دانلود و خرید کتاب قدرت شروع ناقص جیمز کلیر ترجمه سیدایوب کوکبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت شروع ناقص اثر جیمز کلیر

کتاب قدرت شروع ناقص

معرفی کتاب قدرت شروع ناقص

کتاب قدرت شروع ناقص نوشته‌ی جیمز کلیر با ترجمه‌ی سیدایوب کوکبی و فرزانه حاج‌خلیلی در انتشارات میلکان چاپ شده است. این کتاب حاوی جستارهایی درباره‌ی بهتر انجام‌دادن کارها است. شما فقط یک‌بار زندگی می‌کنید؛ چگونه می‌خواهید به بهترین شکل از آن استفاده کنید؟ اساتید بهره‌وری اغلب پیشنهاد می‌کنند به‌جای کارایی، بر اثر‌بخشی تمرکز کنید. یعنی کار درست را انجام دهید نه کار بیشتر.

معرفی کتاب قدرت شروع ناقص اثر جیمز کلییر

جیمز کلیر وبلاگ‌نویسی است که از سال ۲۰۱۲ در وبلاگ شخصی‌اش در زمینۀ موفقیت و توسعۀ فردی مطالبی نوشته است. او با نوشتن کتاب «عادت‌های اتمی» به شهرتی جهانی دست پیدا کرد. این کتاب مدت‌ها در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت و بیش از ۳ میلیون نسخه از آن به صورت قانونی در سطح جهان به دست علاقه‌مندان به این حوزه رسیده است.

وقتی هدفی داشته باشید، خواه راه‌اندازی کسب‌و‌کار باشد یا داشتن رژیم غذایی سالم یا سفر به دور دنیا، یافتن کسی که قبلاً به آن هدف دست یافته باشد و مهندسی معکوس استراتژی او کار ساده و البته بسیار مفیدی است. استفاده از تجارب افراد موفق راهی عالی برای تسریع فرایند یادگیری شماست؛ ولی به همین اندازه نیز مهم است که بدانید سیستم‌ها، عادت‌ها و استراتژی‌های امروز افراد موفق احتمالاً همان‌هایی نیست که در شروع مسیر از آن استفاده کرده‌اند. چیزی که امروز برای آن‌ها بهینه است لزوماً همان چیزی نیست که شما هم برای شروع به آن نیاز دارید. بین این دو تفاوت وجود دارد.

خلاصه کتاب قدرت شروع ناقص

الگو گرفتن از افراد موفق یا افراد باتجربه، راهی است که بسیاری‌مان امتحانش کرده‌ایم و گاهی در انتها به نتایج مثبتی رسیده‌ایم و گاهی هم آنچه می‌خواستیم به دست نیاوردیم. اما این راه، ملاحظاتی هم دارد و الگوگرفتن نباید با مقایسه اشتباه گرفت. مثلا اگر در ابتدای شروع مسیری هستید، نباید خودتان را با فردی که به انتهای آن مسیر رسیده است، مقایسه کنید. باید وضعیتی را در نظر بگیرید که او نیز در ابدای مسیر داشته است.

مثال ساده‌ای که خود جیمز کلید در کتاب قدرت شروع ناقص برای روشن‌شدن این قضیه می‌زند راه‌اندازی وبسایتش است. او می‌گوید زمانی که می‌خواسته وبسایتش را راه‌اندازی کند، وبسایت‌های موفق دیگران را بررسی کرده و متوجه شده تمام وبسایت‌های پربازدید معتبر، یک لوگو دارند. کلیر در دوراهی شروع سریع‌تر کار و منتظرماندن تا آماده‌شدن یک لوگو، اولی را انتخا می‌کند. بنابراین با درگیر جزئیات‌نشدن و کار را به عقب نینداختن، موفق می‌شود پروژه خودش را کلیک بزند و حالا وبسایتش به یکی از منابع خواندنی در زمینه توسعه فردی تبدیل شده و راستش هنوز هم لوگو ندارد!

خرید و دانلود کتاب قدرت شروع ناقص را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب قدرت شروع ناقص را به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعه‌ی فردی پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

همه‌ی ما برای رسیدن به هدف به توضیه‌ها و راهنمایی‌هایی نیاز داریم. جیمز کلیر یکی از چهره‌های موفق در این زمینه است که با نوشتن کتاب عادت‌های اتمی و مقاله‌های مفید در وبسایتش به مخاطبان خود کمک می‌کند مسیر درست را انتخاب کنند، از افکار مزاحم دور کنند، روی نکات مهم تمرکز کنند و قدم بردارند. این نویسنده در کتاب قدرت شروع ناقص نیز با ارائه دلایل و توصیه‌هایی مخاطب را به پیش می‌راند که کاری را شروع کند و منتظر ایدئال‌شدن شرایط برای شروع نماند.

بخشی از متن کتاب قدرت شروع ناقص

نقاط قوت قانون بیست‌هشتاد

قانون بیست‌هشتاد در زندگی شخصی و کاری کمک می‌کند «اندک‌های حیاتی و بسیارهای غیرضروری» را از هم تفکیک کنید. مثلاً صاحبان کسب‌وکار ممکن است پی برده باشند که بخش عمدهٔ درآمدشان از تعداد انگشت‌شماری از مشتریان مهم به دست آمده است. این‌جا قانون بیست‌هشتاد پیشنهاد می‌کند که بهترین اقدام تمرکز بر سرویس‌دهی به همین تعداد اندک از مشتریان، یافتن مشابه آن‌ها و توقف خدمت‌رسانی به بقیهٔ مشتریان یا حذف تدریجی بقیهٔ مشتریان کم‌سودده است.

این راهبرد در تمرین به روش معکوس ریشهٔ بسیاری از مشکلات را به شما نشان می‌دهد. ممکن است بخش عمدهٔ شکایات شما از تعداد اندکی از مشتریان سختگیرتان باشد. در چنین وضعیتی، پیشنهاد قانون بیست‌هشتاد حذف این دسته از مشتریان و خلاصی از خواسته‌های بی‌پایان آن‌ها است.

قانون بیست‌هشتاد نوعی جُودو برای زندگی شخصی و کاری است. با یافتن نقطهٔ مناسب برای اعمال فشار، می‌توانید با تلاش کمتر به نتایج بیشتری برسید.

این راهبرد عالی است و من بارها از آن استفاده کرده‌ام. البته نقاط ضعفی هم دارد که اغلب نادیده گرفته می‌شود. برای درک این ضعف‌ها به داستان‌مان، آدری هپبورن، برمی‌گردیم.

نقاط ضعف قانون بیست‌هشتاد

تصور کنید سال ۱۹۶۷ است. آدری هپبورن در ابتدای مسیر شغلی خود قرار دارد و می‌خواهد بفهمد چطور از زمانش استفاده کند. اگر در فرایند تصمیم‌گیری‌اش از قانون بیست‌هشتاد پیروی کند، پاسخ کاملاً روشن است؛ باید در کمدی عاشقانه‌های بیشتری بازی کند.

بسیاری از بهترین فیلم‌های هپبورن، مانند تعطیلات رُمی، سابرینا، صبحانه در تیفانی و معما، در ژانر کمدی عاشقانه بوده‌اند. او با هنرنمایی در این چهار فیلم، در فاصلهٔ سال‌های ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۳، ستاره شد. با آغاز سال ۱۹۶۷ انتظار می‌رفت که در فیلم دیگری بازی کند. این فیلم‌ها تماشاگران زیادی را به خود جذب کردند و جوایزی برای آدری به همراه داشتند و به‌روشنی مسیری برای رسیدن به شهرت و ثروت بیشتر بودند. درواقع، کمدی عاشقانه برای آدری اثربخش بود.

حتی با درنظرگرفتن تمایل او به حمایت از کودکان از طریق یونیسف، باز هم (طبق تحلیل قانون بیست‌هشتاد) درخشش او در تعداد بیشتری کمدی عاشقانه بهترین گزینه برای به‌حداکثررساندن درآمد و به تبعِ آن افزایش کمک‌های خیرخواهانه به یونیسف بود. بهتر بود آدری به مسیر بازیگری ادامه می‌داد، ولی نمی‌خواست بازیگر بماند. می‌خواست وقف خدمت شود و هیچ تحلیل معقولانه‌ای در سال ۱۹۶۷ به آدری نمی‌گفت که فعالیت داوطلبانه در یونیسف اثربخش‌ترین روش برای استفاده از زمان اوست. عیب قانون بیست‌هشتاد این است که مسیر جدید هرگز شبیه اثربخش‌ترین انتخاب در آغاز راه نیست.

معرفی نویسنده
عکس جیمز کلیر
جیمز کلیر

جیمز کلیر (متولد ۲۲ ژانویه‌ی ۱۹۸۶) نویسنده، وبلاگ‌نویس و سخنران مشهور آمریکایی است. نوشته‌های کلیر بر موضوعاتی مانند چگونگی شروع کردن عادت‌های خوب (و پایبند ماندن به آن‌ها)، اجتناب از انتخاب‌های بد، انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر و نحوه‌ی ایجاد فرآیندهای بهتر متمرکز است و مهم‌تر از همه این است که کلیر در مورد چگونگی پیاده‌سازی این ایده‌ها در زندگی روزمره می‌نویسد.

نظرات کاربران

⁦⁦️⁦〰️⁩ᴍᴇʜᴅɪ⁦〰️⁩
۱۴۰۱/۰۲/۰۳

فرض کن که شما خیلی خوب بلدید که چاه بکنید. با بهترین روش و ابزار و با سرعت و با تمام سخت‌کوشی دارید چاه می‌کنید که به آب برسید. بعد از ماه‌ها که غرق چاه کندن بودید یه دفعه بیرون

- بیشتر
Amir
۱۴۰۰/۱۲/۱۸

جیمز کلیر کتابی به این نام ندارد. این کتاب در واقع ترجمه تعدادی از مقالات سایت ایشان هست. ولی در کل کار ارزشمندی است امیدوارم انتشارات میلکان تعداد بیشتری از مقالات سایت ایشان را در ادامه همانند این کتاب ترجمه کند و

- بیشتر
Narges Assadpour
۱۴۰۰/۱۲/۲۷

میشه لطفا دوباره رایگانش کنید یا بذارید طاقچه بی‌نهایت

Elena
۱۴۰۱/۰۱/۱۶

این کتابها به جوری از برنامه ریزی حرف میزنن که انگار ما موجودی ماشینی در خلا هستیم. فقط مشکل تنبلی شخصی بوده که حالا با برنامه ریزی درست میشه. فلانی رختخوابشو که مرتب کرد همه چی درست شد! اینا نه

- بیشتر
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۱/۰۱/۰۲

اولین کتابی که تو سال ۱۴۰۱ خوندم 😄 تشکر از طاقچه بابت هدیه خوبشون 🙏🏻 درباره کتاب باید بگم این کتاب ترجمه چندین مقاله نویسنده است که در زمینه موفقیت و توسعه فردی مطالبی نوشته است. توی مقالات به جنبه های مختلف

- بیشتر
کاربر ۴۵۸۶۱۴۵
۱۴۰۱/۰۳/۱۱

میشه اینو دوباره تو بی نهایت بزارین🥺

💚Book lover💚
۱۴۰۱/۰۱/۰۱

صد صفه اول کتاب که عالی بود.محتوا بسیار جذاب و با کشش بود. این کتاب در واقع مجموعه مقالات جدیدی که آقای کلییر نوشته و به این اسم توسط نشر میلکان منتشر شده. خیلی وقت بود تو نخ این کتاب

- بیشتر
Arash
۱۴۰۱/۰۱/۱۲

فوق عالی؛ همین که یه چیز به درد بخور از کتابی، یاد بگیری، که رو دیدگاهت تاثیر بذاره کافیه.

هرماینی✨
۱۴۰۱/۰۱/۰۱

این کتاب برای الان ِ من عالی‌ترین بود. ممنون از طاقچه و تیم درجه یکش✨

Alaghe Band
۱۴۰۱/۰۱/۰۱

ممنون بخاطر رایگان کردن این کتاب خوب😄

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۷۶)
کتاب‌های بیشتری بخوانید. کم‌ارزش‌ها را کنار بگذارید و پرارزش‌ها را دو بار بخوانید.
یلدا روشن
دانش زمانی رشد می‌کند که نهادینه شده باشد. به بیان دیگر، مهم خواندن کتاب‌های بیشتر نیست، بهره‌برداری بیشتر از آن‌هاست.
مادربزرگ علی💝
به‌محض تمام‌شدن هر کتاب، خودم را با نوشتن خلاصه‌ای از آن در سه جمله به چالش می‌کشم. البته این محدودیت صرفاً بازی است، ولی به‌دنبال آن مجبور می‌شوم به مفاهیم واقعاً مهم کتاب فکر کنم. سؤالاتی که هنگام تهیهٔ خلاصه از خودم می‌پرسم: - لُبّ کلام چیست؟ - اگر قرار باشد موضوعی از این کتاب را برای به‌کارگیری در زندگی‌ام انتخاب کنم، کدام است؟ - چگونه این کتاب را برای دوستم توصیف می‌کنم؟ دریافته‌ام که، در بسیاری از موارد، خواندن یادداشت‌ها و همین خلاصهٔ یک پاراگرافی به اندازهٔ خواندن مجدد کتاب به من اطلاعات می‌دهد.
بامن‌بخوان
«شما هیچ‌گاه نمی‌توانید فقط یک رفتار خود را عوض کنید. رفتارهای ما درهم‌تنیده‌اند، بنابراین با تغییر یک رفتار سایر رفتارها نیز تغییر می‌کنند.»
Martha'e Dark
شما هرگز کتابی را دو بار به یک شکل نمی‌خوانید،
فاطمه فخاریان
دشمن پیشرفت نه شکست است، نه موفقیت. دشمن پیشرفت بی‌حوصلگی، خستگی و نداشتن تمرکز است. دشمن پیشرفت تعهدنداشتن به روند است زیرا روند همه‌چیز است.
nazdoone habibi
خطرناک‌ترین عوامل حواس‌پرتی آن‌هایی هستند که شما عاشق‌شان هستید، ولی آن‌ها عاشق‌تان نیستند.
کاربر ۳۳۶۹۶۷۴
شما فقط یک بار زندگی می‌کنید.
ahmad
کتاب‌های خوب را دو بار بخوانید. کارل پوپر، فیلسوف، فایدهٔ این کار را به‌خوبی شرح داده است: «چیزی که ارزش خواندن دارد نه‌تنها برای دو بار خواندن، بلکه برای بارها و بارها خواندن هم ارزش دارد. یک کتاب ارزشمند هر بار نکتهٔ جدیدی به شما می‌آموزد، حتی اگر بارها آن را خوانده باشید.»
بامن‌بخوان
کتاب‌های بیشتری بخوانید. کم‌ارزش‌ها را کنار بگذارید و پرارزش‌ها را دو بار بخوانید.
ahmad

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان