دانلود و خرید کتاب آشنایی با سلامت و انواع اختلالات روانی در سالمندان مریم قلمباز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با سلامت و انواع اختلالات روانی در سالمندان اثر مریم قلمباز

کتاب آشنایی با سلامت و انواع اختلالات روانی در سالمندان

معرفی کتاب آشنایی با سلامت و انواع اختلالات روانی در سالمندان

کتاب آشنایی با سلامت و انواع اختلالات روانی در سالمندان نوشته مریم قلمباز و سیدمصطفی موسوی است. این کتاب را انتشارات عطران منتشر کرده است. 

درباره کتاب آشنایی با سلامت و انواع اختلالات روانی در سالمندان

در فرهنگ دینی و ملی ایرانیان، افراد سالخورده از جایگاه و ارزشی برخوردارند که نوعی قداست را برای آنان به دنبال دارد، و به‌یادداشتن و زنده نگاه‌داشتن این ارزش و جایگاه، سنتی نیکو به شمار می‌آید که شایسته است به نسل‌های آینده انتقال یابد و به دست فراموشی سپرده نشود. پیر شدن عبارت است از یک فرایند تحول تدریجی و درک زندگی که به‌تدریج و به کمک تجربه به دست می‌آید.

بر اساس نظریة اریکسون، پیری آخرین مرحله زندگی است که فرد در آن گذشته را جمع‌بندی می‌کند. اما دوران سالمندی، به‌عنوان فصلی گریزناپذیر از زندگی، دوران مواجه با استرس‌های نو است. با نو شدن جوامع و پیشرفت زندگی بشر دامنه استرس‌های بروزیافته گسترده‌تر می‌گردد. افراد سالمند با مرحله‌ای روبرو می‌شوند که باید تلاش کنند انسجام خود را بازیابند چرا که هم‌زمان با این مرحله رویدادهای دیگری در زندگی فرد در حال وقوع بوده یا واقع شده است. به علت ازدست‌دادن همسر و نزدیکان و تنها بودن و کاهش استقلال مالی و... میزان شیوع استرس در سالمندان افزایش می‌یابد و باعث بروز اختلالات روانی در ایشان می‌شود. اختلالات روانی به‌عنوان یکی از علل اصلی ناتوانی و بیماری در طول عمر شناخته شده‌اند. باتوجه‌به بار جهانی بیماری‌های منتسب به اختلالات روانی که پیش‌بینی شده از ۱۰/۵ درصد در سال ۱۹۹۶ به ۱۵ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت.

متأسفانه بسیاری از نشانه‌های بیماری‌های روانی در سالمندان به دلیل تأثیرات گیج‌کننده داروها، افزایش تمایلات خودبیمارانگاری و کاهش طبیعی و تغییرات جنسی و الگوی خواب یا نادیده گرفته می‌شود و یا به‌عنوان جزئی از فرایند سالمندی، کم‌اهمیت شمرده می‌شود. جامعه ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و رو به سالمند شدن است به همین جهت زندگی سالمند باید از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد. با افزایش جمعیت سالمندی در کشور و تسریع این روند در سال‌های آینده توجه به موضوعاتی که مربوط به این گروه سنی است، جزو اولویت‌های علم روان‌شناسی است.

باتوجه‌به اینکه سالمندان ۱۲ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند - و به‌سرعت تا سال ۲۰۵۰ به ۲۲ درصد افزایش می‌یابد - مهم است که چالش‌های پیش روی مردم را درک کنیم، و تشخیص دهیم که اقداماتی پیشگیرانه وجود دارند که می‌توانند دوران سالخوردگی را به دورانی سلامت پرنشاط تبدیل کنند. این کتاب راهنمایی جامع برای روان‌شناسان و فعالان سلامت روان است که به انواع اختلالات روانی در سالمندان می‌پردازد. 

خواندن کتاب آشنایی با سلامت و انواع اختلالات روانی در سالمندان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان روان‌شناسی و فعالان حوزه سلامت روان پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۵۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

حجم

۹۵۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان