دانلود و خرید کتاب کتاب جامع مدیریت نگهداشت، کنترل کیفی و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی علی اسدی زیدآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب جامع مدیریت نگهداشت، کنترل کیفی و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی اثر علی اسدی زیدآبادی

کتاب کتاب جامع مدیریت نگهداشت، کنترل کیفی و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی

معرفی کتاب کتاب جامع مدیریت نگهداشت، کنترل کیفی و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی

کتاب جامع مدیریت نگهداشت، کنترل کیفی و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی نوشتهٔ علی اسدی زیدآبادی و علی اکبر کمالی و رضا شادجو و حدیثه خسروی و امیرمهدی ضعیف‌السادات است و موسسه آموزشی تالیفی ارشدان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب جامع مدیریت نگهداشت، کنترل کیفی و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی در کنار تجربه و تخصص از ارزش خاصی برای رفع بسیاری از معضلات در زمینه‌های مختلف به‌خصوص پزشکی و خدمات درمانی برخوردار هستند. تجهیزات و دستگاه‌های مورداستفاده در امر پزشکی و خدمات درمانی در هر شکل و اندازه به دلیل ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با سلامتی و زندگی انسان‌ها دارای حساسیت‌های منحصربه‌فرد هست و فعالیت آن‌ها در کمال دقت و سرعت همراه با سلامتی و ایمنی جزء عمده‌ترین دغدغه‌های فعالان شاغل در این زمینه است. عدم دسترسی به یک دستورالعمل جامع و استاندارد در فرآیند استفاده از هر نوع ابزار و تجهیزات می‌تواند زمینه‌ای را فراهم آورد تا نصب، بهره‌برداری، نگهداری و به‌خصوص کالیبراسیون آن‌ها با روشی غیر از روش‌های تعریف‌شده به‌وسیله سازندگان یا موسسه‌های ملی و بین‌المللی تعیین‌کننده استاندارد انجام گیرد یا کاربران و صاحبان دستگاه‌ها آگاهی و توان کافی نسبت به پیگیری پشتیبانی‌های موردنیاز نداشته باشند که نتیجه آن بروز خرابی‌های مکرر، ناخواسته و درنهایت اسقاط و از رده خارج‌شدن زودرس آن‌هاست. در این کتاب درمورد مدیریت نگهداشت، کنترل کیفی، کالیبراسیون و الزامات به‌طور کامل پرداخته‌شده است و هدف دیگر از تألیف این کتاب کمک به افرادی است که مسئولیت فنی، مدیریت کیفی و نگهداری از تجهیزات در مراکز مختلف را به عهده‌دارند. 

و در این کتاب به طور جامع به تعریف کنترل کیفی و الزامات اجباری جهت آزمون‌های کنترل کیفی تجهیزات پزشکی بحث شده است.

خواندن کتاب جامع مدیریت نگهداشت، کنترل کیفی و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اطلاعات ارائه‌شده در این کتاب برای همه کاربران نظیر تکنسین‌ها، کاربران، دانشجویان مهندسی پزشکی، مدیران و کارشناسان مرتبط با تجهیزات پزشکی مفید است.

بخشی از کتاب جامع مدیریت نگهداشت، کنترل کیفی و کالیبراسیون تجهیزات پزشکی

کالیبراسیون در تجهیزات پزشکی

آیا تا به حال این فکر به ذهن شما خطور کرده است که فشار سنج مورد استفاده شما چه اندازه قابل اعتماد است؟

آیا ترموتر دهانی دمای واقعی بدن بیمار را نشان می‌دهد؟ آیا تا به حال به علت سوختگی‌های حین عمل با الکتروکوترهای جراحی فکر کرده‌اید و از خطرات ناشی از نشتی جریان از آن برای خود و بیمار مطلع هستید؟ آیا هیچ گاه دوز اشعه رادیو لوژی، شما و بیماران شما را نگران کرده است؟ آیا از مقدار انرژی انتقالی به بیمار در مواقع اورژانس از طریق الکترو شوک مورد استفاده مطمئن هستید و یا تنها به عددی که در دستگاه نشان می‌دهد اکتفا و اعتماد نموده‌اید؟

به راستی، عواقبی که می‌تواند در پی عملکرد نا صحیح دامن گیر اجتماع شود، چقدر است و با چه پیمانه‌ای قابل سنجش است؟

موضوع نگران کننده آن است که در بسیاری از موارد، اطلاعات حاصل از دستگاه‌ها اساس و بنیان مسیر درمانی پزشک را مشخص می‌کند و چه بسا انتخاب نادرست شیوه درمان و به کار گیری روش‌های سعی و خطا از همان اطلاعات نادرست اولیه شکل می‌گیرد. با توجه به طیف گسترده تجهیزات پزشکی، کالیبراسیون تنها برای تجهیزات پیشرفته مفهوم پیدا نکرده و حتی وسایل ساده اولیه را نیز در بر می‌گیرد.

مدیریت نگهداشت پیشگیرانه تجهیزات پزشکی

لزوم توجه به مسائل محافظت فنی از دستگاه‌ها و برقراری سیستم منظمی که با مدیریتی متشکل، به امور نگهداری دارایی‌های فیزیکی (شامل ماشین آلات تولیدی، تجهیزات تاسیسات و ساختمان‌ها و...) رسیدگی نماید، هم اکنون در جهان صنعتی به حد کافی احساس می‌شود. در جهت بهبود بازدهی تولید و کارایی تجهیزات، لازم است فعالیت‌های مدیریت فنی در مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی و بهره برداری در سیستم‌های صنعتی به عنوان یک بخش اساسی و بنیانی مورد ملاحظه قرار گیرند.



نظرات کاربران

کاربر ۳۱۱۴۶۲۹
۱۴۰۲/۰۵/۳۱

فکر نکنم نگارش متن با مهسا ده ساله از ورامین بوده استفاده از کلمات بی ربط و نامناسب باعث شده ساده ترین مطلب به قدری پیچیده شه که نیاز داره یه بار با فارسی روون ترجمه بشه تا بفهمی چی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

حجم

۱۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۵ صفحه

قیمت:
۴۵,۵۰۰
تومان