دانلود و خرید کتاب کتاب کوچک موسیقی کلاسیک دارن هنلی ترجمه زهره زاهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب کوچک موسیقی کلاسیک اثر دارن هنلی

کتاب کتاب کوچک موسیقی کلاسیک

معرفی کتاب کتاب کوچک موسیقی کلاسیک

کتاب الکترونیکی «کتاب کوچک موسیقی کلاسیک» نوشتهٔ دارن هنلی و تیم لی‌هریو با ترجمهٔ زهره زاهدی در کتاب نشر نیکا چاپ شده است.

درباره کتاب کوچک موسیقی کلاسیک

کتاب حاضر در ابتدا به شرحی مختصر از نوازندگان مشهور موسیقی کلاسیک می‌پردازد و در ادامه دربارهٔ هرکدام از اصطلاحات موسیقی توضیحاتی کوتاه و مفید می‌دهد. سپس انواع سازها و خصوصیات هریک را معرفی می‌کند.

اگر تابه‌حال به موسیقی کلاسیک گوش نکرده‌اید، این کتاب به‌خوبی و به‌درستی اشتهای شما را برای شنیدن آن تحریک می‌کند و همچنین به برخی از سؤالاتی که همواره دربارهٔ موسیقی کلاسیک داشته‌اید و دلتان می‌خواسته جوابش را بدانید، پاسخ می‌دهد.

کتاب کوچک موسیقی کلاسیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که به موسیقی کلاسیک علاقه‌مند هستند یا مایل هستند دربارهٔ آن اطلاعات بیشتری کسب کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب کوچک موسیقی کلاسیک

«۱۷۵۶ ـ ۱۷۹۱

ولفگانگ آمادئوس موتسارت (Wolfgang Amadeus Mozart)

وقتی موسیقی‌شناسان صاحب صلاحیت دور یک میز می‌نشینند تا بر سر این که « چه کسی از همهٔ آنها بزرگ‌تر بود » مذاکره کنند، معمولاً دو اسم موتسارت و بتهون به عنوان نفرات اول و دوم بیرون می‌آید. هرچند مثل شعبده‌بازانی که مدام کارت‌ها را تغییر می‌دهند، اول یا دوم بودن این دو نفر هم دائماً تغییر می‌کند.

احتمالاً موتسارت را به عنوان کودک اعجوبه‌ای می‌شناسند که در سه سالگی قادر به نواختن پیانو بود و در پنج سالگی آهنگ می‌ساخت. در شش سالگی برای نوازندگی به اولین سفر دور اروپای خود رفت و وقتی دوازده ساله شد، ساخت دو اپرا را به پایان رسانده بود.

اگر می‌خواهید برای اولین بار به تماشای یک کنسرت زنده بروید، موسیقی او انتخابی عالی خواهد بود. خوب است بدانید که او نقطه‌ضعف‌هایی هم داشت. گفته می‌شود که بسیار متکبر بود، در مورد پدرانش متعصب بود و مدیریت مالی‌اش بسیار ضعیف بود. آه بله، سرش هم بسیار بزرگ بود.

بررسی کنید: لاداته دومینوم (Laudate Dominum)، رکوئیم، کنسرتو کلارینت در لا ماژور، کنسرتو پیانو شماره ۲۱، کنسرتو هورن (Horn) شماره ۴، کنسرتو پیانو شماره ۲۴، سرناد شماره ۱۳، موسیقی کوچک شبانگاهی (Eine kleine Nachtmusik)، سمفونی شماره ۴۱ (ژوپیتر)، Cosi fan tutte، دُن جیوانی (Don Giovanni)، نی سحرآمیز (The magic Flute)، عروسی فیگارو (The Marriage of Figaro)، فیلم آمادئوس.

...

موسیقی فیلم (Film Music)

موسیقی استفاده‌شده برای فیلم تاریخچهٔ طولانی دارد و شروع آن زمانی است که یک نوازندهٔ پیانو با اجرای زندهٔ خود سینمای صامت را همراهی می‌کرد. بسیاری از بزرگ‌ترین قطعات موسیقی کلاسیک ساختهٔ آهنگسازانی مانند موتسارت، بتهون و واگنر در فیلم‌ها به کار گرفته شده‌اند. به اینها اضافه کنید، سنت طولانی آهنگسازانی را که دستمزد می‌گرفتند تا اختصاصاً موسیقی برای فیلم بسازند و این بخش بزرگی از موسیقی‌های ضبط‌شده و آمادهٔ فروش در فروشگاه‌های موسیقی را تشکیل می‌دهد. سن‌سان (Saint-Saens)، کپلند (Copland)، واگان ویلیامز (Vaughan Williams)، والتون پرُکوفیف (Walton Prokofieff)، شُوستاکویچ (Shostakovich) همگی قطعاتی برای فیلم به نام خودشان دارند.

اخیراً هاوارد شُور، جان بَری، جیمز هومِر و هانس زیمِر همگی تلاش کرده‌اند تا به درآمد جان ویلیامز، که سلطان بی‌قید و شرط آهنگسازی برای سینماست، دست پیدا کنند.

...

ترومپت (‌Trumpet)

ترومپت، با تاریخچه‌ای طولانی که به دوران کتاب مقدس می‌رسد، معروف‌ترین عضو خانوادهٔ سازهای برنجی است. ترومپت فرزتر و سریع‌الانتقال‌تر از ترومبون است زیرا به جای کشو، سه دکمه (سوپاب) دارد. امکان شنیده شدن صدای ترومپت ورای صدای اُرگ کلیسا، موجب همگانی شدن استفاده از آن در مراسم عروسی شده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱۳۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۵۰۰
تومان