و به بهانه «امنیت ملی»، حقوق شهروندی را پایمال کنند.

نویسنده در کتاب «رویکردی بومی به امنیت ملی» تلاش دارد خود و خواننده را از آن جنگل بی‌انتهای بی‌فرجام بیرون بکشد. او با بیانی ساده و قابل درک برای اکثر مخاطبان، شبکه‌ای به هم پیوسته از مفاهیم را تولید می‌کند تا گام به گام، تصویری نسبتا روشن و منسجم از مفهوم «امنیت ملی» در ذهن خواننده پدید آورد. به زبان آکادمیک، به نظر می‌رسد یک مکتب امنیت ملی بومی و نوین پایه‌گذاری شده است.

نظرات کاربران

sajad2301
۱۴۰۰/۰۸/۲۰

نسخه‌ی چاپی کتاب رو سال‌های پیش خونده بودم. بخش اول کتاب نگاهی کاملن بومی داره و اینو از صورت‌بندی و شاهد مثال‌ها می‌شه دریافت کرد. بخش پایانی هم نظریه‌های معروف امنیت به نگارش در اومده که برخلاف ادبیات غالب بر کتاب‌های

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

حجم

۴۶۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان