دانلود و خرید کتاب اصول شناخت ماجد کاظمی (دباغ) ترجمه موسسه الدفاع عن مذهب اهل البیت (ع)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول شناخت اثر ماجد کاظمی (دباغ)

کتاب اصول شناخت

معرفی کتاب اصول شناخت

کتاب اصول شناخت نوشتۀ ماجد کاظمی (دباغ) و ترجمۀ موسسه الدفاع عن مذهب اهل البیت (ع) است و انتشارات چتر دانش آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارۀ اصول شناخت و معرفت‌شناسی صحبت می‌کند و اصول تفکر صحیح و راه‌های رسیدن به شناختی درست را به خواننده نشان می‌دهد.  

درباره کتاب اصول شناخت

شناخت و موضوع شناخت‌شناسی معادل کلمه معرفت و معرفت‌شناسی در زبان عربی است و کاربردهای مختلفی دارد و عام‌ترین مفهوم آن مساوی با علم و آگاهی و اطلاع است. گاهی نیز به ادراکات جزئی اختصاص داده می‌شود و ممکن است زمانی به معنای بازشناسی به کار رود. ولی نظر به این که هدف از بررسی مسائل شناخت اختصاص به نوع خاصی از آن ندارد، بهتر این است که همان معنای اعم و مساوی با مطلق علم را برای آن در نظر گرفت. می‌توان برای علم شناخت‌شناسی این توضیح را به کار برد: علمی است که دربارۀ شناخت‌های انسان و ارزشیابی انواع و تعیین ملاک صحت و خطای آن‌ها بحث می‌کند. کتاب اصول شناخت با دیدی باز و نگاهی نو به اصول آن می‌پردازد و سعی دارد تا روش‌های صحیح تفکر و راه‌های مختلفی که می‌توان از طریق آن‌ها به طرز فکری بهتر دست یافت را به خوانندگان نشان دهد.  

خواندن کتاب اصول شناخت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که به خواندن کتاب‌هایی در حوزه معرفت‌شناسی علاقه‌مند هستند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب اصول شناخت

«تشکیک در واقعی بودن عالم و انکار واقعیت آن، و آن را خیال پنداشتن، تفکر عقلی و بحث اعتقادی را از ریشه می‌خشکاند. گذشته از این، اگر انسان واقعیت داشتن جهان خارج را منکر شود چگونه می‌توان با او به تفاهم رسید، او را قانع کرد و به سمت حقیقت برگرداند؟ بحث کردن حول این موضوع بر برهان عقلی استوار نیست؛ همچنان که مستند به اولیات و بدیهیات هم نمی‌باشد زیرا کسی که وجود خارجی را (که بدیهی‌ترین چیزهاست) منکر شود همه چیز را منکر می‌شود و بحث با او امکان ندارد مگر آن‌که به فطرت خود رجوع نماید و در آن صورت است که این شخص مریض یا دیوانه به وضع عادی و سالم خویش برمی‌گردد. پر واضح است که توضیح واضحات بسیار مشکل است و واقعی بودن جهان خارج نیز از امور واضح و بدیهی است که نیاز به دلیل و برهان ندارد.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

حجم

۶۰۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۱ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان