دانلود و خرید کتاب راهبردهای تسهیل و امنیت تجارت فرامرزی و نوسازی گمرکات جهان علیرضا مقدسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهبردهای تسهیل و امنیت تجارت فرامرزی و نوسازی گمرکات جهان اثر علیرضا مقدسی

کتاب راهبردهای تسهیل و امنیت تجارت فرامرزی و نوسازی گمرکات جهان

معرفی کتاب راهبردهای تسهیل و امنیت تجارت فرامرزی و نوسازی گمرکات جهان

کتاب راهبردهای تسهیل و امنیت تجارت فرامرزی و نوسازی گمرکات جهان نوشته و ترجمهٔ علیرضا مقدسی و ابراهیم زارعی است. انتشارات چاپ و نشر بازرگانی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب راهبردهای تسهیل و امنیت تجارت فرامرزی و نوسازی گمرکات جهان

کتاب راهبردهای تسهیل و امنیت تجارت فرامرزی و نوسازی گمرکات جهان می‌گوید که امروزه ابزار تجارت خارجی یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت اقتصادی کشورها به‌شمار می‌رود. برای رسیدن به این مورد مهم، استراتژی «توسعهٔ تجارت خارجی» در دستور کار کشورهای پیشرو قرار گرفته است. یکی از پیشران‌های استراتژی توسعهٔ تجارت خارجی، مقولهٔ «تسهیل و امنیت تجارت» است که سازمان‌های بین‌المللی گمرکی و مرتبط با فرایند تجارت خارجی از جمله سازمان جهانی گمرک (WCO)، سازمان جهانی تجارت (WTO)، اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) و مرکز تسهیل تجارت سازمان ملل متحد (UNICEFACT) نیز تأکید بسیاری بر اجرای آن داشته و دستورالعمل‌ها و توصیه‌نامه‌های متعددی نیز در این زمینه تهیه و تصویب کرده‌اند.

کتاب حاضر درمورد موضوع یادشده نوشته شده است. این کتاب در ۲ بخش نوشته شده؛ بخش اول «مبانی، اسناد و توصیه‌نامه‌های سازمان جهانی گمرک پیرامون تسهیل و امنیت تجارت فرامرزی و نوسازی گمرکات جهان در قرن ۲۱» نام دارد و عنوان بخش دوم نیز « استراتژی های تسهیل و امنیت تجارت فرامرزی و نوسازی گمرکات جهان» است.

خواندن کتاب راهبردهای تسهیل و امنیت تجارت فرامرزی و نوسازی گمرکات جهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علم اقتصاد و مدیران کسب‌وکارها پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب راهبردهای تسهیل و امنیت تجارت فرامرزی و نوسازی گمرکات جهان

«در طول پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان گمرک جهانی در سال ۲۰۰۲، رهبران سازمان‌های گمرک ملی در نشریه‌های اصلی خود تاثیر روی نقش و عملکرد موثر گمرک را در آینده بازتاب نمودند. در هشت سال اول قرن بیست و یکم، گمرک با تقاضاهای قابل توجه و متناقضی مواجه شد که ناشی از جهانی شدن تجارت بود. به همین علت، برای ایمنی و کنترل موثر زنجیره‌های تامین بین‌المللی احساس نیاز می‌شد و به عبارت دیگر افزایش تقاضا برای تسهیل بیشتر تجارت قانونی مشاهده می‌شد.

رهبران سازمان‌های گمرک جهانی مسئولیت‌های خود را برای توسعه یک دورنمای استراتژیک جدید و سیاست‌هایی که نقش گمرکی را در قرن بیست و یکم شکل خواهد داد، به رسمیت می‌شناسند. یک طرح اولیه برای مدیریت تجارت و مرزها و نقش گمرکی باید در بردارنده الهامات جاه طلبانه باشد و در عین حال توسط فلسفه عمل‌گرایی متعادل شود. چالش‌های این موضوع بی شمار هستند: جهانی شدن کسب و کار و تجارت؛ مقوله فقر؛ قوانین جدید پیچیده حاکم؛ تروریسم بین‌المللی؛ حفاظت از محیط زیست و افزایش تهدید فرا ملی. یک شبکه گمرکی جهانی؛ مدیریت بهتر مرزها؛ یک چارچوب استراتژیک با اهداف سودمند جهانی؛ یک درک عمیق گمرکی از زنجیره‌های تامین و مدیریت آنها؛ اهرم‌بندی فناوری جدید و تقویت مشارکت‌های گمرکی نه تنها با تجارت بلکه همچنین با موسسات مرزی، اجرای قانونی و دولت‌های مربوطه دیگر.

سود بردن از این فرصت‌ها باعث خواهد شد که گمرکی از منافع مالی دولت حمایت کند و همچنین از اقتصاد ملی در برابر حرکت و جابه‌جایی غیر قانونی کالاها حمایت کرده و از سیستم تجارت بین‌المللی با ایجاد میدان‌های بازی برای تجارت پشتیبانی نموده و رقابت ملی را افزایش دهد، تجارت قانونی را آسان سازد و از جامعه حمایت کند.

منافع یک مدیریت گمرکی قابل پذیرش و متمرکز استراتژیک بی شمار هستند و شامل کاهش هزینه‌های تجارت قانونی، هدفمندنمودن جابه‌جایی‌های با ریسک بالا، و اطمینان بیشتر و به رسمیت شناسی متقابل برنامه‌ها و کنترل‌ها در میان سازمان‌های گمرکی.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۷۰۰
تومان