دانلود و خرید کتاب گوش هایت را تیز کن فاطمه شیخ‌الاسلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گوش هایت را تیز کن اثر فاطمه شیخ‌الاسلامی

کتاب گوش هایت را تیز کن

معرفی کتاب گوش هایت را تیز کن

کتاب گوش هایت را تیز کن اثری از فاطمه شیخ الاسلامی است. یک رمان کوتاه که نوجوانان را می‌خنداند و می‌گریاند و با برخی از مهم‌ترین نظریه‌های فلسفی جهان درباره دنیا بعد از مرگ آشنا می‌کند. 

مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت از ابتدای سال ۱۳۷۲ پس از هشدارهای هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر وجود تهاجم گسترده فرهنگی علیه انقلاب اسلامی و باورهای اسلام ناب، تأسیس شد تا با حضور در عرصه فرهنگی، به اندازه توان خود، در گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی و پیام آن و نیز در افشای ترفندهای فرهنگی دشمنان و عوامل آنان، بكوشد و وظیفه خود را انجام دهد.

این مؤسسه موفق شده است در زمینه تبیین و نشر رهنمودها و اندیشه حضرت امام خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، و رهبر معظم انقلاب اسلامی، خلف صالح امام خمینی (ره)، قدم‌هایی بردارد و همچنین نسبت به بررسی، پژوهش، تدوین و نشر موضوع‌هایی كه مورد اشاره و مطالبه آنان بوده است اقدام کند. تاریخ معاصر ایران و مسائل و جریانات روز، از جمله مطالبات رهبری بوده‌اند كه مؤسسه با اهتمام ویژه‌ای آنها را دنبال كرده است.

مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت در سه گروه سنّی: كودكان، نوجوان، جوانان و عموم به نشر نتایج بررسی‌ها و پژوهش‌های خود اقدام كرده است.

مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت، در سال ۱۳۸۸، در سی سالگی پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان ناشر برگزیده در نشر فرهنگ انقلاب در سی سال انقلاب اسلامی برگزیده شد و در سال ۱۳۸۹ ناشر برگزیده بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران شد. این مؤسسه همچنین در همین سال به عنوان ناشر برگزیده سیزدهمین جشنواره انتخاب كتاب دوسالانه دفاع مقدس معرفی شد.

مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت در سال ۱۳۹۳ در جشنواره بزرگداشت حماسه ۹ دی از سوی ستاد پاسداشت حماسه ماندگار ۹ دی ( همایش ملی علمداران بصیرت ) به عنوان ناشر برگزیده در حوزه كتاب مورد تجلیل قرار گرفت.

موسسه فرهنگی هنری قدرولایت در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۵در چهارمین و هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برگزیده شد. همچنین در هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس به عنوان خادم نشر تهران انتخاب شد.

همچنین موسسه قدرولایت در جشنواره شهید سید علی اندرزگو در سال ۱۳۹۶ به عنوان برگزیده انتخاب شد.

درباره کتاب گوش هایت را تیز کن

این داستان کوتاه که برای نوجوانان نوشته شده است، زندگی ساده و روزمره نوجوانی را به تصویر می‌کشد که در یک خانواده معمولی زندگی می‌کند و کشف مهمی کرده است. کشفی که می‌تواند دنیا را تغییر دهد. کشفی که به اندازه کشف ارشمیدس و نیوتون مهم و تاثیرگذار است؛ آنقدر که حتی ممکن است او را از شش سال دیگر، مدرسه رفتن، نجات دهد!

فاطمه شیخ الاسلامی در کتاب گوش هایت را تیز کن، در قالب یک رمان کوتاه، مخاطبانش را با هشت نظریه متفاوت درباره مرگ و دنیای شگفت‌انگیز پس از مرگ آشنا می‌کند و این کار را به کمک سابقه چهارده قرن فلسفه اسلامی، انجام می‌دهد. 

او تلاش کرده است برای نوشتن این کتاب از یادداشت‌ها و سوالاتی استفاده کند که دغدغه‌های کودکان و نوجوانان پنج تا پانزده ساله است.  

کتاب گوش هایت را تیز کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب گوش هایت را تیز کن یک کتاب عالی و یک داستان جذاب برای تمام نوجوانانی است که شجاعت پرسیدن و به دنبال جواب گشتن را دارند. 

بخشی از کتاب گوش هایت را تیز کن

من یک قانون بسیار مهم کشف کرده بودم؛ تقریبا البته ممکن است این قانون به مهمی قانون ارشمیدس نباشد که باعث شد برهنه از وان حمام بیرون بپرد و داد بزند: «یافتم یافتم» واقعا هم قانون بسیار مهمی کشف کرده بود، فکرش را بکنید اگر ارشمیدس این قانون را کشف نکرده بود ما الان مجبور بودیم دست کم صدتا فرمول دیگر مثل فرمولهای حجم مکعب و مکعب مستطیل و استوانه و هرم و مخروط حفظ کنیم، هرچند به نظر من ما همین فرمولها را هم بیخود حفظ میکنیم، میتوانیم همه اینها را بیندازیم توی آب و بعد آب خارج شده را توی یک شیشه مدرج بریزیم تا حجم‌اش پیداشود.

 درهرحال مطمئن بودم که قانون من از قانون جاذبه نیوتون مهمتر است، چون هر بچه‌ای حتی اگر زیر درخت سیب هم ننشسته باشد و یک سیب هم از آن بالا توی سرش نیفتاده باشد، اینقدر میفهمد که اگر چیزی را از بالا بیندازد، صاف می‌افتد پایین... هشت روز پیش تازه من این قانون را دقیقا سر کلاس ریاضی وقتی که آقای قاسمی داشت درصد را درس میداد، کشف کرده بودم. البته آن موقع این فقط یک فرضیه بود. من یک هفته تمام مثل درس اول علوم این فرضیه را آزمایش کردم. فکر کنم یک هفته برای آزمایش چنین قانونی کاملا کافی باشد و از شب قبل به این نتیجه رسیده بودم که میتوانستم به عنوان یک نظریه کاملا جدید مطرح کنم. 

اول فکر کردم که با آقای قاسمی یا با مشاور مدرسه آقای مجاب صحبت کنم، ولی بعد تصمیم گرفتم قبل از هرکس برای مامانم توضیح بدهم و در حقیقت مثل نویسندگان و دانشمندان، این کشف بزرگ را به مادرم تقدیم کنم! تازه پدر و مادرم دوستانی دارند که میتوانستند این کشف را به نام خودم ثبت کنند. فکرش را بکنید من در سن ۱۲ سالگی درحالیکه دانش‌آموز سال ششم هستم به دانشگاه‌های بزرگ جهان دعوت میشوم تا کشف بزرگم را برای همه توضیح بدهم و دیگر مجبور نیستم مثل همه بچه‌های بدبخت صبح زود از خواب بیدار شوم و شش سال دیگر پیاپی به مدرسه بروم. 

نظرات کاربران

Zahra.Mousavi
۱۴۰۰/۰۴/۲۲

کتاب نثر روان صمیمی و زیبایی دارد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۱۲,۵۰۰
تومان