دانلود و خرید کتاب اصول طراحی شناورهای آلومینیومی محسن خسروی بابادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول طراحی شناورهای آلومینیومی اثر محسن خسروی بابادی

کتاب اصول طراحی شناورهای آلومینیومی

معرفی کتاب اصول طراحی شناورهای آلومینیومی

کتاب اصول طراحی شناورهای آلومینیومی نوشتهٔ محسن خسروی بابادی و امین رضوان‌پور است و نشر گلسنج آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اصول طراحی شناورهای آلومینیومی

رشد فزاینده‌ٔ علم و فن‌آوری در دنیای شناورهای آلومینیومی، نقش پژوهش در این زمینه روز به روز برجسته تر می‌نماید؛ تا بتوان شناورهایی با طول بیشتر از ۱۲۰ متر از جنس آلومینیوم ساخت. در بررسی های لازم در زمینه استحکام و تنش های ایجاد شده در المان‌های این نوع بدنه‌ها، نتایج به گونه‌ای است که بتوان طراحی و ساخت شناورهای آلومینیومی با طول‌های زیاد را گسترش داد. نویسندگان دراصول و چارچوب تخصص خود، تلاش کردند تا در حوزه دانش شناورهای آلومینیومی، نتایج توانایی و پژوهش‌های علمی و ساخت چندساله متخصصین و مهندسان را به‌صورت یک کتاب تدوین کنند. این کتاب، یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های جمع‌آوری‌شده در نشان دادن نقش المان‌های پروفیل و ورق در استحکام و تقویت بدنه شناورهای آلومینیومی با طولهای زیاد است.

خواندن کتاب اصول طراحی شناورهای آلومینیومی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان و علاقه‌مندان به حوزهٔ صنعت دریایی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصول طراحی شناورهای آلومینیومی

گاهی اوقات ابراز واقعیت الزامی است: نخستین مزیت آلومینیوم همانند فولاد این است که آن هم یک فلز می‌باشد.

قانون قابل استفاده برای محاسبه استحکام مواد فلزی را می‌توان بدون مشکلی استفاده نمود، زیرا محصولات نیمه تمام از آلیاژهای آلومینیومی ایزوتروپیک و از نظر جرمی همگن هستند. خصوصیات مکانیکی آلیاژهای آلومینیوم به کار رفته در کشتی سازی برای مدت مدیدی ثابت باقی می‌مانند. همانند مواد پلاستیکی هیچ پدیده‌ای از فرسودگی در ساختار داخلی این ماده مشاهده نمی‌شود.

با اعمال قوانین و اصول کارکرد و ساخت مرتبط با فلز ورق کلاسیک، ساخت، تعمیر یا تجهیز کشتی بدون هیچ مسأله‌ای و تحت هرگونه شرایط جوی امکان پذیر است.

همانند اکثر فلزات، آلومینیوم نیز می‌تواند فشارها را تحمل نموده و تاجایی که تنش وارده از مقدار مجاز فراتر نرود، حالت کشسانی خود را حفظ می‌کند.

چنانچه تنش به طور تصادفی از این حد تجاوز نماید، سری‌های پایدار (به علت قالب پذیر کردن فلز)، انرژی را به نسبت مقدار نشان داده شده در ناحیه هاشورزده شده در منحنی جذب می‌کند.

براساس نتایج حاصله، تمام یا بخشی از انرژی ضربه با توجه به شدت شوک و جرم فلز در نقطه ضربه از طریق تغییر شکل فلز جذب می‌گردد. این واقعیت که تغییرشکل قبل از انقطاع و شکست صورت می‌گیرد از خصوصیات ایمنی می‌باشد.

با این وجود، پیشرفت مستمر کاربرد دریایی آلومینیوم بخصوص در صنعت کشتی سازی از دهه ۱۹۵۰ با مزیت‌های ویژه این فلز قابل توضیح است:

سبکی وزن آن

 فراوانی و تنوع محصولات نیمه پرداخت شده مهم

 شکل پذیری آن

 مقاومت آن نسبت به خوردگی در محیط‌های دریایی

 قابلیت بازیافت و مقرون بصرفه بودن آن. 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان