دانلود و خرید کتاب حفاظت مواد دیجیتال راس هاروی ترجمه فاطمه زارع‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حفاظت مواد دیجیتال اثر راس هاروی

کتاب حفاظت مواد دیجیتال

نویسنده:راس هاروی
انتشارات:انتشارات آرنا
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حفاظت مواد دیجیتال

کتاب حفاظت مواد دیجیتال نوشتهٔ راس هاروی و ترجمهٔ فاطمه زارع‌زاده است و نشر آرنا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب حفاظت مواد دیجیتال

کتاب با هدف ارائهٔ مقدمه‌ای در حوزه حفاظت مواد دیجیتال به‌منظور استفاده در انواع نهادها و به‌خصوص مؤسسات میراث فرهنگی و ارائهٔ چارچوبی برای انعکاس مسائل مربوط، راهبردها و شیوه‌های حفاظت مواد دیجیتال آن نوشته‌شده‌است.

شیوهٔ تدوین کتاب مناسب برای تدریس و یادگیری در حوزه‌های مربوطه مواد دیجیتال و حفاظت آن‌ها بوده و بسیار کاربردی است و خواندن و یادگیری مطالب آن به‌عنوان اصول پایه در این حوزه به دانشجویان و اساتید پیشنهاد می‌شود. همچنین کتابی مرجع برای آرشیوداران و کتابدا‌ران است و حاوی اطلاعات و دانش حرفه‌ای و ارزشمند بوده و روشی نظام‌مند برای حفاظت مواد دیجیتال در اختیار مخاطبان می‌گذارد.

این کتاب در ساختاری چهار قسمتی به پاسخ چهار سؤال کلیدی می‌پردازد ۱. چرا مواد دیجیتال را حفاظت می‌کنیم؟ ۲. چه مواد دیجیتالی را حفاظت می‌کنیم؟ ۳. چگونه مواد دیجیتال را حفاظت کنیم؟ ۴. چگونه حفاظت دیجیتال را مدیریت کنیم؟

نویسندهٔ کتاب حفاظت مواد دیجیتال دکتر راس هاروی فردی بسیار مطرح و تأثیرگذار درزمینهٔ مواد دیجیتال و موضوعات مربوطه است و کتاب حاضر کتابی برجسته در این زمینه محسوب می‌شود.

خواندن کتاب حفاظت مواد دیجیتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مخاطبان کتاب شامل متخصصان اطلاعات، پژوهشگران، دانشجویان، فرد، سازمان و دانش‌آموزان علاقه‌مند به موضوع حفاظت مواد دیجیتال به منظور آشنایی، کسب دانش، تفکر، پژوهش و برخوداری از چارچوبی نظام‌مند است.

بخشی از کتاب حفاظت مواد دیجیتال

 تعاریف حفاظت و نگهداری در دنيای دیجيتال چه تعاریفی هستند؟ این تعاریف برای سازگاری به چه مفاهيمی نياز دارند؟ در تلاش برای تهيه تعاریفی كه برای حفاظت مواد دیجيتالی به ما كمک كند، با چه مشكلاتی روبرو می‌شویم؟ اولين نكته قابل توجه ماهيت پویای این رشته است. ما باید آماده باشيم تا الگوها و تعاریفی را كه از آنها ارائه می‌دهيم تغيير دهيم تا ماهيت در حال تغيير آن را بررسی كنيم. در بحث از چگونگی تفكر آرشيوها برای اطلاع‌رسانی بهتر از حفاظت دیجيتال، گيليلند-اسوتلند اظهار داشت كه الگوی هر یک از مشاغل اطلاعاتی در مقایسه با دامنه مسائل مداوم در محيط دیجيتال كوتاه می‌شود. یک الگوی پویای فراگير كه در صورت لزوم اصول و رویه‌های جوامع اطلاعاتی تشكيل‌دهنده را تصویب، سازگار، توسعه می‌دهد باید ایجاد شود. تعاریف جدید ما باید ایده حفاظت اطلاعات مستقل از رسانه‌ای كه در آن قرار دارد، باشد. این مورد اكنون به‌خوبی پذیرفته شده است. 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۷ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۷ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان