دانلود و خرید کتاب مصرف کننده و حقوق بنیادین او بهنام غفاری فارسانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مصرف کننده و حقوق بنیادین او اثر بهنام غفاری فارسانی

کتاب مصرف کننده و حقوق بنیادین او

معرفی کتاب مصرف کننده و حقوق بنیادین او

کتاب مصرف کننده و حقوق بنیادین او نوشته بهنام غفاری فارسانی است. این کتاب را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی است و به قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان پرداخته است.

درباره کتاب مصرف کننده و حقوق بنیادین او

حتی کشورهای کمتر توسعه‌یافته، با درک ضرورت حمایت از مصرف‌کنندگان ده‌ها سال است که دارای قوانین جامع حمایتی هستند و عمده مباحث فعلی آنان، پیرامون تفسیر و تعیین قلمرو قوانین مزبور است، قانون‌گذار کشور ما به‌تازگی و پس از گذشت بیش از ۱۶ سال از طرح نخستین لایحه در مجلس، «قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان» را در تاریخ ۱۳۸۸/۷/۱۵ به تصویب رسانده است.

اگر در جامعه صنعتی امروز از مصرف‌کنندگان در برابر تولیدکنندگان بزرگ حمایت نگردد، آنان خود توان حفظ منافع خویش را ندارند و ازآنجاکه اقدام هر یک به‌تنهایی از همان آغاز محکوم به شکست خواهد بود، چاره‌ای جز صرف‌نظر نمودن از به‌کارگیری کالاها و خدمات موردنیاز یا انفعال در برابر پایمال شدن حقوق اساسی خود ندارند. تن‌دادن به راه‌حل دوم، در مورد کالاها و خدماتی که نیازهای اساسی و ضروری را برآورده می‌سازند، نظیر مواد غذایی یا خدمات حمل‌ونقل اجتناب‌ناپذیر است، بنابراین اجرای عدالت و حفظ مصالح عمومی اقتضا می‌کند که جامعه به‌ناچار برای حفظ بقای خود، قواعد خاصی را در مورد حمایت از مصرف‌کنندگان در برابر زیاده‌خواهی گروه مقابل وضع کند.

این عوامل باعث شده است تا حمایت از مصرف‌کننده در زمره حقوق بشر در آید. بی‌گمان، عدالت اجتماعی و حفظ نظم عمومی و حقوق اولیه شهروندان نیز ایجاب می‌کند تا برای جلوگیری از استثمار قشر مصرف‌کننده و دارا شدن‌های ناعادلانه تولیدکنندگان، تدابیری جدی اندیشیده شود. این کتاب سعی دارد حقوق مصرف‌کنندگان را بررسی کرده و اطلاعات جامعی در اختیار پژوهشگران و تولیدکنندگان قرار دهد. 

خواندن کتاب مصرف کننده و حقوق بنیادین او را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه تولید پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مصرف کننده و حقوق بنیادین او

همان‌گونه که در مقدمه گفته شد، بخش اول کتاب حاضر به ارائه کلیاتی پیرامون حمایت از مصرف‌کننده اختصاص یافته است. پرداختن به این بحث، از آن رو ضروری جلوه می‌کند که در حال حاضر مسئله حمایت از مصرف‌کننده در ادبیات حقوقی ما، موضوع نوپایی بوده و هنوز از جایگاهی که شایسته آن است، برخوردار نگردیده است. این در حالی است که در بسیاری از کشورها، به‌ویژه کشورهای توسعه‌یافته، سال‌هاست که حمایت از مصرف‌کننده، قوانین متنوع و جامعی را به خود اختصاص داده و کتب متعدد و گاه مفصلی در خصوص حقوق مصرف‌کننده و تفسیر قوانین مزبور از سوی متخصصان به رشته تحریر درآمده است. اهمیت این بحث تا بدان‌جاست که حقوق حمایت از مصرف‌کننده مبدل به رشته‌ای خاص از علم حقوق گردیده و در برخی از دانشگاه‌ها به‌صورت تخصصی و به‌عنوان واحد درسی جداگانه‌ای تدریس می‌شود.

البته این بدان معنا نیست که در کشور ما به هیچ وجه اثری از این موضوع دیده نمی‌شود. سابقه تدوین کتبی مختص بحث حمایت از مصرف‌کننده، دست‌کم به دو دهه پیش باز می‌گردد. منتها این کتاب‌ها یا به تمامی مباحث حقوقی موضوع نظر نداشته‌اند یا آنکه از جامعیت لازم برخوردار نبوده‌اند و یا فراموش شده‌اند و مورد توجه نویسندگان دیگر واقع نگردیده‌اند، البته اهمیت موضوع به‌تدریج چه در نزد مقنن و چه در نزد نویسندگان در حال درک شدن است و به‌تازگی (ولو به آرامی) نگاه‌های آینده‌نگر را به خود جلب نموده است. به‌طور قطع، در آینده‌ای نزدیک با توجه به اینکه کشورمان در حال حاضر عضو ناظر سازمان جهانی تجارت۷ است و در تلاش برای پیوستن به این سازمان می‌باشد، همچنین با درک اهمیت خصوصی‌سازی و حرکت سیاست‌های کلی اقتصادی نظام به این سمت، موضوع حمایت از مصرف‌کننده اهمیت خود را در مباحث حقوقی پیدا خواهد کرد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۵۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

حجم

۶۵۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۳۲ صفحه

قیمت:
۱۰۲,۷۰۰
۹۲,۴۳۰
۱۰%
تومان