دانلود و خرید کتاب بایسته های شرکت در مناقصات بین المللی ناصر انزلی چی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بایسته های شرکت در مناقصات بین المللی اثر ناصر انزلی چی

کتاب بایسته های شرکت در مناقصات بین المللی

معرفی کتاب بایسته های شرکت در مناقصات بین المللی

کتاب بایسته های شرکت در مناقصات بین المللی نوشتهٔ ناصر انزلی چی است و انتشارات چاپ و نشر بازرگانی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بایسته های شرکت در مناقصات بین المللی

ایران در سند چشم انداز ۱۴۰۴ کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصاد، علم و فناوری در منطقه و هویت اسلامی و تعامل سازنده و موثر در فضای بین الملل تصویر شده است. جای جای این افق، اقتصادی پویا، برونگرا و در تعامل سازنده با جهان را تصویر می‌نماید که با اتکا به منابع درونزا، از فضای تک محصولی رها شده و جایگاه مهم‌ترین اقتصاد منطقه را احراز کرده است. دست یافتن به این هدف گرچه مشکل، ولی کاملا مقدور بوده و نیاز است تا با برنامه‌ای مدون و بسیج تمام ظرفیت‌ها این مسیر صعب و در عین حال درخشان طی شود. در این میان نقش صادرات خدمات و همچنین محصولات فناور و با ارزش افزوده بالا بسیار تعیین کننده بوده و با توجه پیشرفت‌های علمی کشور؛ توسعه کیفی و کمی این گروه‌ها در سبد صادراتی ایران، انتظاری کاملاً به جا و قابل انتظار است. طبیعی است که ادبیات حاکم بر بازار محصولات یاد شده با فرایندهای ناظر بر اقلام سنتی تفاوت‌های بنیادین داشته و نیاز باشد که ادبیات و شیوه‌های خاص این اقلام نزد فعالان کشور نهادینه شود.

به عبارت دیگر صادرات محصولات به‌روز بدون تسلط بر شیوه‌های به‌روز و علمی تجارت امکان ندارد. چنین است که اهمیت به روز آوری توان بازرگانی گروه‌های یادشده و سایر گروه های کالایی/خدماتی آشکار و نیاز اساسی برای توانمندسازی بنگاه‌های مربوطه هویدا می‌شود. با توجه به سهم مناقصات بین الملل از حجم تجارت جهانی و به‌خصوص کشورهای حاشیه از یک سو و توان بالای بنگاه های ایرانی از سوی دیگر، طبیعی است که توسعه سهم ایرانی از مناقصات منطقه و جهان یکی از مهم‌ترین راهکارهای توسعه صادرات بوده و از این منظر، نیاز فزاینده‌ای برای توسعه‌توان بنگاه‌های ایرانی در این مسیر احساس شود. کتاب بایسته های شرکت در مناقصات بین المللی برای پاسخ دهی به بخشی از این نیاز تدوین شده است. این کتاب بخشی از چالش‌های بنگاه‌ها را در زمینهٔ مناقصات بین الملل بررسی می‌کند.

خواندن کتاب بایسته های شرکت در مناقصات بین المللی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به محققان علوم اقتصادی و علاقه‌مندان به بازارهای بین‌المللی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بایسته های شرکت در مناقصات بین المللی

برای حضور موفق در هر عرصهٔ اقتصادی، ابتدا باید پیش‌نیازهای لازم در ساختار بنگاه اقتصادی ایجاد شده و مستندات لازم تدوین شده باشد. برای حضور موفق بنگاه در مناقصات بین‌المللی نیز احراز این پیش‌نیازها از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. از سوی دیگر تجارب نزدیک دو دهه فعالیت در این زمینه حاکی از این است که یکی از دلایل اصلی شکست بنگاه‌های ایرانی در مناقصات بین‌المللی، ضعف پیش‌نیازهای معرفی «ساختار بنگاه» و «محصول» است. به بیان ساده‌تر، بنگاه‌های ایرانی علی‌رغم سوابق کاری خوب، فن‌آوری روز و ساختار نسبتاً مناسب و تعریف شدهٔ سازمانی، شیوهٔ مناسبی برای معرفی و ارائهٔ این امتیازات و سوابق به مخاطب خارجی به طور اعم، و «مناقصه‌گذار» به طور اخص ندارند. درواقع مقصود از این مقدمه این است که شرکت‌ها قرار نیست در آستانهٔ شرکت در مناقصه متوجه شوند که حداقل‌های خواسته‌های یک مناقصه چیست و تازه شروع به جمع‌آوری و تدوین آنها بکنند. سیستم اداری و آرشیوهای عمومی و فنی شرکتی که می‌خواهد در تراز بین‌المللی فعالیت کند، می‌باید چنان ساخت‌یافته باشد که در هر زمانی که ضرورت ایجاب کند حداقلی از اطلاعات مربوط به شرکت را «به زبان درخواست شده در مناقصه» بلافاصله آمادهٔ ارسال کند.

از این‌رو، آمادگی برای شرکت در مناقصات بین‌المللی، در فعالیت دفعتی و شتاب‌ناک چندروزه، بدون ساختار معین، بدون زیرساخت معین، بدون سیاست معین، و بدون اطلاع از بایسته‌های مربوط به چارچوب و ادبیات استاندارد مناقصات خلاصه نمی‌شود. در نگاه استراتژیک به بازار، «آمادگی مداوم» برای شرکت در مناقصه یکی از ویژگی‌های هر «بنگاه چابک» است. ارائهٔ اطلاعات دقیق، صحیح، و به‌موقع می‌باید به عنوان توانمندی سازمانی در بنگاه نهادینه شده باشد.

در گذر از دومین دههٔ هزارهٔ سوم و در اختیار بودن انبوهی از سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با قیمت بسیار مناسب، شرکت‌ها نمی‌توانند هیچ بهانه‌ای برای اصرار برای ابقای سیستم اطلاعاتی سنتی خود داشته باشند. در بسیاری از شرکت‌ها، هنوز هم زونکن‌ها و پوشه‌ها و بایگانی‌های کاغذی حرف اول را در نگه‌داری و جریان اطلاعات می‌زنند. هنوز هم به هنگام نزدیک شدن به هر روی‌داد معین مانند ارائهٔ گزارش‌های عمل‌کرد فنی و مالی شرکت‌ها، بخش‌هایی از شرکت به تلاطم می‌افتند و از لابه‌لای سوابق کاغذی و فایل‌های پراکندهٔ کامپیوتری، مطالبی را استخراج می‌کنند و به صورت گزارش ارائه می‌کنند. بسیاری از مدیران و کارکنان شرکت‌ها از استرسی که در این دوره به افراد و مدیران وارد می‌شود و نهایتاً از مغایرت‌ها و اشکال‌های فاحشی که در آنها کشف می‌شود، خاطرات آموزنده‌ای به یاد دارند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

قیمت:
۸۷,۱۰۰
تومان