دانلود و خرید کتاب قابلیت های فناورانه؛ پیشران رشد صنایع و شرکت ها سیامک طهماسبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قابلیت های فناورانه؛ پیشران رشد صنایع و شرکت ها اثر سیامک طهماسبی

کتاب قابلیت های فناورانه؛ پیشران رشد صنایع و شرکت ها

معرفی کتاب قابلیت های فناورانه؛ پیشران رشد صنایع و شرکت ها

کتاب قابلیت های فناورانه؛ پیشران رشد صنایع و شرکت ها نوشتهٔ سیامک طهماسبی و حمیدرضا فرتوک‌زاده و علیرضا بوشهری است و انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب قابلیت های فناورانه؛ پیشران رشد صنایع و شرکت ها

... این شناور نسل جدید بر اساس ایده حمله سریع به کشتی‌های دشمن طراحی و به موشک‌های ضدکشتی میان‌برد و سامانه راداری مربوطه مجهز شده؛ موشک ضد کشتی و کروز "نصر۱" با برد ۳۵ کیلومتر جزء تسلیحات این شناور است؛ بدنه این شناور بر اساس استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شده و از پیشرفته‌ترین تجهیزات بومی مخابراتی، ناوبری و الکترونیکی برخوردار است...

الگوی «هسته‌های کوچک دانا و شبکه‌های بزرگ توانا»

به‌کارگیری قابلیت‌های فناورانه در بخش صنایع دفاعی در کشور ما، نسبت آنچه در اقتصاد ملی و رقابت‌پذیری آن در بازارهای منطقه‌ای و جهانی رخ داده است شرایط متفاوتی را فراهم آورده، تا جایی که جزء بنگاه‌های مطرح دنیا هستیم. بدین سبب طرح مفاهیم علمی مرتبط با قابلیت‌های فناورانه، و بیان تجربه موفق صنایع کشور و الگوی عملی شده آن و در انتها ارائه پیشنهادی مفهومی تحت عنوان الگوی هسته و شبکه، ساختار اثر حاضر را تشکیل می‌دهند.

رشد و پیشرفت صنعتی در کانون توجه کتاب حاضر است و مباحث مرتبط با آن واکاوی می‌شود و در انتها موردکاوی از سازمان صنعتی صنایع دفاعی_دریایی به‌عنوان یک پروژه ملی پیاده‌ و نتایج آن تدوین شده، و به عنوان یک الگو نیز برای سایر بخش‌ها مطرح شده است. اما به‌کارگیری این الگو به طور ویژه در صنعت نفت، با توجه به اینکه جایگاه و نقش بازیگران و نحوه شکل‌گیری جریان موثر عرضه و تقاضا برای تولید فناوری در آن مشخص نیست و خلأهای نهادی گوناگونی در این عرصه وجود دارد، امکانی ویژه می‌طلبد و حل آن با ایجاد هویت‌های نهادی جدید و تغییر در برخی هویت‌های نهادی ممکن خواهد بود.

ایده اصلی الگوی «هسته و شبکه» در کتاب قابلیت‌های فناورانه در صنایع دفاع طرح و بسط داده شده و قابل تعمیم به بخش‌های مختلف صنعتی است. هم اینک اثر حاضر به قلم آقایان دکتر سیامک طهماسبی، حمیدرضا فرتوک‌زاده و علیرضا بوشهری ، در قالب ۲۵۶ صفحه و نسخه چاپی آن به بهای ۸۰ هزار تومان از طریق مجموعه فروشگاه های انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام (مجازی و حقیقی) و شبکه نمایندگی‌ها، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

پیوند اینترنتی:

https://b2n.ir/TechnologicalCapabi

***

پیشگفتار دکتر منوچهر منطقی

تحلیل صنعت ایران در ۵ دهه اخیر (یک دهه قبل از انقلاب و ۴ دهه بعد از انقلاب) نشان می‌دهد که قابلیت‌های فناورانه صنایع کشور کمتر مورد توجه بوده است. ارزش افزوده پایین صنعت در اقتصاد ملی و عدم رقابت‌پذیری صنایع در بازارهای منطقه‌ای و جهانی گویای این امر می‌باشد. با نگاهی به صادرات صنعتی انجام شده ایران می‌توان دریافت که حجم آن در کل صادرات کم بوده و عمده صادرات مربوطه به مواد اولیه و یا محصولات با فناورری پایین و متوسط می‌باشد. این واقعیت گویای ضعیف ماندن بخش قابل توجهی از صنایع کشور در مقایسه با سایر کشورهاست. ولی در بخش دفاعی و برخی از صنایعی که با مدل‌های صنایع دفاعی شکل گرفته‌اند شرایط متفاوت است. در صنایع دفاعی توجه به قابلیت‌های فناورانه باعث شده در محصولات (بالاخص صنایع موشکی) جزء بنگاه‌های مطرح دنیا قرار بگیریم.

نویسندگان این کتاب که همگی در صنایع دفاعی دارای تجارب مختلفی هستند، در صدد به اشتراک‌گذاری تجارب خود با دیگر مدیران صنایع تجاری جهت توسعه قابلیت‌های فناورانه و در نتیجه رقابت‌پذیر شدن آنهاست.

در فصول ابتدایی اشاره به نظریه‌های مطرح در قابلیت‌های مختلف و به طور اخص قابلیت‌های فناورانه شده است. سپس با بهره بردن از نظریه‌های مطرح در این خصوص به تحلیل صنایع دفاعی و مقایسه آن با صنعت نفت پرداخته‌اند. با این مقایسه خوانندگان متوجه جایگاه قابلیت‌های فناورانه در رقابت‌پذیری این دو صنعت می‌شوند.

پیاده‌سازی این نظریه‌ها در چند پروژه کلان ملی و تدوین نتایج آن، بخش انتهایی کتاب باارزش می‌باشد. بی‌گمان برای پیمودن گام دوم انقلاب، صنایع کشور باید رشد و ارتقای «قابلیت‌های فناورانه» را در سرلوحه اهداف خود قرار داده و نقش خود را در اقتصاد کشور و منطقه ایفا نمایند.

خواندن کتاب قابلیت های فناورانه؛ پیشران رشد صنایع و شرکت ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به اهالی صنایع و شرکت‌های پیشران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان