دانلود و خرید کتاب ده یار بهشتی محمدعباس عطائی اصفهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ده یار بهشتی اثر محمدعباس عطائی اصفهانی

کتاب ده یار بهشتی

معرفی کتاب ده یار بهشتی

کتاب ده یار بهشتی نوشتهٔ محمدعباس عطائی اصفهانی است. انتشارات ارباب اندیشه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. اثر، تحقیقی جامع دربارهٔ حدیث عشرهٔ مبشّره در منابع اهل سنّت است.

درباره کتاب ده یار بهشتی

کتاب ده یار بهشتی، روایت «عشرهٔ مبشّره» را باز می‌گوید. این روایت به زبان فارسی «ده یار بهشتی» نام گرفته است. منظور از این ۱۰ نفر، ۱۰ نفری است که گفته شده پیامبر اسلام به آنها بهشت را بشارت داد: ابوبکر، عمر، عثمان، علی (ع)، طلحه، زبیر، عبدالرحمن بن عوف، سعد بی ابی وقّاص، سعید بن زید و ابو عبیدهٔ جرّاح و... .

این کتاب، در فصل نخست به نقل‌های متفاوت روایت «عشرهٔ مبشّره» در کتب اهل سنّت پرداخته است؛ در فصل دوم، روایت یادشده را از دیدگاه علم شناخت حدیث بررسی می‌کند؛ در فصل سوم از اهل بهشت به بیان قرآن و سنّت نبوی می‌گوید؛ در فصل چهارم نیز دستور معاویه به جعل اخبار بر فضائل و مناقب ابوبکر و عمر و... را بازگو می‌کند. فصل پایانی کتاب حاضر دربارهٔ مناظرات و ردّیه‌های مهم در پاسخ به روایت «عشرهٔ مبشّره» است.

محمدعباس عطائی اصفهانی، نویسندهٔ کتاب حاضر، پیش از این در کتابی به نام «افسانهٔ عشرهٔ مبشّره» به شبهاتی که این روایت ایجاد کرده است، پاسخ داد؛ بنابراین باید گفت این دو کتاب («افسانۀ عشرۀ مبشّره» و «ده یار بهشتی») در حقیقت مکمل یکدیگر هستند.

خواندن کتاب ده یار بهشتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران تاریخ صدر اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب ده یار بهشتی

«۸- به صدر و ذیل این نقل دقت کنید و ببینید که چگونه شروع شده؟ ناقل خبر کیست؟ سخنران کیست؟ چرا در بین آن همه مردم تنها سعید را برگزیده؟ چگونه زمینه سازی کرده که او می‌خواهد از نه نفر بهشتی خبر دهد؟ هنوز چیزی نگفته می‌گوید:‌اگر دهمین نفر را بگوید خطا و گناهی نکرده؟! طفره رفتن سعید از واسخ به سؤال؟! تأمّل و توقف از گفتن آخرین نفر؟! همه جای تأمل دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان