دانلود و خرید کتاب تصفیه بیولوژیک فاضلاب، تصفیه و دفع لجن کارلوس آگوستو دلموس ترجمه بنفشه نادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تصفیه بیولوژیک فاضلاب، تصفیه و دفع لجن اثر کارلوس آگوستو دلموس

کتاب تصفیه بیولوژیک فاضلاب، تصفیه و دفع لجن

ویراستار:جلال مالمیر
انتشارات:نشر عطران
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تصفیه بیولوژیک فاضلاب، تصفیه و دفع لجن

کتاب تصفیه بیولوژیک فاضلاب، تصفیه و دفع لجن نوشتهٔ کارلوس آگوستو دلموس و ترجمهٔ بنفشه نادری و فریبا زرین قریچه و ویراستهٔ جلال مالمیر است و نشر عطران آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تصفیه بیولوژیک فاضلاب، تصفیه و دفع لجن

تقاضای روزافزون جامعه و سازمان‌های زیست‌محیطی در ارتباط با استانداردهای کیفیت زیست محیطی بهتر، در مدیران خدمات بهداشتی عمومی و خصوصی خود را نمایان کرده است. به طور طبیعی پیش‌بینی می‌شود در آینده، در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب با توجه به شاخص‌های پایین تصفیه فاضلاب، افزایش یابد و در نتیجه، مقدار لجن تولید شده نیز افزایش یابد. در حال حاضر در کشورهای در حال توسعه، برخی از سازمان‌های زیست محیطی در مراحل صدور مجوز نیاز به تعریف فنی دفع نهایی لجن دارند. موارد ذکرشده نشان می‌دهد که مدیریت مواد جامد در بسیاری از کشورها مورد نگرانی فزاینده‌ای شده است و در سال‌های آینده با افزایش تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به سمت تشدید نگرانی سوق پیدا می کند.

اصطلاح لجن برای تعیین مواد جامد تولید شده از تصفیه فاضلاب به‌کار می‌رود. در فرآیندهای تصفیه بیولوژیکی، بخشی از مواد آلی، جذب و تبدیل به توده زیستی میکروبی می‌گردد، که عموماً لجن بیولوژیکی یا ثانویه نامیده می‌شود. لجن ثانویه از جامدات بیولوژیکی تشکیل شده است و به همین دلیل به آن جامد زیستی یا بیوسولید نیز می‌گویند. استفاده از این اصطلاح هنوز مستلزم این است که مواد شیمیایی و ویژگی‌های بیولوژیکی لجن با استفاده پربازده آن، به عنوان مثال، در کشاورزی سازگار باشد. اصطلاح بیوسولید بر این نکته تأکید دارد که جنبه‌های مفید، برای استفاده‌های کارآمد در مقایسه با ارزش دفع نهایی غیر کارآمد که به روش پرکردن زمین یا سوزاندن زباله ها انجام می‌گیرد ارزش بیشتری دارند.

متأسفانه رواج شده که در طراحی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، موضوع مدیریت لجن نادیده گرفته شود و در نتیجه این فعالیت پیچیده بدون برنامه‌ریزی قبلی و توسط اپراتورهای کارخانه و اغلب در شرایط اضطراری صورت گیرد. دفع نهایی جامد زیستی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه نادیده گرفته شده است؛ در حالی که، فاکتور اساسی برای موفقیت یک سیستم بهداشتی است و چون نادیده گرفته می‌شود، جایگزین‌های نامناسب دفع نهایی پذیرفته شده است، که تا حد زیادی مزایای سیستم های فاضلاب را کاهش می‌دهد.

اگرچه لجن تنها ۱ تا ۲درصد حجم فاضلاب تصفیه‌شده را شامل می‌شود، اما مدیریت آن بسیار پیچیده و هزینه آن معمولاً بین ۲۰ تا ۶۰درصد از کل هزینه‌های عملیات تصفیه خانه فاضلاب است که البته این درصد متغیر است. علاوه بر اهمیت اقتصادی، مقصد نهایی لجن به دلیل اینکه اغلب در خارج از محدوده تصفیه‌خانه انجام می‌شود، یک عملیات پیچیده است.

فصل یک کتاب، یک دید یکپارچه از تمام مراحل مدیریت لجن، از جمله تولید، تصفیه و دفع نهایی را ارائه می‌دهد. سایر بخش‌های کتاب منعکس‌کننده تصفیه اساسی لجن و تکنولوژی دفع نهایی است که به طور بالقوه در مناطق با آب و هوای گرم استفاده می‌شود و در ارتباط با فرآیندهای تصفیه فاضلاب است که در کتاب شرح داده شده است.

درک فصول کتاب به دانش جنبه‌های مقدماتی و مرور کلی فصول مختلف کتاب بستگی دارد. فصل‌های این کتاب از این قرار هستند:

معرفی تصفیه و دفع لجن 

روابط در لجن: سطح جامدات، غلظت و جریان 

خلاصه ای از مقدار لجن تولیدشده در فرآیندهای تصفیه فاضلاب 

مراحل تصفیه لجن

خواندن کتاب تصفیه بیولوژیک فاضلاب، تصفیه و دفع لجن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به طرفداران محیط‌زیست و مسئولانی که می‌خواهند روش صحیح تصفیه فاضلاب را عملی کنند پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۸۵ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۸۵ صفحه

قیمت:
۳۸,۵۰۰
تومان