دانلود و خرید کتاب حقایقی از روم باستان سایمون جیمز ترجمه سیده معصومه نورداد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقایقی از روم باستان اثر سایمون جیمز

کتاب حقایقی از روم باستان

معرفی کتاب حقایقی از روم باستان

کتاب الکترونیکی «حقایقی از روم باستان» نوشتهٔ سایمون جیمز با ترجمهٔ سیده معصومه نورداد در انتشارات ندای الهی چاپ شده است.

درباره کتاب حقایقی از روم باستان

اثر حاضر کتابی مصور دربارهٔ تاریخ فرهنگ و تمدن روم باستان و آثار تاریخی آن است و پژوهشی در زمینهٔ یکی از بزرگ‌ترین تمدن‌های بزرگ تاریخ از امپراطوری پهناور تا جنگ خونین گلادیاتورها را به مخاطب عرضه می‌کند. این کتاب آثار باستانی دولت‌شهر تا ابرقدرت را به نمایش گذاشته و اشیا و اشکال امپراتورهای روم باستان را به تصویر کشیده است. همچنین نویسنده در این مجموعه امپراتورها، لژیون و زنان رومی تا خانه‌ها و سبک زندگی و مسابقات و هنرهایی چون تئاتر و موسیقی، شیوهٔ حمل‌ونقل و مسافرت و تجارت را در روم باستان بررسی کرده است. در پایان مجموعهٔ مذکور اطلاعات بیشتری در مورد گنجینه‌های باستانی روم موردتوجه قرار گرفته و واژه‌نامهٔ مربوط به آثار و حقایق روم نیز در انتهای کتاب به چشم می‌خورد.

کتاب حقایقی از روم باستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب مناسب نوجوانان است و به علاقه‌مندان به تاریخ پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب حقایقی از روم باستان

«ارتش، چه در زمان صلح و چه در زمان جنگ، نقش بسیار مهمی در جامعهٔ روم ایفا می‌کرد. بسیاری از افراد فقیر ترجیح می‌دادند وارد ارتش شوند زیرا استاندارد زندگی خوب و فرصت یادگیری کسب‌وکارهای مختلف همچون ساختمان‌سازی، را فراهم می‌کرد. در این کار، تهدیداتی وجود داشت؛ احتمال داشت در میدان نبرد کشته شود و نمی‌توانستند ازدواج کنند. درعین‌حال پیوست به ارتش مزایای بسیاری در برداشت، و بسیاری از سربازان می‌توانستند به طور غیر رسمی ازدواج کرده و صاحب فرزند شوند. مردم کشورهایی دیگر که در ارتش روم خدمت می‌کردند، پاداش شهروندی روم را به همراه خانواده‌های خود، دریافت می‌کردند. لژیون‌های بازنشسته، قطعه زمین یا کمک مالی دربارفت می‌کردند. افراد بااستعداد می‌توانستند ترفیع درجه گرفته و امیر لشکر شوند و مسئولیت رهبری لشکری ۸۰ نفری را بر عهده بگیرند. سربازانی که درآمد بالا داشتند بازار آماده‌ای را برای بازرگانان محلی فراهم می‌کردند. مناطق اطراف دژها آباد گشت و بسیاری - همچون یورک انگلستان - به شهر تبدیل شدند. سربازان که با زنان محلی ازدواج می‌کردند به رواج شیوه‌ی زندگی رومی کمک کرده و سبب اتحاد امپراطوری می‌شدند. ارتش، صلح مشهور رومی را برقرار ساخت که رفاه و آسایش را به کشورها آورد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۱ صفحه

حجم

۳۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۱ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان