دانلود و خرید کتاب مجموعه اطلاعات تجاری، اقتصادی و گمرکی امارات متحده عربی ابراهیم زارعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموعه اطلاعات تجاری، اقتصادی و گمرکی امارات متحده عربی اثر ابراهیم زارعی

کتاب مجموعه اطلاعات تجاری، اقتصادی و گمرکی امارات متحده عربی

معرفی کتاب مجموعه اطلاعات تجاری، اقتصادی و گمرکی امارات متحده عربی

کتاب الکترونیکی «مجموعه اطلاعات تجاری، اقتصادی و گمرکی امارات متحده عربی» نوشتهٔ ابراهیم زارعی در انتشارات چاپ و نشر بازرگانی چاپ شده است. موقعیت جغرافیایی خلیج‌فارس به‌گونه‌ای است که بخش اعظمی از تجارت جهان از طریق این خلیج انجام می‌شود. علاوه بر ایران، امارات متحدهٔ عربی نیز باتوجه‌به وضعیت بنادر، گمرک‌ها و مناطق آزاد تجاری خود، نقش تعیین‌کننده‌ای در وضعیت اقتصاد و تجارت این منطقه دارد.

درباره کتاب مجموعه اطلاعات تجاری، اقتصادی و گمرکی امارات متحده عربی

کشور امارات متحدهٔ عربی با تدوین برنامه‌های بلند‌مدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت در زمینهٔ تجارت و اقتصاد با توسعهٔ مناطق آزاد تجاری، تجهیز فرودگاه‌ها، ایجاد بنادر بزرگ، تسهیل و کاهش تشریفات بازرگانی و گمرکی و مکانیزاسیون کامل امور گمرکی و بازرگانی و همچنین جذب گستردهٔ سرمایه‌های خارجی و توسعهٔ صنعت گردشگری، در زمینهٔ اقتصاد و تجارت پیشرفت‌های عظیمی کرده است.

فصل اول این کتاب، کلیاتی دربارهٔ امارات و اقتصاد آن است و فصل دوم آن به معرفی بازارها و مراکز خرید امارات به‌ویژه دبی پرداخته است. در فصل سوم، چهارم، پنجم و ششم نیز وضعیت فرودگاه‌ها، بنادر، مناطق آزاد و گمرکات امارات تشریح شده است. فصل هفتم و هشتم این کتاب اشاره به قانون مشترک گمرکی کشورهای حوزه خلیج‌فارس (GCC) و قانون بنادر و گمرکات دبی دارد. در فصل نهم روابط تجاری ایران با امارات تشریح شده است. آشنایی با اتاق بازرگانی ایران و امارات و همچنین شورای بازرگانی ایرانیان دبی در فصول دهم و یازدهم گنجانده شده است.

کتاب مجموعه اطلاعات تجاری، اقتصادی و گمرکی امارات متحده عربی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به فعالین حوزهٔ بازرگانی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مجموعه اطلاعات تجاری، اقتصادی و گمرکی امارات متحده عربی

«شارجه (در عربی: الشارقه) یکی از هفت امارتی است که دولت امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند و محدوده این امارت حدود ۱۶ کیلومتر از ساحل کشور امارات در خلیج فارس را می‌پوشاند. عمق خاک این امارت رو به داخل کشور حدود ۶۰ کیلومتر است. مساحت شارجه ۲۶۰۰ کیلومتر مربع می‌باشد، و این امارت با تمام امارت‌هایی که کشور دولت امارات عربی متحده را تشکیل می‌دهند، حدود مشترک دارد.

مساحت شارجه ۲۵۹۰ کیلومتر است که ۳٫۳ درصد خاک امارات متحده را دربرمی‌گیرد. پایتخت این امارت شهر شارجه است.

شارجه همچنین دارای سه شهر در کرانه دریای عمان است که از بدنه اصلی خاک امارت شارجه جدا هستند. نام این شهرها خور فکان، خور کلباء و دِباالحُصن است. مهم‌ترین واحه شارجه ذَید نام دارد که دارای زمین‌های کشاورزی حاصلخیزی است.

پایتخت فرهنگی

شارجه از سال ۱۹۹۸ به این طرف در میان امارات به عنوان «پایتخت فرهنگی» مشهور شده‌است و سبب آن بیشتر بودن آثار باستانی و فعالیت‌های فرهنگی در شارجه نسبت به دیگر امارات‌ها است. دانشگاهی نیز به نام دانشگاه آمریکایی شارجه در این امارت وجود دارد که به عنوان‌یکی از بهترین دانشگاه‌های امارات متحده عربی یاد می‌شود.

امارت شارجه با تمام امارت‌هایی که کشور دولت امارات عربی متحده تشکیل می‌دهند، مرزهای مشترک دارد. مثلاً از طرف غرب با امارت ابوظبی حدود مشترک دارد. از جهت روستای «شویب» نزدیک به شهر «العین» که تابع امارت ابوظبی است. در اینجا منطقه «المدام» با روستای شویب حدود مشترک دارند. منطقه المدام تابع امارت شارجه‌است و روستای شویب از توابع امارت ابوظبی است.

از طرف جنوب با امارت رأس‌الخیمه و عمان حدود مشترک دارد از ناحیه روستای «المدام» و روستای «الملیحه». در این منطقه روستائی هست بنام «الحویلات». این روستا از توابع امارت رأس‌الخیمه است که با امارت شارجه و عمان حدود مشترک دارند. البته امارت شارجه با دبی و عجمان حدود مشترک دارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۱۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

حجم

۸۱۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۸ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۵۰۰
تومان