دانلود و خرید کتاب ورزش و اسطوره در جهان باستان (جلد پنجم) تهمورث نورایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ورزش و اسطوره در جهان باستان (جلد پنجم) اثر تهمورث نورایی

کتاب ورزش و اسطوره در جهان باستان (جلد پنجم)

معرفی کتاب ورزش و اسطوره در جهان باستان (جلد پنجم)

کتاب ورزش و اسطوره در جهان باستان (جلد پنجم) نوشتهٔ تهمورث نورایی و ویراستهٔ اردشیر نورایی است و نشر میترا آقاکوچک آن را منتشر کرده است. این کتاب جلد پنجم از مجموعه‌کتاب ورزش و اسطوره در جهان باستان و دربارهٔ استرالیا و اروپاست.

درباره کتاب ورزش و اسطوره در جهان باستان (جلد پنجم)

اسطوره داستان‌های خرافی یا نیمه‌خرافی دربارهٔ قوای فوق طبیعی و خدایان که به صورت روایت از نسل‌های متوالی به یکدیگر انتقال پیدا می‌کند. اساطیر با داستان‌های پهلوانی افراد بشری و نیز با افسانه‌های جن و پری که برای سرگرمی جعل شده تفاوت دارد. اسطوره با روایت‌های دینی ارتباط نزدیک دارد و در پاره‌ای ادیان همین اسطوره‌ها تکرار شده است. یکی از غرض‌های اساطیر بیان و توضیح جهان است و سازندگان اسطوره‌ها برای حوادث طبیعی شخصیت قایل می‌شدند. آفرینش اسطوره کوششی است برای فهم آنچه در طبیعت می‌گذرد.

در مجموعه‌کتاب ورزش و اسطوره در جهان باستان نویسندگان تلاش کرده‌اند سیر تمدن و پیشرفت، روند علم و هنر، تلقی مردم از ورزش و حضور اسطوره در جهان باستان را شرح دهند و ارتباط بین آن‌ها را کندوکاو کنند. در جلد پنجم به منطقهٔ استرالیا و اروپا پرداخته و سعی شده به تفکیک نام کشورها و مناطق، اسطوره‌های آن‌ها بررسی شود. نویسندگانْ ریشهٔ ورزش‌هایی را که امروزه در این دو قاره وجود دارد، در اسطوره‌های این مناطق می‌جویند. گاه حتی سرمنشأ آن‌ها را به نقاشی‌های روی سنگ‌ها و صخره‌ها و غارها وصل می‌کنند. با خواندن این کتاب متوجه می‌شوید اروپایی‌ها و استرالیایی‌ها به چه ورزش‌هایی علاقه دارند و این علاقه به کجا برمی‌گردد.

خواندن کتاب ورزش و اسطوره در جهان باستان (جلد پنجم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که می‌خواهند اطلاعاتی دربارهٔ ارتباط بین ورزش و اسطوره کسب کنند، مناسب است.

بخشی از کتاب ورزش و اسطوره در جهان باستان (جلد پنجم)

نظریه پردازان جدیدی به تربیت بدنی به عنوان یک ابزار قوی تعلیم و تربیتی توجه کردند. ازجمله می‌توان به فرانسوا رابله اشاره کرد که بر ضرورت درس تربیت بدنی در کنار سایر دروس تاکید داشت. رابله که ابتدا کشیش شد و به دلیل نگارش رمان گارگانتوا و پانتاگروئل از چشم روحانیان افتاد و متهم به انحراف اخلاقی شد و جایگاه روحانی خود را از دست داد. سبک نگارش رابله-تلفیق دانش و شادی و خنده- خاص بود. شغل بعدی او پزشکی بود. از دیدگاه او فعالیت‌های جسمانی برای آماده‌سازی بدن به منظور شرکت در جنگ ضروری بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۷ صفحه

حجم

۲۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۷ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
تومان