دانلود و خرید کتاب باشگاه کارآفرینی مهدی باقرپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب باشگاه کارآفرینی اثر مهدی باقرپور

کتاب باشگاه کارآفرینی

معرفی کتاب باشگاه کارآفرینی

کتاب باشگاه کارآفرینی نوشتهٔ مهدی باقرپور است و انتشارات نوآوران سینا آن را منتشر کرده است. این کتاب به شما می‌آموزد که مهارت‌های کارآفرینی را یاد بگیرید و به شکل بازی به کودکان آموزش دهید.

درباره کتاب باشگاه کارآفرینی

کارآفرینی تنها متعلق به انسان‌های تحصیل‌کرده با سوابق اجرایی درخشان نیست. راهی باز است برای هر انسان مصممی که آمادگی دارد از قدرت تفکری که خداوند در وجود او به ودیعه نهاده استفاده کند.

اگر راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار اصولی انجام شود، در بالا و پایین شدن موج‌ها به‌راحتی در هم نمی‌شکند. برای کسب و یادگیری اصول کار به صورت حرفه‌ای چاره‌ای نیست جز آموزش دیدن زیر نظر یک استاد حرفه‌ای. اگر قصد دارید یک کسب‌وکار مستقل و باثبات داشته باشید، ابتدا باید مؤثر بودن ایده‌ها و فکرهای شما روی کاغذ به اثبات برسد. این همان کاری است که کارآفرینان موفق انجام داده‌اند.

کتاب باشگاه کارآفرینی حاصل تحقیقات چند ماههٔ مهدی باقرپور هست تا این دیدگاه برای شما هم روشن‌تر شود. او می‌خواهد برای شما بگوید «کارآفرینان موفق چه جور ایده‌ها و فکرهایی در سردارند، چه دیدگاهی دارند که باعث می‌شود موفق عمل کنند؟»

پس از کسب این دیدگاه، در اواسط کتاب کمک می‌کند شما قدم‌به‌قدم مسیر کسب‌وکار خودتان را ترسیم کنید و مسیر را روشن‌تر ببینید. طرح و ایدهٔ خودتان را روی کاغذ پیاده کنید، مهارت‌های لازم برای کارآفرینی خودتان را بشناسید؛ روی کاغذ به محصول و درآمد برسید و بعد با اطمینان بیشتری حرکت کنید؛ مثل یک کارآفرین واقعی.

 دو فصل آخر به کودکان اختصاص داده شده است. با مطالعهٔ این دو فصل می‌توانید راجع‌به شخصیت کودکان اطلاعات خوبی کسب کنید و برای تقویت مهارت‌های پایهٔ کارآفرینیِ کودکان از طریق بازی اقدام کنید.

کارآفرینی یک فرآیند است؛ درست مثل کاری است که یک کشاورز انجام می‌دهد. کارآفرین باید سه مرحله کاشت، داشت و برداشت را طی کند، راه میانبری وجود ندارد. در این کتاب بیشتر به مرحلهٔ کاشت و داشت می‌پردازیم که برای چهار دسته از افراد نوشته شده است.

دستهٔ اول که هدف آن‌ها کسب مهارت کارآفرینی است و می‌خواهند کسب‌وکار خودشان را راه‌اندازی کنند؛ این کتاب یک راهنما است که اصول و مبانی را آموزش می‌دهد. مثال‌های کاربردیِ این کتاب به‌طور ویژه برای بانوان پرتلاش طراحی شده است. برای رسیدن به نتیجهٔ مطلوب ویژگی‌های کارآفرینان موفق را درون خود زنده کنیم و تا رسیدن به فصل برداشت کار را ادامه دهیم.

دستهٔ دوم افرادی هستند که می‌خواهند زمینهٔ رشد را برای خود یا سایر افراد فراهم کنند. شاید همسر شما وقت کافی برای یادگیری نداشته باشد. با مطالعهٔ این کتاب و کسب دیدگاه‌های یک کارآفرین، می‌توانید کم‌کم اشتیاق را در او زنده کنید و او را به‌سوی علاقه‌هایش راهنمایی کنید. در جامعهٔ ما وقتی فردی در رده‌های پایین شغلی مشغول به کار است، معمولاً درگیر امور روزمره می‌شود و چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای برای آینده نمی‌بیند و تسلیم شرایط می‌شود.

باید عادتِ مطالعه و یادگیری را زنده کنید و چشم‌انداز فصل برداشت را شفاف کنید. افراد به‌ویژه حقوق‌بگیرانی که اوقات فراغتشان را برای مطالعه منظم و هدف‌دار صرف می‌کنند، به‌ندرت تا مدت زیادی در پست‌های پایین می‌مانند.

دستهٔ سوم همسران کارآفرینان هستند. ممکن است همسر شما در کسب‌وکار خود به یک همراه دلسوز مانند شما نیاز داشته باشد، در این صورت با فراگیری اصول کارآفرینی می‌توانید از دیدگاه خود، مشکلات را شناسایی کنید و راه‌حل‌های کارآفرینانه ارائه دهید؛ توجه همسر شما جلب می‌شود.

شاید مشکلات و کمبودهای کسب‌وکار تا حدی در روند زندگی مشترک تأثیر گذاشته و باعث نارضایتی شما شده است، در این صورت با مطالعهٔ این کتاب می‌توانید همسر خود را بیشتر درک کنید و متوجه برخی رفتارهای به‌ظاهر عجیب او باشید، مشکلاتی که فقط و فقط با صبر و تلاش مداوم حل‌وفصل می‌شود، مانع نباشیم؛ کمک کنیم همسرمان تا فصل برداشت کار را ادامه دهد.

دستهٔ چهارم مادران آینده‌نگری هستند که برای فرزندان خود برنامه‌ریزی دارند. در تلاش هستیم مهارت‌های پایهٔ کارآفرینی را به کودکان ۴ تا ۷ سال منتقل کنیم. آموزش این مهارت‌ها به کودکان جز با هدایت، تلاش و پشتیبانی یک مادر صبور و باحوصله ممکن نیست. ابتدا باید فصل‌های ابتدایی را مطالعه کنید تا دیدگاه کارآفرینی را کسب کنید، سپس از راه بازی وارد دنیای کودکان می‌شویم و مراحل کاشت، داشت و برداشت را به شکل بازی تمرین می‌کنیم.

اگر در زندگی شهری مساحت خانه‌های ما کوچک شده، مسئولیت ما در مورد فراهم آوردن فضای رشد کم نشده است. بازی‌های مطرح‌شده در فصل آخر کتاب، به صورت کم‌هزینه طراحی شده است و در خانه‌های کوچک هم قابل پیاده‌سازی است.

خواندن کتاب باشگاه کارآفرینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 این کتاب ویژهٔ خانواده‌های ایرانی است. اگر همسر کارآفرین دارید یا می‌خواهید خودتان کارآفرین شوید و نیاز به همراهی همسرتان دارید و اگر می‌خواهید فرزندان کارآفرین داشته باشید این کتاب را حتماً مطالعه کنید.

بخشی از کتاب باشگاه کارآفرینی

«تصور کنید که از امروز، هرروز یک بشکه نفت خام، رایگان به شما داده می‌شود. این دارایی شماست و اختیار دارید هر تصمیمی راجع به آن بگیرید. یک تصمیم فروش نفت خام است، آن را به قیمت روز بفروشید. شاید تصمیم شما این باشد که امروز بشکه نفت خود را در یک گوشه بگذارید تا فردا راجع به آن تصمیم بگیرید. بعد از یک هفته، هفت بشکه نفت دارید؛ کم‌کم برای نگهداری به یک انبار نفت خام نیاز دارید. انبارهای نفت دنیا معمولاً در اختیار دولت‌ها هستند، شرایط ایمنی خاصی دارد که در عمل ادامهٔ کار ذخیره‌سازی با همین روند را غیرممکن می‌کند. پس شما به جستجو در اینترنت می‌پردازید تا یک راه‌حل بهتر پیدا کنید.

یک راه‌حل خوب پیدا می‌کنید. پیشنهادی برای داشتن یک فرآیند پالایش خانگی کوچک! در این فرآیند نفت خام به یک نوع محصول پتروشیمی تبدیل می‌شود؛ چطور است؟ جستجو را ادامه می‌دهید، فرد قابل‌اعتمادی پیدا می‌کنید که به این روش و فرآیند پالایش مسلط است. این فرد می‌تواند فرآیند را به‌خوبی به شما آموزش دهد. برای پیاده‌سازی خط تولید، یک نقشه ساخت با جزئیات کامل دارد، نقشه‌خوانی و اصول علمی را هم آموزش می‌دهد. اگر بهای آن را بپردازید کار ساخت تجهیزات را هم انجام می‌دهد. اگر این خط پالایش کوچک راه بیافتد، می‌توانید برای بشکه‌های نفت خود ارزش‌افزوده ایجاد کنید و با ارزشِ چندین برابرِ نفت خام بفروشید.

شاید تصمیم شما این باشد که مدتی بشکه‌های نفت خود را بفروشید؛ قسمتی را برای مخارج روزانه مصرف کنید و قسمتی از پول را برای پرداخت بهای نقشه‌ها و تجهیزات خط پالایش کنار بگذارید. شاید هم تصمیم بگیرید خودتان به علمِ موضوع مسلط شوید تا مجبور نباشید بابت نقشه‌ها بهایی بپردازید.

دراین‌بین افراد بسیاری مردد هستند؛ گاهی می‌بینند که دیگران خط تولید دارند و در حال فروش محصولِ خود با قیمتی معادل چندین برابر نفت خام هستند؛ مدتی نفت را می‌فروشند؛ مقداری سرمایه فراهم می‌کنند تا آن‌ها هم خط تولید بسازند ... در بالا و پایین روزگار کمی از سرمایه را خرج می‌کنند؛ یک روز هم به این جمع‌بندی می‌رسند که فعلاً سرمایه‌گذاری لازم نیست. خام فروشی یا پالایش خانگی؟ شما کدام روش را انتخاب می‌کنید؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۸۹۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان