دانلود و خرید کتاب طبیعت درمانی برای کودکان ADHD پویا همتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طبیعت درمانی برای کودکان ADHD اثر پویا همتی

کتاب طبیعت درمانی برای کودکان ADHD

معرفی کتاب طبیعت درمانی برای کودکان ADHD

کتاب طبیعت درمانی برای کودکان ADHD؛ بیش‌فعالی - نقص توجه نوشتهٔ پویا همتی و آتنا سالاری است و موسسه آموزشی تالیفی ارشدان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب طبیعت درمانی برای کودکان ADHD

اختلالات روانی-رفتاری گسترده‌ای در سن کودکی وجود دارد. یکی از آن اختلالات بیش فعالی_نقص توجه است. واژه بیش‌‌فعالی گاهی حتی با تلفظ اشتباه پیش‌‌فعالی، در مقایسه با یک دهه پیش در میان مردم خیلی بیشتر شنیده می‌شود. همین مسئله باعث شده تا به هرگونه شیطنت و جنب‌وجوش کودکان چه در محیط‌های آموزشی و چه در جمع‌‌های خانوادگی و دوستانه برچسب بیش‌‌فعالی زده شود. درحالی که متخصصان سلامت روان می‌‌دانند اختلال بیش‌‌فعالی-نقص‌توجه مانند سایر اختلالات روان‌شناختی یک سندرم است که تحرک بیش از حد، تنها یکی از نشانه‌‌های آن است. بنابراین این کتاب با توجه به پیامدهای ناگوار این‌گونه برچسب‌زدن‌‌های غیرحرفه‌ای و آگاهی‌رسانی در این زمینه نوشته شده است.

در کشور ما در سال‌‌های اخیر از میان اختلالات روان‌شناختی دوران کودکی، ADHD بیشترین میزان تشخیص را به خود اختصاص داده است؛ البته این فراوانی تشخیص خود نکته قابل‌تأملی است. کسانی که با کودکان با اختلال بیش‌‌فعالی-نقص توجه سروکار دارند می‌دانند که نشانه‌‌های این اختلال و مسائل همراه آن‌هم برای کودک و هم برای خانواده و هم حتی برای مربیان این کودکان می‌‌توانند مشکلات جدی ایجاد ‌کنند. اگر از نزدیک یک بچه مبتلابه ADHD را دیده باشید احتمالاً می‌‌توانید حدس بزنید که رایج‌‌ترین واکنش در برابر این بچه‌‌ها خشونت، تنبیه و طرد است. رفتاری که می‌‌تواند آینده این اختلال را با یک سیر تکاملی دردناک و ناعادلانه‌‌ مواجه کند. تاکنون مؤثرترین درمان با پشتوانه پژوهشی که برای این اختلال شناخته‌شده دارودرمانی است.

علاوه بر شایعاتی که درباره عوارض این داروها بر روی کودکان وجود دارد، به‌‌طورکلی خانواده‌‌ها نظر مساعدی نسبت به استفاده از داروهای روان‌پزشکی برای کودکان ندارند و گاه حتی دیده می‌شود که به‌واسطه این تفکر دست از درمان کودک می‌‌کشند و ناخواسته سلامت روان فرزندشان را به خطر می‌اندازند. در چنین شرایطی لزوم ایجاد درمان‌‌های جایگزین و یا دست‌‌کم مکمل به‌وضوح احساس می‌شود. روش‌های روان درمانی گوناگونی به همراه دارودرمانی معرفی و اجرا شده است. یکی از آن روش‌ها طبیعت‌درمانی است که شیوه و محتوای مدونی برای آن طراحی نشده است. در این کتاب برای اولین تلاش شد با تجربه بیش از ۱۸ سال فعالیت علمی و عملی در طبیعت و ۵ سال فعالیت تخصصی در حوزه خانواده، کودک و طبیعت پکیجی مدون تهیه شود که در اختیار خانواده‌ها، متخصصان بالینی و حتی افراد علاقه‌مند به حوزه طبیعت و طبیعت درمانی قرار گیرد. در این کتاب شیوه‌ای متفاوت و آزمون شده در جهت بهبود و کاهش نشانه‌های اختلال بیش فعالی- نقص توجه معرفی شده است.

در این پکیج درمانی با محوریت طبیعت فعالیت‌های هدفمندی  طراحی و اجرا شده که نه‌تنها بر نشانه‌‌های اصلی اختلال بلکه بر مشکلات همراه آن که اعتمادبه‌نفس، مهارت خودکنترلی و بازداری، مهارت رفتار اجتماعی، تقویت مجری مرکزی از مهم‌ترین آن‌هاست، تأثیر قابل‌توجهی داشته‌اند. با توجه به ویژگی‌‌های این روش، صرف داشتن دانش و تخصص روان‌‌شناسی و یا روان‌پزشکی برای اجرای آن کافی نیست و درمانگر نیاز به تخصص و آموزش‌های لازم و حرفه‌ای دارد.

خواندن کتاب طبیعت درمانی برای کودکان ADHD را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای خانواده‌ها، متخصصان بالینی و افراد علاقه‌مند به حوزه طبیعت و طبیعت‌درمانی مناسب است. این کتاب گامی است رو به جلو برای سلامت و شادمانی فرزندان سرزمینمان و همه کودکان جهان که این کمترین حق آن‌هاست.

بخشی از کتاب طبیعت درمانی برای کودکان ADHD

اختلال‌های رفتاری کودکان علاوه بر شیوع و ماهیت ناتوان‌کننده آنها برای خود کودک، خانواده و آموزگاران او، می‌توانند مشکلات اجتماعی بسیاری نیز در پی داشته باشند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که بیشتر اختلال‌های رفتاری معمولا در نخستین سال‌های ورود به مدرسه برای اولین بار مشاهده می‌شوند. یکی از متداول‌ترین اختلال‌های روان‌پزشکی در این سن، اختلال بیش‌فعالی-نقص توجه است. مبتلایان به این اختلال از مشکلات گسترده، مزمن و نسبتاً شدیدی در سه حوزه توجه، تحرک و کنترل تکانه رنج می‌برند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

حجم

۵٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان