دانلود و خرید کتاب روزنامه نگاری ایرانی آزاده محمدحسین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روزنامه نگاری ایرانی اثر آزاده محمدحسین

کتاب روزنامه نگاری ایرانی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب روزنامه نگاری ایرانی

کتاب روزنامه نگاری ایرانی نوشتهٔ آزاده محمد حسین است. انتشارات همشهری این کتاب را منتشر کرده است. کتاب، تحت عنوان درس‌های تجربه منتشر شده است.

درباره کتاب روزنامه نگاری ایرانی

کتاب روزنامه نگاری ایرانی، مجموعه‌ای از گفت‌وگوهایی است که با ۱۹ روزنامه‌نگار، عکاس، کاریکاتوریست و مورخِ مطرح در حوزهٔ روزنامه‌نگاری ایران صورت گرفته است.

از میان این افراد می‌توان به «مینو بدیعی» در حوزهٔ گزارش‌نویسی، «اردشیر لارودی» در حوزهٔ ورزشی‌نویسی و «کامبیز درم‌بخش» در حوزهٔ کاریکاتور اشاره کرد.

این کتاب، پیش از این در ضمیمهٔ دوچرخهٔ روزنامهٔ همشهری به چاپ رسیده است.

خواندن کتاب روزنامه نگاری ایرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به نوجوانان علاقه‌مند به حوزهٔ روزنامه‌نگاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب روزنامه نگاری ایرانی

«پيش از اين، بعضى از طرح‌‏ها و كاريكاتورهايش را در روزنامه‌‏ها ديده بودم و تا حدودى با فضاى كارهايش آشنا بودم، اما تقويم ‏نوروزى امسالش [۱۳۸۴] حال‌‏وهواى خاصى را در دلم زنده كرد؛ حس خوب «نوجوانى».

سال‏‌هاست كه كاريكاتور مى ‏كشدو به گفته خودش، كارش عشقش ‏است، موهبتى كه نصيب خيلى‌‏ها نمى‌‏شود. براى اين ‏كه با او گفت‌‏وگو كنم، پله‌‏هاى چوبى نشر ثالث را بالا مى‌‏روم و پشت يك ميز گرد كوچك شيشه‌‏اى ‏مى‌‏نشينم و سر صحبت را با او باز مى‌‏كنم.

همين‏‌طور كه به حرف‏‌هايم گوش مى‌‏دهد، تندتند طرحى از يك دوچرخه و يك‏ سوار روى كاغذ مى‌‏كشد و به اصطلاح «اتود» مى‌‏زند. بعد شروع مى‌‏كند به گفتن درباره خودش: كامبيز درم‏‌بخش، ۶۳ ساله، متولد شيراز، بزرگ شـده تهران، كـاريكاتوريست و طـراح، بـرنده چند جـايزه در حـوزه كـاريكاتــور و...

آقاى درم‌بخش، كاريكاتور يعنى چه؟

يعنى اغراق‏‌گويى و بزرگ‏‌نمايى.

كاريكاتور چه فرقى با طرح و طراحى دارد؟

كاريكاتور يك معناى كلى است. مثل موسيقى كه جنبه‌‏ها و شاخه‏‌هاى ‏مختلفى دارد، كاريكاتور هم شاخه‏‌هايى دارد، از جمله پرتره‌‏سازى، كميك، كميك‌استريپ و حتى انيميشن. در واقع طراحى زير مجموعه‏‌اى از كاريكاتور است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۷ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۷ صفحه

قیمت:
۵۱,۴۵۰
۲۵,۷۲۵
۵۰%
تومان