دانلود و خرید کتاب افسانه سنباد دن جانسون ترجمه رویا صهبایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افسانه سنباد اثر دن جانسون

کتاب افسانه سنباد

معرفی کتاب افسانه سنباد

کتاب افسانه سنباد نوشتهٔ دن جانسون و ترجمهٔ رویا صهبایی است. واحد کودک و نوجوان انتشارات سایه گستر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.این اثر یک رمان تصویری و یا همان کمیک استریپ است.

درباره کتاب افسانه سنباد

کتاب مصور افسانه سنباد روایتی از مواجههٔ شخصیت‌هایی مانند سنباد، حاکم، حبیب، کاتیا و اسکیرو به زبان تصویر یا به‌صورت کتاب مصور (کمیک‌استریپ) است.

داستان مصور یا کمیک‌استریپ (Comic Strip) نقاشی، یا مجموعه‌ای از نقاشی‌های دنباله‌دار است که یک داستان را روایت می‌کنند.

اما سنباد یا سندباد کیست؟

سندباد، یک دریانورد خیالی است. او قهرمان یک چرخهٔ داستانی است که خاستگاه آن خاورمیانه است. سندباد را اهل بغداد در اوایل خلافت عباسی (قرن ۸ و ۹ هجری) توصیف می‌دانند.

او در طول ۷ سفر در سراسر دریاهای شرق آفریقا و جنوب آسیا، ماجراجویی‌های خارق‌العاده‌ای در قلمروهای جادویی و درگیری‌هایی نیز با هیولاها دارد. ما از طریق ماجراهای سندباد، پدیده‌های ماورای طبیعی را دنبال می‌کنیم.

تاکنون بارها از این شخصیت و ماجراهایش برای نگارش و تولید آثار مختلف داستانی اقتباس و برداشت شده است؛ برای نمونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یک فیلم سینمایی انیمیشن در سال ۲۰۰۳ به نام «سندباد: افسانه هفت دریا» (Sinbad: Legend of the Seven Seas) در ژانر فانتزی و کمدی به کارگردانی تیم جانسون ساخته و منتشر شده است.

بهرام بیضائی نمایشنامه‌ای به نام «هشتمین سفر سندباد» را در سال ۱۳۴۳ نوشت که در سال ۱۳۵۰ به‌وسیلهٔ انتشارات جوانه و سپس به‌وسیلهٔ انتشارات روشنگران و مطالعات زنان منتشر شد.

«ماجراهای سندباد» با نام اصلی «شب‌های عربی: ماجراهای سندباد» نیز یک مجموعه تلویزیونی انیمهٔ ۵۲ قسمتی به کارگردانی فومیئو کوروکاوا از استودیو نیپون انیمیشن بوده است که برای نخستین بار در سال ۱۹۷۵ اکران شد. این مجموعه بر پایهٔ داستان کودکانهٔ سندباد دریانورد است که در داستان‌های هزار و یک شب نیز از آن یاد شده است.

تصویرسازی‌های کتاب حاضر را نارِش کومار انجام داده است. وی هنرمندی اهل هندوستان است که کتاب‌هایی دیگر همچون «رابینسون کروزوئه»، «سرود کریسمس»، «ماجراهای هاکلبری فین»، «فرانکشتاین»، «پرزئوس»، «ربوده شده» و... را نیز تصویرسازی کرده است.

خواندن کتاب افسانه سنباد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دن جانسون

دن جانسون در سال ۱۹۷۰ در امریکا به دنیا آمد. وی نویسنده‌ای است که کار خود را از همکاری با روزنامه‌ها و انتشارات محلی و با نگارش مقاله و داستان‌های خبری آغاز کرد.

نخستین رمان تصویری یا کمیک استریپ دن جانسون «هرک و ثور» نام داشت که در سال ۲۰۰۷ چاپ و منتشر شد. 

دن جانسون بسیاری از داستان‌های کلاسیک را بازنویسی کرده است: «رابینسون کروزوئه»، «الیور توئیست»، «کتاب جنگل»، «افسانه سندباد» و... .

بخش‌هایی از کتاب افسانه سنباد

«اسم من سنباد است و اهل بصره هستم. من به دنبال ماجراهای جدید، به هفت دریا سفر کرده‌ام.

در این سفرها، من با مردمانی از شهرها و فرهنگ‌های مختلف آشنا شدم. به خودم افتخار می‌کنم که اهالی نجیب و خوب آن سرزمین‌ها، من را دوست مورد اعتماد خودشان می‌دانند.

من به عدالت اعتقاد دارم و برای دفاع از مظلوم و گرفتن حق ضعیف می‌جنگم. همیشه بدون فکر کردن به خطرات، آماده نبرد با شیطان هستم.»

نظرات کاربران

سید مهربان
۱۴۰۱/۰۶/۰۴

واس پسرم گرفتم امیدوارم خوشش بیاد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

حجم

۵۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۹ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان