دانلود و خرید کتاب افسانه های پاچاماما پائولا مارتین ترجمه مهین احمدی معز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افسانه های پاچاماما اثر پائولا مارتین

کتاب افسانه های پاچاماما

انتشارات:نشر مهر و دل
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب افسانه های پاچاماما

کتاب افسانه های پاچاماما نوشتۀ پائولا مارتین و ترجمه مهین احمدی معز است. این کتاب را نشر مهر و دل منتشر کرده است.

درباره کتاب افسانه های پاچاماما

در سنت‌های بومیان آمریکای جنوبی، پاچاماما، مادر زمین یا مام زمین است. او مادر کوه‌ها، مادر زندگی متولد شده و درحال‌رشد و مادرِ همة انسان‌ها است. به‌خاطر اوست که میوه‌ها رسیده می‌شوند، حیوانات تولیدمثل می‌کنند، و زنان بچه‌دار می‌شوند. این پاچاماما است که سرما و باران را کنترل می‌کند و اگر خشمگین شود، تندر و توفان می‌فرستد. او کسی است که به بافندگان و سفالگران کمک می‌کند تا هنرهای خود را به انجام برسانند. محل زندگی پاچاماما در کوهستان است و اوست که از سرمایه‌های معادن پاسداری می‌کند. در ماه آگوست، پاچاماما امعاء و احشا خود را باز می‌کند تا دانه‌ها به کمک عشق پاچاکاماک، خدای خورشید، رشد کنند. در طول این یکی شدن مقدس، انسان‌ها مراقب اعمال، امیال، افکار و احساسات خود هستند تا چیزی مانع از خوشحالی خدایانشان نشود.

در سراسر این ماه، مراسم نیایش پاچاماما جشن گرفته می‌شود. زمین باز شده، غذا و نوشیدنی دریافت می‌کند و به او که عمیقاً قدردان نعمت‌هایی است که دریافت کرده، نوشیدنی چیچا، سیگار، غلات، برگ کوکا، اکولیکو، گل، و ریسمان‌های رنگارنگ نثار می‌شود. مردم از او می‌خواهند که در روزهای پیش رو، برای طرح‌های جدید و سلامتی و تندرستی همه، خوبی و تعالی به همراه آورد.

خواندن کتاب افسانه های پاچاماما را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به داستان‌های بومی و میان‌قاره‌ای می‌توانند از خوانندگان این کتاب باشند.

بخش‌هایی از کتاب افسانه های پاچاماما

آمریکای جنوبی قاره‌ای است با تضادهایی فریبنده و شگفت‌انگیز که از یک سو، در برگیرندة ابَر شهرهایی شلوغ و پرازدحام با مردمانی طرف‌دار مُد روز، آسمان - خراش‌هایی سر به فلک کشیده و تمامی مظاهر زندگی مدرن است و از سویی دیگر، روستاهای کوچکی را در دل خود جای‌داده که زندگی در آنها به‌زحمت در طول صدها سال تغییر کرده است و مردمانشان همان لباس‌های سنّتی سده‌های گذشته را بر تن می‌کنند. در این قارّه، مناطق بکر و دست‌نخوردة بدون سکنه‌ای نیز یافت می‌شود که طبیعت در تضاد کامل با مناطقی است که بشر در آنها زندگی می‌کند. از بیابان گرفته تا جنگل‌های بارانی، از کوه‌ها تا سواحل دریاها، از آب‌وهوای استوایی گرفته تا قطب جنوب، تمامی طیف‌های رنگ‌ها همچون رنگین‌کمانی، بازتابانیده می‌شود.

ازاین‌رو، هر فردی با هر سلیقه‌ای چیزی برای کشف کردن خواهد یافت: کوه‌ها با کوهنوردی در جاهای خوش منظره و صعودهای در ارتفاعشان؛ ساحل‌ها که همه چیز خود را، از جزایر استوایی دست‌نخورده گرفته تا تماشای نهنگ‌ها و سروصدای سرشار از هیاهوی شادی، پیشکش می‌کنند؛ و جنگل‌ها و جنگل‌های بارانی استوایی که در آنها از هر نوع حیوان و گیاهی یافت می‌شود. چنانچه به آب علاقه‌مند هستید، از بزرگ‌ترین و عریض‌ترین رودخانه‌ها تا آبشارها و حتی یخچال‌های طبیعی را می‌توانید در این قارّه پیدا کنید. در اینجا بیابان‌ها و نمکزارهای وسیعی نیز یافت می‌شوند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان