دانلود و خرید کتاب تاریخ ادبی و تاریخ نگاری ادبی (مجموعه مقالات)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ ادبی و تاریخ نگاری ادبی (مجموعه مقالات) اثر مسعود فرهمندفر

کتاب تاریخ ادبی و تاریخ نگاری ادبی (مجموعه مقالات)

معرفی کتاب تاریخ ادبی و تاریخ نگاری ادبی (مجموعه مقالات)

کتاب تاریخ ادبی و تاریخ نگاری ادبی (مجموعه مقالات) نوشته مسعود فرهمندفر یکی از کتاب‌های انتشارات سمت است که برای دانشجویان رشتۀ زبان و ادبیات فارسی منتشر شده است.

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها با نام اختصاری سمت، سازمانی دولتی پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است که به نوشتن و انتشار کتاب‌های دانشگاهی می‌پردازد.

این انتشارات در ۷ اسفند ۱۳۶۳ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی افتتاح شد. هدف از تأسیس این سازمان، تألیف کتاب‌های درسی دانشگاهی متناسب با ارزش‌های ایرانی و اسلامی در رشته‌های علوم انسانی دانشگاه‌ها بوده ‌است.

انتشارات سمت، علاوه بر فعالیت در حوزه های پژوهش، نگارش، ویرایش و انتشار کتاب، در برگزاری همایش‌هایی با موضوع کتاب درسی و نشست‌های پژوهشی معطوف به اهداف و اولویت‌های خود نیز فعال است.

انتشارات سمت تابه‌حال بیش از ۲۰۰۰ عنوان کتاب و بیش از ۴۰ میلیون نسخه منتشر کرده است.

درباره کتاب تاریخ ادبی و تاریخ نگاری ادبی (مجموعه مقالات)

بیش از دو قرن است که در محافل ادبی جهان، در باب چیستیِ تاریخ ادبیات و چگونگی نگارش آن، منازعات نظریِ گسترده‌‌ای درگرفته و مکتب‌‌ها و نحله‌‌های فکری گوناگونی، به‌ویژه در نیمه دوم سده بیستم میلادی، در این زمینه ظهور یافته و انگاره‌‌های روشیِ متعددی عرضه گردیده است. اما در مجامع علمی و دانشگاهیِ مرتبط با ادبیات فارسی، تا کنون، اهتمامی بایسته به این‌گونه مباحث صورت نگرفته، و اساساً تاریخ‌‌نگاری ادبی، به مفهوم نوین آن، در ایران پیشینه چندانی ندارد و تاریخ‌‌پژوهی ادب فارسی، تا چندی پیش، عمدتاً منحصر به سنّت تذکره‌‌نویسی و شرح‌‌حال‌‌نویسی بوده است. مجموعه «نظریه و روش در تاریخ‌‌نگاری ادبیات»، که کتاب حاضر در زمره آن قرار می‌‌گیرد، به قصد بازنمایی و انتقال تجارب علمی جهانی و به‌ منظور رفع خلأهای نظری و روش‌‌شناختی در تاریخ‌‌پژوهی ادب فارسی، طراحی و تدوین گردیده است. کتابِ پیش رو مجموعه‌‌ای است از چهارده مقاله مهم، به قلم صاحب‌‌نظران این حوزه، که با جستجوهایی روشمند و با معیارهایی ازپیش‌‌اندیشیده، از منابع انگلیسی‌‌زبان گزینش و ترجمه شده و در سه‌‌بخشِ کلیِ «معنای تاریخ ادبی»، «مسئله نظریه و روش» و «چشم‌‌انداز تاریخ (نگاری) ادبی» سامان گرفته است.

خواندن کتاب تاریخ ادبی و تاریخ نگاری ادبی (مجموعه مقالات) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه