دانلود و خرید کتاب پردازش متن و گفتار فارسی مهرنوش شمس‌فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پردازش متن و گفتار فارسی اثر مهرنوش شمس‌فرد

کتاب پردازش متن و گفتار فارسی

معرفی کتاب پردازش متن و گفتار فارسی

کتاب پردازش متن و گفتار فارسی نوشتهٔ مهرنوش شمس‌فرد و محمود بی‌جن‌خان یکی از کتاب‌های انتشارات سمت است که برای دانشجویان رشتۀ زبان‌شناسی منتشر شده است. این کتاب مروری بر مبانی نظری و آخرین یافته‌های پژوهشی است.

درباره کتاب پردازش متن و گفتار فارسی

در جهان کنونی، هر روزه حجم زیادی از اطلاعات در قالب محتوای زبانی و مستندات متنی یا فایل‌های صوتیِ گفتاری بر بستر وب و فضای مجازی عرضه می‌شود و به کمک ماشین‌های هوشمند، پردازش شده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. تولید، مدیریت و به‌کارگیری این محتوا مستلزم بهره‌مندی از دانش و فناوری‌های مرتبط با پردازش زبان و گفتار است.

کتاب حاضر به منظور ارائه گزارشی جامع و روزآمد از وضعیت پژوهشیِ جاری در حوزه پردازش متن و گفتار فارسی، به قلم جمعی از متخصصان این حوزه، تدوین شده است. این کتاب دارای دو قسمت پردازش متن و پردازش گفتار است و هر قسمت با بخشِ مرور منابع و زیرساخت‌های داده‌ای آغاز می‌گردد و پس از بررسی کارهای انجام‌شده در توسعه ابزارها و پردازش‌های پایه و میانی، به بخش کاربردهای سطح بالاتر ختم می‌شود. هر بخش شامل چند فصل است و هر فصل، به شکل یک مقاله مروری نوشته شده که ضمن مطالعه کارهای گذشته، به تحلیل وضعیت حال می‌پردازد و با بیان مسائل بازِ حوزه، دریچه‌ای به آینده می‌گشاید. محتوای کتاب طیف گسترده‌ای از مطالب، از به‌کارگیری و تطبیق آخرین دستاوردهای جهانی این حوزه بر روی زبان و گفتار فارسی تا ابداع روش‌های خاص زبان فارسی، و از مبانی نظری تا نتایج کاربردی را پوشش می‌دهد. این کتاب می‌تواند منبع مناسبی برای تمامیِ دانشجویان و محققانی باشد که در زمینه تولید منابع، ابزارها و برنامه‌های کاربردی در حوزه پردازش متن و گفتار فارسی، پژوهش و فعالیت می‌کنند.

خواندن کتاب پردازش متن و گفتار فارسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همۀ دانشجویان رشتۀ زبان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۰۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۰۸ صفحه