دانلود و خرید کتاب تاب آوری زنجیره تامین در شرایط کرونا کیوان شعبان بلقیس آباد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاب آوری زنجیره تامین در شرایط کرونا اثر کیوان شعبان بلقیس آباد

کتاب تاب آوری زنجیره تامین در شرایط کرونا

انتشارات:نشر عطران
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تاب آوری زنجیره تامین در شرایط کرونا

کتاب تاب آوری زنجیره تامین در شرایط کرونا نوشتهٔ کیوان شعبان بلقیش آباد است. نشر عطران این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، دربارهٔ مقولهٔ تاب‌آوری (توانایی مقاومت در برابر بحران‌ها و آشفتگی‌ها) در وضعیتی همچون اپیدمی‌های گوناگون است.

درباره کتاب تاب آوری زنجیره تامین در شرایط کرونا

کتاب تاب آوری زنجیره تامین در شرایط کرونا به سازمان‌ها و شرکت‌های گوناگون آموزش می‌دهد تا در برابر بحران‌هایی که موجب پدیدآمدن وقفه در کار آنها می‌شود، تاب آورده و راه‌ورسم تازه‌ای برای ادامهٔ کار حرفه‌ای خود پیدا کنند.

کتاب حاضر ابتدا مفهوم زنجیرهٔ تأمین را تعریف می‌کند؛ سپس به موضوع تاب‌آوری پرداخته و بالاخره تاب‌آوری در زنجیرهٔ تأمین در بحران کرونا را بازتعریف می‌کند.

ویراستاری این کتاب را سید فخرالدین طاهرزاده موسویان بر عهده داشته است.

خواندن کتاب تاب آوری زنجیره تامین در شرایط کرونا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ مدیریت پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب تاب آوری زنجیره تامین در شرایط کرونا

«در رقابت‌های جهانی موجود در عصر حاضر خواست مشتری بر کیفیت بالا، افزایش تنوع محصولات و خدمات رسانی سریع، موجب افزایش فشارهایی بر سازمان‌ها شده است که قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه سازمان‌ها بیش از این نمی‌توانند از عهدۀ تمامی این کارها برآیند. در بازار رقابتی موجود شرکت‌های کوچک و متوسط علاوه بر پرداختن به سازمان و منافع داخلی خود را نیازمند مدیریت و نظارت بر منافع و ارکان مرتبط خارج از سازمان می‌دانند. علت این امر در واقع دستیابی به مزیت یا مزایای رقابتی با هدف کسب سهم بیشتری از بازار است. بر این اساس فعالیت‌هایی نظیر برنامه ریزی عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزی محصول، خدمت، نگهداری کالا، کنترل موجودی، توزیع، تحویل و خدمت به مشتری که قبلاً همگی در سطح شرکت انجام می‌گرفته اینک به سطح زنجیره تأمین انتقال پیدا کرده است. مسأله کلیدی در یک زنجیره تأمین، مدیریت و کنترل هماهنگ تمام این فعالیت‌ها است. در حالت کلی زنجیره تأمین از دو یا چند سازمان تشکیل می‌شود که رسماً از یکدیگر جدا هستند و به وسیلۀ جریان‌های مواد، اطلاعات و جریان‌های مالی به یکدیگر مربوط می‌شوند. این سازمان‌ها می‌توانند بنگاه‌هایی باشند که مواد اولیه، قطعات، محصول نهایی و یا خدمتی چون توزیع، انبارش، عمده فروشی و خرده فروشی تولید می‌کنند. حتی خود مصرف کننده نهایی را نیز می‌توان یکی از سازمان‌ها در نظر گرفت. برای محیط همیشه در حال تغییر این دوران و تغییر در شیوه تعاملات شرکت‌ها با تأمین کنندگان و مشتریان و پیچیدگی بازارها، کاهش دوره عمر محصولات و اهمیت یافتن زمان پاسخگویی به مشتریان و افزایش انعطاف پذیری، زنجیره تأمین عاملی حیاتی برای رقابت پذیری سازمان‌ها می‌باشد. بنابراین شناخت زنجیره تأمین و اجرای آن به تعالی سازمان و عملکرد بهتر کمک می‌کند. تشدید صحنه رقابت جهانی در محیطی که به طور دائم در حال تغییر است ضرورت واکنش‌های مناسب سازمان‌ها و شرکت‌های تولیدی ـ صنعتی را دو چندان کرده و برای انعطاف پذیری آن ها با محیط نامطمئن خارجی پای می¬فشارد و سازمان های امروزی در عرصه ملی و جهانی به منظور کسب جایگاهی مناسب و حفظ آن نیازمند بهره‌گیری از الگوی مناسبی همچون مدیریت زنجیره تأمین در راستای تحقق مزیت رقابتی و انتظارات مشتریان هستند. مشتریان در سازمان‌های امروزی در تولید کالا و ارائه خدمت، رویه های انجام امور و فرآیند‌ها، توسعه دانش و توان رقابتی همراه و همگام اعضای سازمان می‌باشند.

زنجیره‌های تأمین کلیه‌ی شرکت‌ها و فعالیت‌های مورد نیاز کسب‌و‌کار جهت طراحی، ساخت، تحویل و استفاده از یک محصول یا خدمت را شامل می‌شوند. هر کسب‌و‌کاری برای بقا و پیشرفت به زنجیره‌های تأمین خود وابسته بوده و در هر کدام از آن زنجیره ها نقشی را ایفا می‌کند. سرعت بالای تغییرات و عدم قطعیت در بازارها سبب شده است تا شناخت سازمان‌ها از زنجیره‌های تأمینی که در آن ها عضویت دارند و نقشی که در آن‌ها بازی می‌کنند از اهمیت فوق العاده ای برخوردار شوند. شرکت‌هایی که بدانند چگونه زنجیره های تأمین قوی ساخته و در آن‌ها مشارکت کنند، مزیت رقابتی مهمی در بازارشان در اختیار خواهند داشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

حجم

۹۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان