دانلود و خرید کتاب دستورات حکومتی امیرالمونین (ع) محمد دشتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دستورات حکومتی امیرالمونین (ع) اثر محمد دشتی

کتاب دستورات حکومتی امیرالمونین (ع)

نویسنده:محمد دشتی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دستورات حکومتی امیرالمونین (ع)

کتاب دستورات حکومتی امیرالمونین (ع) نوشتهٔ محمد دشتی است و موسسه امیرالمومنین آن را منتشر کرده است. در این کتاب دستورهای حکومتی حضرت علی(ع) گردآوری شده است.

درباره کتاب دستورات حکومتی امیرالمونین (ع)

نظام اسلامى که شاهدى زنده و گویا و چهره‌اى روشن و تابناک از قـوانین وضع‌شدهٔ خداوند براى بشر بوده است که جامع و کامل آن، به وسـیله خـاتم پیامبران، مانند نقشه‌اى منظم براى نجات بشر پیاده شـد و در دوران زمامـدارى جانشین بر حق او، حضرت امیرمؤمنان على استمرار یافت و مـردم در آن برهه از زمان، لذت زندگی مادی و معنوى و مطابق با دسـتورهای کامـل الهـى را چشیده و لمس کردند.

این نهضت الهى، بنیادهایى عظیم در ارزش‌های برتر انسـانى و اسـلامی بـر روى کره خاکى بنا کرد که تا ابد از تندباد حوادث در امان خواهد بود. براى سروسامان‌دادن به پراکندگی‌هـا و ناهنجـارى‌هاى جوامـع بشـرى، قوانینى آورد که باطل‌گرایانى چون ابوسفیان‌ها، ابوجهل‌هـا و ابولهـب‌هـا تـوان مقابله با آن را نداشته و ندارند و پس از هزار و اندى سال، هنوز هم بـه عنـوان یک مکتب حیات‌بخش و داعیه‌دار مدیریت جهانى در پهنه گیتى می‌درخشد.

اسلام که اساس آن بر توحید و یکتاپرستى است، بشر را به پاکى درون و بیرون و درستکارى، امانت، راستگویى، یگانگى و برادرى، انصـاف و عدالت دعوت می‌نماید. این‌ها گوشه‌اى از اصول اخلاقى است که مالک مناسبى بـراى گـزینش مدیران جامعه و مدیریت اسلامى است.

جهانِ به اصطلاح متمدن امـروز دریافتـه اسـت کـه تنهـا راه نجـات از بحران‌هاى اخلاقى، سیاسى، اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى، مدیریت الهى است، مدیریت به شیوه پیامبر گرامى اسلام و جانشـین شایسـته‌اش امیرمؤمنان على .

دنیاى امروز فهمیده است که حکومت قرآن و نهـج‌البلاغـه بـر جهـان، یعنى حکومت قـانون، اخـلاق و انسـانیت، حکومـت بـرادرى و عـدالت، حکومت کرامت، عزت و شرافت انسانى.

در این کتاب که برداشتی از آثار استاد محمد دشتی است و بـا عنوان دستورات حکومتى امیرالمؤمنین به جامعهٔ اسلامى، بـه‌ویـژه جوانان و نسل امروز عرضـه مـى‌شـود کـه در آن، دورنمـایى از سـیماى مدیریت اسلامى بر اساس آموزه‌هاى قرآن، نهج‌البلاغـه و برخـى از منـابع روایى و تاریخى معتبر را ملاحظه خواهید کرد.

خواندن کتاب دستورات حکومتی امیرالمونین (ع) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای همهٔ شیعیان، به‌ویژه کارگزاران و مدیران نظـام اسلامى مناسب است.

بخشی از کتاب دستورات حکومتی امیرالمونین (ع)

براى هريک از كارهايت سرپرستى برگزين كه بزرگى كار بر او چیره نشود و فراوانى كار او را درمانده نسازد و بدان كه هرگاه در كار نويسندگان و

منشیان تو كمبودى وجود داشته باشد كه تو بى‌خبر باشی خطرات آن دامن‌گیر تو خواهد بود.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان