دانلود و خرید کتاب مدیریت استراتژیک ‌(توسعه پایدار سازمان ها) جی دیوید هانگر ترجمه مهدی حقیقی کفاش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت استراتژیک ‌(توسعه پایدار سازمان ها) اثر جی دیوید هانگر

کتاب مدیریت استراتژیک ‌(توسعه پایدار سازمان ها)

معرفی کتاب مدیریت استراتژیک ‌(توسعه پایدار سازمان ها)

کتاب الکترونیکی «مدیریت استراتژیک ‌(توسعه پایدار سازمان ها)» نوشتهٔ جی دیوید هانگر و توماس ال. ویلن با ترجمهٔ مهدی حقیقی کفاش و الهام السادات موسوی مقدم در انتشارات چاپ و نشر بازرگانی چاپ شده است. نسخه انگلیسی این کتاب در ۶ بخش و ۱۱ فصل، به‌علاوه ۳ فصل اینترنتی تدوین شده است. این بخش‌ها به نوعی مراحل مختلف مدیریت استراتژیک را در بر می‌گیرند که شامل مقدمه‌ای بر مدیریت استراتژیک، بررسی محیطی، تدوین استراتژی، اجرا و کنترل استراتژی می‌باشد. در هر یک از این بخش‌ها مراحل و فرآیندهایی که در هر گام انجام می‌شود، به‌تفصیل بیان شده‌اند. در ترجمه این کتاب از راهنمایی‌های اساتید معتبر مدیریت استراتژیک استفاده شده است.

درباره کتاب مدیریت استراتژیک ‌(توسعه پایدار سازمان ها)

با نگاهی دقیق به مفهوم مدیریت استراتژیک می‌توان به ضرورت استفاده از آن پی برد. با توجه به تغییرات محیطی که درحال‌حاضر شتاب زیادی به خود گرفته و پیچیده شدن تصمیمات سازمانی، لزوم بکارگیری برنامه‌ای جامع برای مواجهه با این گونه مسایل بیش‌تر از گذشته نمایان شده است. این برنامه چیزی جز برنامه استراتژیک نیست. مدیریت استراتژیک با تکیه بر ذهنیتی پویا، آینده‌نگر، جامع‌نگر و اقتضایی راه حل بسیاری از مسائل سازمان‌های امروزی است. پایه‌های مدیریت استراتژیک براساس میزان درکی است که مدیران سازمان‌ها از شرکت‌های رقیب، بازارها، قیمت‌ها، عرضه‌کنندگان مواد اولیه، توزیع‌کنندگان، دولت‌ها، بستانکاران، سهامداران و مشتریان که در سراسر دنیا دارند، قرار گرفته است. این عوامل تعیین‌کنندگان موفقیت بلندمدت کسب‌وکار در دنیای امروز است. پس یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که سازمان‌ها برای حصول موفقیت در آینده می‌توانند از آن بهره گیرند «مدیریت استراتژیک» خواهد بود.

یکی از بهترین کتاب هایی که برای شروع مطالعه و تحقیق در حوزه مدیریت استراتژیک و سیاست کسب وکار پیشنهاد می شود کتاب مبانی مدیریت استراتژیک هانگر و ویلن است. این کتاب به‌صورت فشرده و مختصر تعدادی از مهم‌ترین حوزه‌های دانش مدیریت استراتژیک و سیاست کسب‌وکار را مطرح کرده و با طبقه‌بندی قابل تحسین و موشکافآن‌های تلاش کرده تا به موضوعات متنوعی که در اداره موفق سازمان‌ها در بلندمدت مورد نیاز است، یکپارچگی و انسجام ببخشد.

کتاب مدیریت استراتژیک ‌(توسعه پایدار سازمان ها) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب به همهٔ مدیران پیشنهاد می شود.

بخشی از کتاب مدیریت استراتژیک ‌(توسعه پایدار سازمان ها)

تحقیق به‌عمل آمده از ۵۰ شركت در كشورها و صنایع مختلف، سه مزیت مدیریت استراتژیك را که از اولویت بیش‌تر‌ی برخوردارند، نشان داد:

- ایجاد حسی روشن‌تر از چشم‌انداز استراتژیك برای شركت؛

- تمركز دقیق‌تر بر آنچه که از لحاظ استراتژیک مهم است؛

- بهبود درک از تغییر سریع محیط.

تحقیقی که اخیرا توسط مك كنزی و ۸۰۰ شركت اجرایی انجام شده نشان داد كه فرآیندهای برنامه‌ریزی استراتژیك رسمی، میزان رضایت کلی از تدوین استراتژی را افزایش می‌دهند. اما، برای این‌که مدیریت استراتژیك موثر واقع شود، همیشه لازم نیست که یك فرآیند رسمی صورت گیرد. این کار را می‌توان با چند سوال ساده شروع کرد:

۱. سازمان هم اكنون در کجا قرار دارد؟ (منظور جایی نیست که ما امیدواریم باشد)

۲. اگر هیچ گونه تغییراتی ایجاد نشود، سازمان در طول یك سال در كجا قرار خواهد گرفت؟ در دو سال؟ در ۵ سال؟ در ۱۰ سال؟ آیا پاسخ‌ها قابل قبول هستند؟

۳. اگر پاسخ‌ها قابل قبول نیستند، چه فعالیت‌های خاصی باید توسط مدیریت صورت گیرد؟ ریسك‌ها و پرداخت‌ها کدامند؟

تحقیق به‌عمل آمده از شرکت بین و ابزارها و روندهای مدیریتی آن در سال ۲۰۰۷ و ۱۲۲۱ مدیر اجرایی در سطح جهان، نشان داد که طبق نظر ٪۸۸ پرسش‌شوندگان، برنامه‌ریزی استراتژیك پرمصرف ترین ابزار مدیریتی است. برنامه‌ریزی استراتژیك در شناسایی فرصت‌های جدید برای رشد و اطمینان از این كه همه مدیران اهداف مشابهی را دنبال می‌کنند، موثر است. سایر ابزارهای مدیریت استراتژیك رده بالا شامل بیان دیدگاه و ماموریت (که توسط ٪۷۹ پرسش شوندگان به کار برده می‌شود)، شایستگی‌های محوری (٪۷۹)، سناریو و برنامه‌ریزی اقتضایی (٪۶۹)، مدیریت دانش (٪۶۹)، یكپارچگی‌های استراتژیك (٪۶۸) و ابزارهای استراتژی رشد (٪۶۵) بودند. تحقیق انجام شده توسط جویس، نوریا و رابرسون از ۲۰۰ شركت با ۵۰ صنعت فرعی نشان داد كه طراحی و داشتن یك استراتژی متمرکز، اولین مرحله از ۴ شیوه مدیریتی ضروری است كه به بهترین وجه بین شركت‌های موفق و ناموفق تمایز ایجاد می‌کند. طبق این بررسی‌ها و سایر تحقیقات مشابه، می‌توان نتیجه گرفت كه مدیریت استراتژیك برای موفقیت بلندمدت یک سازمان ضروری است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۶ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۶ صفحه

قیمت:
۱۴۳,۰۰۰
تومان