دانلود و خرید کتاب بیماری های داخلی و زنان با رویکرد بالینی در مامایی بهنوش مرادقلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیماری های داخلی و زنان با رویکرد بالینی در مامایی اثر بهنوش مرادقلی

کتاب بیماری های داخلی و زنان با رویکرد بالینی در مامایی

معرفی کتاب بیماری های داخلی و زنان با رویکرد بالینی در مامایی

کتاب بیماری های داخلی و زنان با رویکرد بالینی در مامایی نوشته بهنوش مرادقلی و نوشین برزگر و سپیده رضائی قمصری و سیدفخرالدین طاهرزاده‌موسویان در نشر عطران منتشر شده است. 

درباره کتاب بیماری های داخلی و زنان با رویکرد بالینی در مامایی

سازمان بهداشت جهانی بر لزوم اهمیت سلامتی زنان و جلوگیری از بیماری‌های زنان تاکید کرده است. این سازمان به این موضوع اشاره می‌کند که باید شرایطی برای تمامی زن‌ها فراهم شود که بتوانند سلامتی خود را سالیانه بررسی کنند.

زنان نسبت به مردان به دلایل فیزیولوژیک در معرض آسیب‌های بیشتری قرار دارند. نیازهای جسمانی زنان در ارتباط با تولیدمثل و پیامدهای آن و نیز مسائل فرهنگی و اجتماعی تأثیرات مهمی در بروز بیماری‌های جسمی و روانی آنان دارند. ازاین‌رو سازمان ملل متحد سلامت زنان در هر جامعه را به‌عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه‌یافتگی آن کشور می‌داند.

زنان سالم و دارای دانش قادر خواهند بود تا در امور خانواده و انجام مسئولیت‌های اجتماعی به‌مراتب بهتر عمل نموده و نیز خانواده و فرزندان ایشان سالم‌تر خواهند بود و بالطبع هزینه‌های درمان چنین خانواده‌هایی در جامعه کمتر خواهد بود.

بدیهی است در مسیر دستیابی جامعه به توسعه پایدار برخورداری زنان از توانایی، دانش و سلامت کافی لازم و ضروری است.

کتاب بیماری‌های داخلی و زنان با رویکرد بالینی در مامایی باهدف ارائه آگاهی‌های لازم در زمینه‌های مهم سلامتی بانوان، به بیان ساده تنظیم شده است به این امید که مطالعه آن در بهبود وضعیت سلامت افراد جامعه مؤثر باشد.

خواندن کتاب بیماری های داخلی و زنان با رویکرد بالینی در مامایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان مامایی و علاقه‌مندان به شناخت بیماری‌های زنان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بیماری های داخلی و زنان با رویکرد بالینی در مامایی

«هورمون یک ماده شیمیایی است که از یک بافت ترشح شده و از طریق مایعات بدن منتقل می‌شود، تا بر دیگر بافت‌های بدن اثر بگذارد.

در اصل هورمون‌ها پیام رسان‌های شیمیایی هستند. بسیاری از هورمون‌ها بویژه آن‌ها که بر رشد و رفتار اثر می‌گذارند، هم در زنان و هم در مردان وجود دارد. با این وجود، زنان اغلب به گونه‌ای توصیف می‌شوند که تحت تأثیر هورمون‌های خود قرار دارند و مطیع جذر و مد و تغییر هورمون‌های بدن خود هستند.

بعضی از هورمون‌ها فقط در زنان وجود دارد. هورمون‌های جنسی که توسط تخمدان تولید می‌شود، نه تنها در رشد، حفظ و ترمیم بافت‌های تناسلی تأثیر دارند، بلکه آن‌ها بر دیگر بافت‌های بدن نیز مانند توده استخوانی اثر می‌گذارند. این مسئله می‌تواند برای زنانی که تلاش می‌کنند چربی بدنی کمتری داشته باشند (مانند ورزشکاران، مدل‌ها و بالرین‌ها) و برای زنانی که اختلالات اشتها دارند، مشکل ایجاد می‌کند.

زنانی که چربی بدنی کمی دارند، اغلب مقدار کافی هورمون جنسی تولید نمی‌کنند. از این رو ممکن است دچار اتمام قاعدگی، پوکی استخوان (نازک شدن استخوان‌ها) شکستگی‌ها و دیگر مشکلات مشابه با دوران پس از یائسگی شوند.

بعد از یائسگی، بدن زن مقدار هورمون زنانه استروژن و پروژسترون کمتری تولید می‌کند. علائم شروع یائسگی می‌تواند برای برخی زنان مشکل آفرین باشد. بسیاری از پزشکان هورمون درمانی (HT, HRT, ERT, ET) را برای رفع علائم یائسگی تجویز می‌کنند، گرچه این درمان باید برای مدت کوتاهی استفاده شود چرا که باعث افزایش حمله قلبی خواهد شد و خطر ابتلا به سرطان سینه به علت هورمون درمانی بیشتر خواهد شد. مشکلات هورمونی برای زنان محدود به مشکلات همراه با هورمون جنسی نیست. به عنوان مثال، بیماری‌های تیروئید شامل پرکاری تیروئید (پرکاری غده تیروئید) و کم کاری تیروئید (کم کاری غده تیروئید) در زنان بسیار شایع‌تر از مردان است.»

نظرات کاربران

کاربر ۴۶۳۴۶۶۷
۱۴۰۱/۰۳/۲۳

سلام بهترین برنامه بود تاحالا دیدیم اما ،،،،،،،، بدش بدترین بدیش اینه که همش پولیه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

حجم

۲۰۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان