دانلود و خرید کتاب گذر از روزگار تاریک (خاطرات مهند‌س حید‌ر جم)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گذر از روزگار تاریک (خاطرات مهند‌س حید‌ر جم) اثر محمد‌‌‌رضا تمری

کتاب گذر از روزگار تاریک (خاطرات مهند‌س حید‌ر جم)

معرفی کتاب گذر از روزگار تاریک (خاطرات مهند‌س حید‌ر جم)

کتاب گذر از روزگار تاریک (خاطرات مهند‌س حید‌ر جم) نوشتۀ محمدرضا تمری است. انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی این کتاب را روانۀ بازار کرده است. اين اثر يكی از موضوعات «طرح تدوين تاريخ انقلاب اسلامی» است كه در مركز اسناد انقلاب اسلامی تهيه شده و همۀ حقوق آن برای این مركز محفوظ است.

درباره کتاب گذر از روزگار تاریک (خاطرات مهند‌س حید‌ر جم)

در کتاب گذر از روزگار تاریک (خاطرات مهند‌س حید‌ر جم)، راوی با نگاهی موشكافانه، فضای روشنی از مسائل درون ارتش را در دوران پیش از انقلاب اسلامی ایران برای خواننده بازآفرینی می‌كند.

این خاطرات از روزهای پیروزی انقلاب (با توجه به حضور حیدر جم در مدرسۀ علوی) و مسائل تخصصی در حوزۀ شبكه‌های مخابراتی نكات ناگفته و مهمی را بیان می‌كنند. یكی از مسائل مهمّ سال‌های نخستین پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وقایع گنبد است. خاطرات راوی از این دوران با توجه به اینكه فرمانداری گنبد را بر عهده داشته، روایتی مستند و جامع از این وقایع در اختیار ما قرار می‌دهد.

این اثر با هدف شناساندن زندگی و فعالیت‌های مهندس حیدر جم تهیه و تدوین شده است. از این رو، در فصل نخست به تولد، تحصیلات و فعالیت وی و دوران زندگی او در میانه پرداخته شده؛ در فصل دوم، سوم و چهارم به حضور وی در ارتش اشاره شده؛ در فصل پنجم جریان بازنشستگی و پیروزی انقلاب اسلامی بازگو می‌شود؛ در فصل ششم به خاطراتی از همراهی حیدر جم با نیروهای انقلابی و همكاری با انقلاب و در فصل هفتم نیز به دوران فعالیت او در گنبد و انجام مأموریت‌های مختلف پرداخته شده است. كتاب، در فصل پایانی به مسائلی پس از فرمانداری و فعالیت علمی وی اشاره دارد .

خواندن کتاب گذر از روزگار تاریک (خاطرات مهند‌س حید‌ر جم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گذر از روزگار تاریک (خاطرات مهند‌س حید‌ر جم)

«چند ماهی از تصدی من به‌عنوان «فرماندار» سپری شده بود كه در یکی از مأموریت‌هایی كه به تهران داشتم، در دیدار با آیت‌الله ربانی شیرازی، وی از نحوه‌ی زند گی‌ام سؤال كرد. گفتم متأسفانه حقوق بازنشستگی‌ام كه از ارتش به وزارت كشور منتقل شده است، در پیچ وخم ادارات وزارت كشور افتاده و الان چند ماه است كه حقوق بازنشستگی را دریافت نكرده‌ام.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۳۲ صفحه

حجم

۱۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۳۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان