دانلود و خرید کتاب هزینه های نجومی نادوستی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هزینه های نجومی نادوستی اثر محمدجعفر امیرمحلاتی

کتاب هزینه های نجومی نادوستی

معرفی کتاب هزینه های نجومی نادوستی

کتاب الکترونیکی «هزینه های نجومی نادوستی» نوشتهٔ محمدجعفر امیرمحلاتی یکی از آثار مجموعهٔ ایده‌های ارزشمند نشر پندار تابان است. در این کتاب از دلایل تنهایی بشر و ملت‌ها صحبت شده است و عقیدهٔ نویسنده بر این است که انواعی از افکار فلسفی مثل فاشیسم، فردگرایی، ایدئولوژی‌های خصومت‌محور یا تمامیت‌خواه و نیز دستگاه‌های اندیشگی که شادی و سعادت را امری انفرادی می‌پندارند، جنگ‌ها را می‌سازند و جنگ‌ها به تولید فلسفه و حتی الهیات جنگی کمک می‌کنند و این دور باطل به تنهایی‌های گسترده می‌انجامد.

درباره کتاب هزینه های نجومی نادوستی

 حداقل هشت نوع عامل ایجاد تنهایی گریبان‌گیر جامعه بشری است:

 گرایش فلسفی به تفرد و خودمختاری شخصی

 ایدئولوژی‌های تمامیت‌خواه که قدرت را از طریق وحشت و انزواگستری احراز می‌کنند

 یک‌جانبه‌گرایی در سیاست بین‌الملل که امثال ترامپیسم و برگزیت را خلق کرده است

 اقتصاد نولیبرال که مصرف را به جای پیوندهای انسانی نشانده است

 الهیات تخاصم که سعادت اخروی را در گرو اِعمال خشونت می‌داند

 جنگ‌هایی که برای تدوام بازار پرسود سلاح تمهید می‌شوند

 آوارگی هفتادمیلیونی کسانی که هیچ وطن امنی ندارند

 و بالاخره، آخرین و سهمگین‌ترین عامل که پاندمی کرونا است و تجربه تنهایی را به اوج رسانده است.

کتاب هزینه های نجومی نادوستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی و علوم سیاسی پیشنهاد می‌شود.

درباره محمد جعفر امیر محلاتی

دکتر محمد جعفر امیر محلاتی از دانشگاه ملی ایران و دانشگاه ایالتی کانزاس در رشته اقتصاد و مهندسی سازه کارشناسی گرفت. وی کارشناسی ارشد را در اقتصاد سیاسی در دانشگاه اورگان و دکتری مطالعات اسلامی را در دانشگاه مک گیل در کانادا به پایان برد. وی یکسال سرپرست بخش اقتصاد دانشگاه کرمان و سپس به مدت ده سال از دیپلمات‌های ارشد ایران بوده و در دو سال آخر جنگ تحمیلی ایران و عراق به عنوان سفیر در سازمان ملل در قبول قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت و پایان بخشیدن به جنگ نقش کلیدی ایفا نمود. وی سپس به دعوت دانشگاه کلمبیا به مدت هفت سال به تدریس روابط بین‌الملل در این دانشگاه پرداخت. از سال ۱۳۸۵ تاکنون وی در یکی از کهن‌ترین دانشگاهای آمریکا، کالج اوبرلین ایالات متحده به عنوان محقق منتخب رئیس دانشگاه، متصدی کرسی پژوهش‌های خاورمیانه و شمال آفریقا بوده ودر موضوعات مختلف الهیات صلح تدریس می‌کند. از محلاتی کتاب‌های مختلفی تحت عناوین زیر به زبان‌های انگلیسی و فارسی انتشار یافته است: اخلاق جنگ و صلح در ایران و اسلام شیعی؛ دوستی در اخلاق اسلامی و سیاست جهانی دوستی به مثابه جهان‌بینی؛ در جست‌وجوی بخشایش؛ واحه‌ای در لحظه. وی همچنین مؤسس رشته دانشگاهی دوستی‌پژوهی از یک منظر بین‌رشته‌ای در ایران به حساب می‌آید. رؤیای او تأسیس دهکده صلح در شیراز، شامل پژوهشکده صلح، موزه صلح، پارک صلح، رستوران‌های سلامت وکتابخانه صلح می‌باشد. مکتب دوستی که محلاتی از آن سخن می‌گوید یک پیام دارد: نه تنها جنگ‌ها بلکه فقدان دوستی بین انسان‌ها و بین کشورها یک خسارت عظیم است. به نظر وی دوستی هم جوهر اصیل و متاسفانه مغفول ادیان ابراهیمی وهم ضرورت تام برای احراز دموکراسی واقعی است.

بخشی از کتاب هزینه های نجومی نادوستی

نسل ما یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های تاریخ مدرن بین ایران و عراق را تجربه کرده است. بر اساس آمارهای بین‌المللی، این‌جنگ برای ایران ۶۲۷ میلیارد دلار و برای عراق ۵۶۱ میلیارد دلار هزینه داشت. همچنین، هزینه بازسازی خرابی‌های ناشی از جنگ برای ایران و عراق به ترتیب ۶۴۴ و ۴۵۲ میلیارد دلار بوده است. هزینه غیرمستقیم ناشی از کاهش درآمدهای نفتی و تولیدات کشاورزی دو کشور نیز رقم سرسام‌آوری است. جمع هزینه‌های جنگ و بازسازی‌های ناتمام برای دو کشور از ۲ تریلیون دلار متجاوز است. عراق پس از آتش‌بس با ایران درگیر جنگ با کویت و متعاقباً جنگ با ایالات متحده شد که هزینه آن بیش از ۱/۱ تریلیون دلار برآورد شده است. این هزینه‌های مالی قابل قیاس با هزینه ازدست‌رفتن جان‌های پاک و بی‌گناه نیست. در جنگ ایران و عراق، بر اساس یک تخمین، حداقل یک‌میلیون نفر کشته و زخمی شدند. در جنگ آمریکا و عراق نیز کشته‌شدگان بالغ بر ده‌ها هزار نفر است.

همه این‌ها بخشی از هزینه‌های ملموس جنگ‌ها است. اما ببینیم این هزینه‌ها تحت چه عناوینی توجیه می‌شوند. دلیل ایران برای ادامه جنگ اجرای عدالت تنبیهی درمورد رژیم متجاوز عراق بود. دلیل عراق برای راه‌اندازی جنگ احراز زعامت جهان عرب از طریق تفوق نظامی بر ایران بود. هدف آمریکا از جنگ، به‌ظاهر، حراست از امنیت منطقه بود و وجود سلاح‌های کشتارجمعی بهانه جنگ قرار گرفت. به این ترتیب، هریک از این کشورها عدالت، زعامت، و امنیت را انگیزه جنگ می‌دانستند. ملاحظه می‌شود که در این تقابل سه‌جانبه، هریک از طرف‌های دعوا پاسداشت یک ارزش و یک پارادایم هنجاری را انگیزه اصلی جنگ معرفی کرده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۲۶ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۲۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان