دانلود و خرید کتاب 707 واژه پرکاربرد زبان عمومی سبحان یوسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب 707 واژه پرکاربرد زبان عمومی اثر سبحان یوسفی

کتاب 707 واژه پرکاربرد زبان عمومی

معرفی کتاب 707 واژه پرکاربرد زبان عمومی

کتاب 707 واژه پرکاربرد زبان عمومی نوشتهٔ سبحان یوسفی است و انتشارات سروش دانش آن را منتشر کرده است. این کتاب ویژهٔ کنکور ارشد و دکتری است.

درباره کتاب 707 واژه پرکاربرد زبان عمومی

هنگامی که به نتایج آزمون‌های ورودی کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مختلف دقت می‌کنیم، موضوعی که نظر همه را به خود جلب می‌کند این است که داوطلبانی با درصدهای دروس تخصصی پایین و درصد زبان عمومی بالا توانسته‌اند رتبه‌های بسیار بالایی را کسب کنند و در دانشگاه‌های بسیار خوب کشور پذیرفته شوند. در واقع این داوطلبان با اندکی مطالعه و تلاش در درس زبان و تمرکز بر روی این درس توانسته‌اند با سختی بسیار کمتر نسبت به داوطلبان دیگر به هدف خود برسند. این نکته‌ای است که اکثر داوطلبان باهوش از آن برای رسیدن به هدف خود یعنی رتبهٔ بالا و قبولی در دانشگاه موردنظر استفاده می‌کنند. در این درس نیز مهم‌ترین و عمده‌ترین بخش «واژگان» یا Vocabulary است. زیرا ۱۰ سوال به صورت کاملاً مستقیم از این بخش می‌آید و از طرف دیگر ۱۵ سؤال نیز از قسمت Passage یا «درک متن» طرح می‌شود که برای اینکه بتوانیم درک درستی از متن و سؤالاتی که از متن طرح می‌شوند پیدا کنیم، باید از دایرهٔ واژگان مناسبی برخوردار باشیم. بنابراین ۲۵ سؤال از ۳۰ سؤال زبان عمومی کنکور کارشناسی ارشد تنها وابسته به دانش ما از واژگان زبان است؛ درسی که می‌تواند کارنامهٔ کنکور هر داوطلب را صدها رتبه تغییر دهد.

اما مشکلی که در این میان وجود دارد این است که بسیاری از داوطلبان از سطح زبان خوبی برخوردار نیستند و یا در میان منابع مختلف کنکور کارشناسی ارشد دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌دانند که باید کدام منبع را مطالعه کنند و سؤالات دقیقاً از کدام منابع طرح می‌شوند؟

بررسی این موضوع نشان می‌دهد که سؤالات از منابع گوناگونی از جمله کتاب‌های لغات ضروری برای تافل، «کتاب 504»، «کتاب 1100» و چندین کتاب دیگر طرح می‌شود. اما نکته‌ای که اهمیت دارد این است که مطالعهٔ هرکدام از این کتاب‌ها به‌تنهایی نمی‌تواند شما را از آمادگی کامل برای سؤالات کنکور مطمئن کند.

در کتاب 707 سعی شده که با بررسی دقیق سؤالات آزمون‌های سال‌های اخیر و آنالیز میزان تکرار و اهمیت هرکدام از لغات، ضروری‌ترین، بهترین و پرکابردترین لغات از میان ده‌ها هزار لغت انگلیسی برای شما انتخاب شود. نتیجهٔ این بررسی دقیق کتابی است که پیش روی شماست.

این کتاب از ۱۷ فصل تشکیل شده است که هر فصل شامل سه درس می‌شود و در هر درس ۱۴ لغت وجود دارد. این امر کمک می‌کند که وجود لغت‌های زیاد و پشت سرهم و بدون نظم ترتیب شما را سردرگم و ناامید نکند و بتوانید هرکدام از درس‌ها را در یک وعدهٔ مطالعاتی بخوانید و لغات آن را یاد بگیرید. داوطلبان می‌توانند با توجه به سطح زبان و یا میزان وقت خود این درس‌ها را برای خود برنامه‌ریزی کنند و در هر روز یک یا چند درس را مطالعه کنند. همچنین در زیر هر لغت یک مثال آورده شده است تا شما را بیشتر با مفهوم آن لغت و نحوهٔ کاربرد آن آشنا کند. این مثال‌ها از Cambridge Dictionary گزینش شده است تا علمی‌تر و مورد اعتمادتر باشد. این مثال‌ها با دقت و حساسیت برای شما انتخاب شده است و هم شما را با ساختار جملات آشنا می‌کند و هم سعی شده است که در آن‌ها از لغات دیگر کتاب و همچنین برخی از لغات مهم خارج از کتاب استفاده شود تا با تکرار این لغات آمادگی بیشتری را در شما ایجاد کند. در صفحهٔ بعد هر درس نیز معانی فارسی لغات و ترجمهٔ مثال‌ها وجود دارد.

موضوعی که این کتاب را متمایز می‌کند ذکر هم‌خانواده‌های پرکابرد و یا متضادهای هر لغت در کنار آن و در داخل پرانتز است. این موضوع به شما کمک می‌کند که لغات بسیار زیادی را با روشی ساده و تنها با دانستن ارتباط آن با یک لغت به خاطر بسپارید. زیرا در آزمون‌ها ممکن است اشکال و هم‌خانواده‌های مختلفی از یک لغت داده شود. توجه کنید که هم‌خانواده‌های لغات اصلی به تنهایی درون پرانتز بعد از لغت اصلی و متضادها با یک علامت ≠ مشخص شده‌اند.

خواندن کتاب 707 واژه پرکاربرد زبان عمومی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب پوشش بالا و مناسبی از منابع آزمون و همچنین سؤالات سال‌های اخیر دارد و با استفاده از تجربهٔ بالای مؤلف از این آزمون، کاملاً کاربردی و هدف‌دار طراحی شده است تا داوطلبان را برای کسب درصد بالا در درس زبان عمومی و متعاقباً رتبهٔ بالا در کنکور کارشناسی ارشد آماده کند. همچنین این کتاب برای دانشجویان کارشناسی و داوطلبان آزمون‌های تافل و آیلتس و همهٔ افرادی که سعی در افزایش دایرهٔ لغات خود دارند، منبعی مناسب است.

نظرات کاربران

کاربر ۱۲۸۶۸۹۹
۱۴۰۱/۰۳/۲۹

عالی

☆fateme☆
۱۴۰۲/۰۵/۲۹

فقط هر فصل چندتا لغته که زیرش معنیه بدون توضیحات و تلفظ و آوردن توی متن

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

حجم

۴۰۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان